23 Mart 2012 Cuma

Guzeller Guzeli "Palma De Mallorca"

Yaz icin deniz planlariniz netlesmeden once size Ispanya'nin Balear adalarinin en buyugu olan "Palma De Mallorca" yi tanitmak icin sabirsizlaniyordum.. :) Gitmeye karar verirseniz hic pisman olmayacaginiz bir secim olacak bunun garantisini yazimin daha en basindan verebilirim ! Gidemeyecekler, sizin de aklinizin bir kosesinde kalsin bu cennet ada.. Hatta evlenecekler, sizin icin de cok cok keyifli bir balayi destinasyonu olabilir..

Biz Ask ile 2008 yili Haziran ayinda seyahat etmistik bu cennet adaya.. Ada cilgin bir eglence kulturune, leziz yemeklere, muhtesem plajlara, kucucuk sirin mi sirin koylere, mis gibi portakal ve mandalina agaclarina, etkileyici yer alti magaralarina ve daha nicelerine sahip..

Nasil gideriz derseniz, Pronto Tur uzun bir suredir bu destinasyona turlar duzenliyor.. Gerci 5 gunluk ve daha cok kultur turu niteliginde ama sadece ucak ve konaklamadan yararlanip adayi kendi planladiginiz sekilde cok rahatlikla gezebilirsiniz.. Ya da Luftansa'nin Frankfurt , Swiss'in Zurih, Iberia'nin Barajas ve Madrid aktarmali ucuslari ile de adaya ulasmaniz mumkun..

Adaya yaz aylarinda, gunde yaklasik 1100 ucak iniyormus ! Dusunebiliyor musunuz ?? Zaten o kadar buyuk bir ada ki zaman zaman adada oldugunuzu bile unutuyorsunuz :)

Hadi gelin bu keyif yuklu adaya benim gozumden detaylica bir goz atalim.. ;)

Yaz demek "ciplak ayak" demek !! 

 
Mallorca'ya gittiginizde plajlarda goreceginiz klasik kum gorsellerinden biri...

 
Resimde Palma Nova bolgesinin "Playa de Palma" plajini goruyorsunuz.. Otelimizin balkonundan henuz gun isimadan cekilmis bir goruntu bu.. Cok huzurlu ! Insan bir kac saat sonraki kalabaligi dusununce bu goruntuye inanmak istemiyor :) 

Adanin konaklamak icin tercih edilecek 2 unlu turistik bolgesi var.. "Palma Nova" ve "Magalluf" iki bolge de yan yana konumlanmis ve birbirine yuruyus mesafesinde.. ama plaja yakinlik acisindan kesinlikle tercihiniz "Palma Nova" olmali.. ;) Bu iki bolge disinda "Santa Ponça" ya da "Port d'Antratx" bolgelerini de arastirabilirsiniz.. Port d'Antratx tesis kalitesi bakimindan cok daha yuksek o nedenle balayi icin dogru bir tercih olabilir.. ;)

 
Balear adalari Ispanya icindeki 17 otonom bolgeden biri o nedenle bayragi ve yonetimi ile icislerinde bagimsiz ama dis islerinde Ispanya hukumetine bagli.. Baskentleri "Palma" ve Palma sehrinde bir cok gorulesi tarihi yer mevcut.. Siz siz olun sabahin erken saatlerinde hava hafif serinken sehri gezmeye baslayin ki boylece sehrin dar sokaklarinda ve musevi mahallesinde sicaklik artmadan gonlunuzce gezebilirsiniz.. Gorulecek onemli tarihi yapilari; Bellver Kalesi, Almudania Sarayı, La Seo Latedrali -ki bu katedral daha once gorduklerinizden oldukca farkli bir bolume de sahip ve deniz kenarinda olmasi acisindan da oldukca onemli-, Plaza Mayor meydani ve Paseo Maritimo yani liman bulvari da mutlaka tecrube edilmeli..

Sehirde yapilacak diger onemli sey alisveris ! Cevrede yuzlerce Zara benzeri markalar goreceksiniz.. Tanrim !! hatirliyorum da, cennet gibiydi ve 2 saat icinde dunyayi almayi basarmistim.. :)

Adada yapilacak ennn keyifli sey ise adanin olaganustu guzel plajlarini kesfetmek.. Arabaniza atlayin, haritayi elinize alin ve onunuze cikan tum plajlarda islanin !! :) Resimdeki plaj dunyanin sayili mavi bayrakli-hatta uzerinde- plajlarindan biri olan "Playa de es Trenc". Sanirim hayatimda gordugum en guzel su rengine sahip plaj burasi.. 

