23 Ağustos 2013 Cuma

Lovely Moments at lovely Florence

Hey ! 

"All by Myself" postumu hatirlarsiniz, Floransa seyahatim sayesinde sevgili Lila Moonlight Aylin ile olan paylasimlarimiza ve dostlugumuza harika anilar ekledigimizden bahsetmistim.. 

Bu seyahat sayesinde "bunu mutlaka birlikte yapmaliyiz" seklinde kurdugumuz cumlelerin bir kismini gerceklestirmis oldugumuz icin evrene minnettarim.. Bilirsiniz, hayatta hersey maddiyata bagli degil.. Imkanimiz olsa dahi planlarimizi gerceklestirmek icin zaman eksikligi ya da diger beseri faktorler isin icine girdiginden, hayallerimizi bir kosede kendi basina birakmak zorunda kalabiliyoruz.. 

Iste bu buyuk gercek hesaba katilinca sukretmeden durmam mumkun degil. 

Sahip oldugum guzelliklere sukur ! 

Anlarimiz; bize selam, size de sehir icin bir kac minik detay vermis olsun..

Floransa dendiginde akla gelen ilk guzellik sehrin kopruleri olmali.. En guzeli de kuskusuz ki 2. dunya savasinda Almanlarin bile bombalamaya kiyamadigi "Ponte Vecchio".. Floransa da bulunup Ponte Vecchio'yu ardina alarak resim cekmemek ne mumkun.. Elbette bunu ihmal etmedik.. ;)

Gilli, 1733 dogumlu Floransa'nin tarihi pastanesi.. Gilli'nin efsane tatli barina ugramadan sehirden donecek tek bir ziyaretci kalmamali.. Ozellikle tiramisu konusunda lezzetleri cok iddali.. Ayrica Repubblica meydaninda konumlanmis olmasi sehir hayatini gozlemlemek icin harika bir soluklanma noktasi sayilabilir.. ;) 

Ilk Floransa kavusmamizi Gilli de gerceklestirmis olmak bizim icin buyuk onem tasiyor.. Iki kahve sevmez olmamiza ragmen, o sabah marocchino keyfimiz mutlak bir mutluluktu ! :)

 Floransa'ya ilk gidisim olmamasi tarihi yapilari es gecip gonlumuzce sehri deneyimleme firsati verdi bize.. Moda dunyasina yakin temas halimiz nedeniyle de Via Tornabuoni ve ona paralel tum sokaklarda salinip, tarihi binalara konumlanmis nefis magaza dekorlari ve vitrinlerini inceledik.. 


Magaza dekorlari icinde beni en cok etkileyen Max Mara'nin tavan ve duvarlari detaylari oldu.. Binanin original dokusunu ve daha ziyade ruhunu korumus olmalari cok hosuma gitti ama kendi ulkemin tarihi guzelliklerini koruyamiyor ve surekli mall pesinde kosuyor olusunu hatirlatip huzunlendirdi de !

Akilda kalan diger etkileyici detay da, moda dunyasinin efsane markalarindan "Salvatore Ferragamo" nun magaza vitrinleri, tasarim ve yonetim ofislerinin yer aldigi tarihi binasi ve muzesiydi.. 

Magaza icinde verilen "made to measure" ayakkabi servisine bayildim ! Kendi modelinizi secip, kendi renginizi belirleyerek ozel gunleriniz icin ozel bir ayakkabi sahibi olmak adina hazirlanan sunum cok etkileyiciydi.. 

Yukaridaki nefis Ferragamo, 1938 yilinda "somewhere over the rainbow" ile bir coklarimizi kendine asik eden "Judy Garland" icin hazirlanmis ozel bir parca.. 

Simdilerde marka gecmis yillarda ozel olarak dunya starlarina uretim yaptigi ayakkabilari yeniden uretime alip, magazanin ozel bir bolumunde satisa sunmus durumda..

Kim istemez ki Audrey Hepburn ile ayni ayakkabiyi giymis olmayi !

 
Ara sokaklarda karsimiza harika detaylar cikti.. Cavalli magazasinin hemen yaninda bulunan cafesi gorulmeye degerdi... Pazar gunu olmasa eminim kucuk bir soluklanma ve lezzetli bir kac deneme yapabilirdik..


Gelato, Floransa'nin olmazsa olmazi.. Tamam haklisiniz, Florentina steak de oyle ama herkese hitap etmetebilir dusuncesi ile bence sehrin olmazsa olmaz lezzeti kesinlikle gelato olmali.. 

Floransa da her kose basinda harika denemeler yapacaginiz gelateria lar bulabilirsiniz.. Biz bu kez klasik gelateria larin yaninda, Aylin icin de yeni olan bir kesifte bulunduk.. "La Strega Nocciola". Ve sanirim bayildik ! Favorim kirmizi greyfurt ve dark nutella ikilisi..

 
Aylin'cigimin ozenli ve rafine zevklerinin on planda oldugu evinde elbette pek lila anlarimiz oldu.. :) 

Seyahat konusundaki arsizligim neticesinde Aylin beni bu harika dekoratif pufta agirladi.. Ben de kendisiyle ciddi bir ask yasadim ! 
 