"Cala Pi" iste burasi benim gizli cennetim. Haritada Cala Pi'yi bulun ve mutlaka ama mutlaka bu plaji gorun.. Sakli kalmis, uzunca merdivenlerle ulasacaginiz bu olaganustu plajda gununuzun en uzun molasini verin. Mallorca demek Cala Pi demek benim icin ! iste o kadar guzel...  :))
Aslinda adada tanitilmasi gereken yuzlerce guzel plaj bulunuyor ama hepsinden burada soz etmem mumkun degil o nedenle harita elinizde kiyi turu yapmalisiniz.. ;)

 
Adada cok sirin koy ve kasabalar bulunuyor.. Kimi denize kiyisi olan balikci kasabalari, kimi ise adanin kara tarafinda bulunan sevimli koyler.. Valldemossa (Chopin, bu koyde bir kis donemini gecirmis o nedenle keyifli bir Chopin dinletisi yapabilirsiniz ve koy doga olarak da cok etkileyici bir guzellikte..), Esporles (La Granja ciftlik evi mutlaka gorulmeli), Soller (Mallorca'nin Costa Bravasi), Banyalfubar, Binissalem(sarabi cok unlu), Pollenca (limani bir harika), Estellens, Manacor (inci sevenler icin tavsiye ediyorum cunku Manacor incisi dunyaca unlu. Gerci gercek inci degil ama dunyada onemli kisiler tarafindan tercih edilmis olmasi bu kadar populer olmasinda etkili olmus. Bir de bu koyde zeytin agaclarindan yapilmis renkli hediyeliklerden de satin alabilirsiniz), Porto Cristo (Ada'nin suphesiz en guzel kiyi kasabasi ayrica Hams ve Drach magaralari da burada bulunuyor yani gorulmesi sart)  
  
Biz Palma'dan nostaljik bir tren ve sonrasinda da minik bir tramvay ile muhtesem bir kiyi kasabasi olan Soller'e ulasmistik.. Cok cok keyifli bir yolculuk olmustu.. Hem tren kismi hem de sirin tramvay yolculugu.. :)

Soller, kucuk "gourmet" dukkanlari ile unlu bir kiyi kasabasi.. Neler almali derseniz ? Belki tasimak icin degil ama tadim icin yoreye ozel badem helvasi, kafeinsiz kahve, zeytinyagi, piedra cikolatasi, binissalem sarabi, badem likoru alinabilir..

Sanat severler sizin icin de Pablo Picasso'nun 50 original seramigini gorebileceginiz bir sergi mevcut. Ayni sergide unlu surrealist ressam Joan Miro'nun da bir kac onemli tablosunu gorebilirsiniz..

Tabi kasabayi gezmek disinda kendinize de ufak bir zaman taniyip hem denizin keyfini cikartin hem de sahildeki minik restaurant/cafe lerde guzel bir ogle yemegi yiyin ;) ya da belki bizim yaptigimiz gibi bira-tapas askina dusebilirsiniz ;)

Soller sonrasi, "Port de Soller" den bir tekneye atlayip koylari ve yatlari seyrederek cennete yani "La Calobra" ya ulasin..

 La Calobra'da bulunan "Torrent de Pareis" kanyonu "Sierra Tramuntana" daglarinin iclerinden 4 km boyunca uzanarak denize ulasiyor ve denize ulastigi noktada daralarak kucucuk bir kanyon plaj olusturuyor.. Deniz tek kelime ile muhtesem :) 



La Calobra'dan araclar ile adanin en yuksek dagi olan "Puig Mayor" a ulasiyorsunuz.. Ulasim yolunun cilginligina bakar misiniz ? Rivayete gore yolun yapimini ustenen kisi projeyi hazirlarken bi miktar sarhosmus :)) lakin zirveye ulasmak icin 170 adet viraj gecmek zorundasiniz.. Bu zorlu virajli yolda, yolunuzun uzerindeki Caimari koyune mutlaka ugrayin cunku Ispanya'da oldukca unlu olan "Caimari" ve "Virgen Extra" zeytinyaglari burada uretiliyor..

Caimari sonrasi Inca'ya ulasacaksiniz. Inca deri uretiminde cok onemli bir yere sahip. Eger Persembe gunu Inca'da olursaniz 10:00 ile 14:00 saatleri arasinda kent sokaklarinda kurulan buyuk yerel pazarlarini gorebilir ve daha hesapli bir deri alisverisi yapabilirsiniz.. Inca'dan sonra da Pollenca limanina hareket edin ve minik tekneler ile ulasacaginiz unlu "Formentor" plajinda deniz ve gunesin tadini cikartin.. ;)

Mallorca'da yapilmasi gereken en onemli seylerden biri de yeralti magaralarini gezmek.. Ozellikle de dunyanin en buyuk su alti golune sahip "Cuevas Del Drach" magarasi mutlaka gorulmeli..  Porto Cristo kasabasina yakin bu magaranin golune projeksiyon ile goruntuler yansitiliyor ve sandallarla gelen muzisyenler size 15 dk.lik muhtesem bir Mozart dinletisi sunuyorlar.. Ruya gibi :) Dahasi dinleti sonrasi sandallarla magara icinde ufak bir gezinti yapmaniz da mumkun !

Ispanya seyahatlerinde "Paella" sanirim yemeden donmeyeceginiz yegane sey.. Paella disinda da yenmesi gereken bir cok leziz sey mevcut ve emin olun en buyuk tadi deniz urunlerinden alacaksiniz.. O nedenle "Jose Ferrer" beyaz sarabi esliginde nice "Zarzuela" yani balik urunleri corbasi, "pez dorada" yani sarimsak soslu çipura, "lubina" yani tuzda fırınlanmis levrek keyifleriniz olsun diliyorum :)

Deniz urunleri disinda, yaz corbalari Gazpacho, tavuk ve dana cigerinden yapilan "Al Jerez", "Panada" adindaki lezzetli borekleri, ismini tam hatirlamiyorum ama icine sardalya doldurulmus avakadolarini deneyebilir ve bol bol hatta sabah,ogle,aksam Sangria icip, Tapas atistirabilirsiniz.. :))

 
Magalluf bolgesinde enteresan bir bina : HOUSE OF KATMANDU.. Sizde bir sorun yok !! Gordukleriniz dogru burada hersey ters :)) Biraz eglence isterseniz detaylar burada ;)
Bir baska gece aktiviteniz "Son Amar" flamenco ve ada danslari gosterisini izlemek olsun.. 17.yy dan kalma bir Mallorca bahcesinde bu muhtesem gosteriyi sakin kacirmayin.. Daha sonra bu show ile ilgili detayli bir tanitim yapacagim ;) 

Adada yapabileceginiz daha onlarca aktivite mevcut.. Mesela dalis yapmak isteyenler icin Port d'Antratx ve Port Millor bolgelerinde buyuk su alti ucurumlari bulunuyor.. ;) Eglecenin dozu iyice artsin diyenler, gunluk hizli feribotlar ile dunyaca unlu Ibiza adasina gecebilirler.. (Feribot saatleri cok uygun degil o nedenle 1 gece konaklamakta fayda olabilir). Biraz da sessizlik ve romantizm olsun diyenler ise Mallorca adasindan Minorca adasina tekne ile gecebilirler..

Daha fazla detay isteyenler olursa seve seve anlatirim.. anlatirim...

Mutlu Hafta Sonlari
lulu
xxx

39 yorum:

  1. Yazi harika olmus ,fotograflarda:) Gidersem bir gun detayli bilgi isteyebilirim:)

    YanıtlaSil
  2. I love visiting this blog. I find a lot of great ideas here.

    YanıtlaSil
  3. Tek kelimeyle harikasın, ne kadar detaylı ne kadar güzel anlatmışsın. :) İnşallah bir gün bize de gitmek nasip olur :)

    YanıtlaSil
  4. çok guzel biryere benziyor, orada olmak isterdim suan =)

    http://rainbowgatherer.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. @Safakslook Safakcim tesekkurler ! Uzun uzun oldu ama detaylari atlamak istemedim :) Eger gidersen kesinlikle daha keyifli detaylarim olur senin icin;)

    @Clara Turbay Welcome ! Nice to hear it ;) Thanks a lot for your warm visiting..