 Evin dekor detaylari arasinda Audrey ile karsilasmak ve bi an bile olsa durup bakismak bana onun hayatina dair guzellikleri hatirlatti.. Sahi Audrey'in disaridan bakildiginda cok cekici gorunen ama ic dunyasinda inanilmaz duygusal seruvenleri barindiran hayatini merak ederseniz Donald Spoto'nun Zarafet adi kitabini hemen tavsiye edebilirim ;)


Yemek sonrasi, Aylin'in bayildigim mutfak dolabi ve dekoratif detaylari esliginde yaptigimiz "Crema di Melone" keyfimiz cok eglenceli gecti.. Cardinal Melon ile yasadigim uzun sureli ask dusunulurse, Crema di Melone'yi de cok sevdigimi anlayisla karsilarsiniz sanirim..

 Bu son kare ise Lila'nin ozel istegine karsilik verebilmek icin postta yerini almis bulunuyor.. 

Bir moda bloggeri degilim, olmayi da planlamiyorum ama Aylin'cigim o gun Floransa'nin en leziz panoramic manzarasi icin ciktigimiz "Piazzale Michelangelo" meydaninda kiyafetimin detaylarini sizin icin resimledi.. kareleri paylasmam icin de siki siki tembihledi.. 

Cropped top, bu sezon dolabima giren en sevimli parca !
Mint olmasi kesinlikle benim bonusum :) Harika bir hafta sonu da hepimizin bonusu olsun!

sevgiler
lulu
xxx

27 yorum:

  1. Ne guzel iyi ki yapmissiniz boyle bir seyahati, yazı da fotolarda çok keyifliydi

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle iç açıcı !!! Geçen sene Floransaya gidip Aylini bulamamak kötü olmuştu ama eminim Paris bizi bıluşturacak artık her sene bir Paris gezisi yapmanız için sebebiniz var kızlar buarada muhteşem ikili denilen şey siz olmalısınız iki hayat dolu kadın seviyorum sizleri. Luluu çoçuk doğurduktan sonra bende böyle adeta ergen kız çocuğu vücuna sahip olmak istiyorum mümkün mü :))) öperim çokk

    YanıtlaSil
  3. yaaa '' italya italyaa '' diye gezdiğim bugünlerde bu post bana bir ah daha çektirdi :( Ama inanırmısınız siz iki güzel kadını orda görmek bana resmen tekrar gidip gelmişim hissi verdi :)))
    Mint top cook yakısmıs :)
    Tiramisu'nun tadı ise sanki 10 dakika önce yemişim gibi damagımda sayende :)
    harikasınız <3

    YanıtlaSil
  4. Cumartesi sabah Herseyim ise gititi :( :( evimizde yalniz kalmayi hic sevmiyorum , sonra bi baktim Floransa askina ! 2. post blogda hazir ! :))

    Okudukca ruhum acildi , seninle gezdim :)
    Kahveee Bayilirimmmm ve nasil nefis gorunuyorrr rengi kopugu ııımmmmm tam benlik

    Pufa bende bittim , kitap bagimlisiyim hemen edinmeliyim

    YanıtlaSil
  5. Haaa bu arada en cok son fotoya bittim. Gupguzelligin ve sicacik enerjin ne gusel yansimis , Tanrim sana nasil bir ayricalik bahsetmis ipiyi bir kalp , huzur dolu bir yurek ve bir o kadar fazlaki ahenkle cevreye tasiyor ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz seni seviyorum !!!!

      Sil
    2. Bu beni çok mutlu ediyor !!!!

      sevgini haketmek güsel !

      Sil
  6. Canım sen ve Aylin'cim harika bir tatil planlamışsınız ne güzel:)Dostluğunuz hiç bitmesin:)

    YanıtlaSil
  7. super..Kiz kiza tatil herzaman en guzeli..

    Seyahattutkunu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Harika fotoğraflar!
    http://tugbates.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Lulummm, bayildim bu postuna da, bulusmamizi tekrar yasadim, gule gule baktim okudum, ve yenisi icin hayaller kurdum, acaba Paris mi olacak bir sonra ki, heyecanla beklemedeyim : ) Son kolaji iyi ki paylastin, tesekkur ederim beni kirmadigin icin, ben cok severek cektim o resimleri ve cidden kiyafet de icindeki de harika : ) Bir de sayende yeni bir sey ogrendim, SF rainbow ayakkabinin hikayesini, daha bir alip giymek istedim : ) Donunce o tattaki dondurmalari da kesin deniycem : ) Dondurma tadinda bir hafta olsun, cabucak bitsin ki Prenslerimize kavusalim ve tatillll yapalim : )

    YanıtlaSil
  10. aylinin zevkine zaten hayrandık ara ara evi ile yaptıgı postlarınla ama bu post mukemmel oldu hem aylının hem de sızın dostlugunuzu ılerletıp bole hos anılarla donmek mukemmel bır motıvasyon olmustur emınım ki

    YanıtlaSil
  11. Pek keyifli bir buluşma olduğu her halinizden belli. Ne güzel bir pufmuş o öyle, Aylin'in evine seninde yurtdışı gezi ruhuna pek uygun. Ayrıca pek sevmememe rağmen, Aylin'in evindeki gold detaylara her seferinde bayılıyorum. Birde çocuktan sonra böyle bir vücut nasıl olabiliyor, beni şaşkınlığa uğratan bir kaç bloggerdan birisin. Moda bloggerı olmasanda her postuna birkaç böyle güzel foto serpiştirsen pek güzel olabilir :)

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar güzel bir gezi olmuş.İşin içinde birde Aylin olunca.Sizi azıcık kıskanmadım desem yalan olur :))) En öok gitmeyi istediğim şehirlerden biri ve bu post harika bir keşif oldu benim için.İnşallah gidip görmek nasib olur. Ayrıca bir moda blogger:i gibi öok şıksın herzaman. Bence iyiki Aylin ısrar etmiş. Maşallah zaten taş gibisin, kombininde çok yakışmış. Seni kocaman öpüyorum :x

    YanıtlaSil
  14. Lulum ısınlanıyorum dememin üzerinden 1 gun gecti kusura bakma canım benım makına arıza yaptı :))
    Sizi gorunce nası mutlu oluyorum ben bilseniz! İki sevdigim insan bi araya gelmiş ustelik en sevdigim sehirlerden birinde.. Guzel tavsiyelerini ayrıca girip defterime yazıcam, ozellikle dondurma tavsiyeni!

    YanıtlaSil
  15. Lulum ısınlanıyorum dememin üzerinden 1 gun gecti kusura bakma canım benım makına arıza yaptı :))
    Sizi gorunce nası mutlu oluyorum ben bilseniz! İki sevdigim insan bi araya gelmiş ustelik en sevdigim sehirlerden birinde.. Guzel tavsiyelerini ayrıca girip defterime yazıcam, ozellikle dondurma tavsiyeni!

    YanıtlaSil
  16. kızlar harikasınız :) ne güzel gezmişsiniz, çok eğlenceli gözüküyor.

    YanıtlaSil
  17. When I saw the picture i told my self
    that lady on the left looks so familiar.... she is Lila lol!

    Your wearing a gorgeous top in the last picture :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  18. hayalleriniz gerçekleştiği için evrene değil Allah'a şükretmeniz doğru olan değil mi? Evren de Allah'ın yarattığı bir şey sonuçta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske bi ismin olsaydi.. Meditasyon hakkinda bir fikrin var mi bilmiyorum ama cumle de gecen "evren" herkesin kendi inanciyla sinirsizlasir ki benim inancim da buradan alelen paylasilmayacak kadar degerli benim icin.. O nedenle evren kelimesi inancimin onunde bir perdedir.. Sukretmem gereken varligi ve nasil sukretmek gerektigini iyi biliyorum merak etmeyin.. Sevgiler !

      Sil
  19. MERHABA GÜNEŞİN BLOGUNDA YAPTIĞINIZ YORUMLARDAN ONU SEVDİĞİNİZİ VE SEVEREK TAKİP ETTİĞİNİZİ BİLİYORUM SEVGİLİ GÜNEŞİ 05.10.2013 TARİHİNDE KAYBETTİK.BİLMEK İSTERSİNİZ DİYE DÜŞÜNDÜM. KİTABINI BLOGUNUZDAN YAYINLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM EMİNİM ÇOK MUTLU OLACAKTIR ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.. Ne yazik ki ogrendim
      Bu talihsiz haberi.. Cok uzgun ve hala
      Soktayim.. Bana olan sevgisi ve ilgisi zaman icinde bambaska bi iletisime donustu.. Bana ulasip benim de ona ulasmami
      Sagladigi icin cok mutluyum.. Inanin elimden geleni yapiyorum.. Kitabi kendi kitabim gibi sahiplenmek istiyorum.. Twitter ve instagram uzerinde yaziyorum.. Blogda da bir post hazirlayacagim.. Biraz toparlanmak duygularimi toplamak istiyorum lakin gercekten cok uzgun ve bitkinim... :(( Basiniz sagolsun... Dualarim hep gunes'e de ulasacak eminim...

      Sil
  20. hadi hadiii ne zaman buluşuyoruz Aylin'le yap bi plan

    YanıtlaSil
  21. Once post'unla mutluluk doldum, sonra yorum yapmak icin asagilara inerken, iki yorumu okudum, icime bir daralma geldi, sonra yine mutlu olmaya posta kostum. Bol bol ilk fotonuza, son fotona bakip icimi aydinlattim. Cok tatlisiniz siz yahu, muhtesem seyler yapmissiniz, renklerle cosmussunuz, sahane kesifler yapmissiniz. Daha cok beraber olun emi:))

    YanıtlaSil
  22. canıımmmmmmmmmmmmmmmmm cok uzuldum yıne ıg dede okumustummmm , neler yazacaktım hepsı uctu aklımdan ama ozet olarak allahım herkese saglıkla senın gıbı mutlu anlar yasamayı nasıp etsın..sevgıler

    YanıtlaSil