    @Adsiz Keske adini ve iletisim bilgileri de yazsaydin.. Cok tesekkurler yorumun icin.. Ve umarim bir gun gidip gorme sansin olur cnm..

    @Rainbow Gatherer Gercekten cok keyifli bir deniz tatiliydi ! Firsatin olursa gitmeni cok isterim cnm ! :)

    YanıtlaSil
  6. Ibiza ya 3 kere gittim ama Mallorca ya gitmek hiç kısmet olmadı halbuki ne kadar yakınlar. Ah bayılırım paellaya, çok da güzel yaparım laf aramızda :))

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. aaaa yaz tatili super;) kumdaki ciplak ayakli foto inanilmaz guzel. kendimi o masmavi sulara birakmak istedim. Lulucum naptin sen? bu kadar yogunluk arasinda tatil istedim simdi. paellayi da cok severim. gecen haziranda ispanyadaydik.su siralar ispanya planimiz yok malesef ama @denizsaatcioglu`na mi gitsek paella icin ne dersin???

    YanıtlaSil
  8. @deniz saatcioglu Ibiza ile ilgili postun var mi merak ettim simdi :) Hemen potlarini kontrol edicem :)) Eger yoksa hazirlasan bize nostaljik bir post harika olurdu :)

    @GoNcha GoNcha ciplak ayak fotolarim cok unludur.. Plaja iner inmez yaptigim ilk hareket bu :)) İs arasi soluklandiysan ne mutlu bana.. Ama tatil icin de heveslendirdiysem daha da mutlu olurum :)) Veeee acaba Deniz bize Paella yapsa bizde sarabimizla gidip yesek mi acaba :)))

    YanıtlaSil
  9. Lulucum, yine harika bir gezi postu olmus, bol resimli, ayrintili bilgilendirici, ben de cok istedim gitmek simdi, peki yunan adalari mi burasi mi diye sorayim sana : ) Ben de nisanda Ispanya nin guneyinde olucam hem is hem tatil, saydigin degisik lezzetleri menulerde gorursem deniycem : ) Ve adaya gitme durumumuz olursa bu yaziya daha cooook donup bakicam : ) Ben de dagdaydim internetsiz, o yuzden yorumlara gec donuyorum canim. Bir Roma postu yaptim ama aksam cektigim icin resimler karanlik ve de gezecek zaman olmadigi icin bahce cicek mimari resim yok : (

    YanıtlaSil
  10. Ya bir de ikinci yorumu birakan kisi her rasgeldigim blogda ayni yorumu birakmis oluyor, yani soylediginde dogruluk payi yok demiyorum da boyle spamci bloggerlara, kendi sitesine insan cekmek icin sayfa sayfa dolasip her yere ayni yorumu birakanlara da olumlu bakamiyorum acikcasi.

    YanıtlaSil
  11. Tırsak kardeşime dedimdi ki Almanya'da gel Mallorca'ya gidelim! O ne dedi abi çok sıcak bea! Çok kızdım kendime şimdi :))

    YanıtlaSil
  12. Canısı sanırım bir seni bir kendimi seviyorum gezi yazılarının hakkını veren .) Hep hayat tatil ve gezi tadında olsun ve gittiğim yerleri senin kaleminden senin vizöründen yeniden görmek ne güzel bir bilsen öperim

    YanıtlaSil
  13. @Lila Moonlight Aylin'cimmm Yunan mi Mallorca mi dersen Yunan derim ben ama detay vermem de lazim bu konuda o yuzden senin postlarinin altina yazacagim yorumlarda goruselimmmm ;) Adsiz ile ilgili haklisin.. Ben prim verip ziyaret etmem zaten merak etme ;)

    @Bolat Kardesine selamimi ilet lutfen ! Hele ki eger 2 erkek icin sanirim cok eglenceli ve cilgin gorsel solen iceren bir gezi olur Mallorca !! Bence erteleme, ikna et ve gidin gorun :))

    @Stil Direktoru wowww ne sahane bir yorum yapmissin ! Hakkini vermek icin detayli calisiyorum vallahi hihihi ee senin takdirin de fazla onemli benim icin :)) Operim cok tatlim !

    YanıtlaSil
  14. Harika bir post bu! Almanya da eminim ki 3 kisiden 2 kisi bir kere mallorca ya gitmis olmali, bende o diger kisiyim :( mutlaka gitmek istiyorum!

    YanıtlaSil
  15. Ahh fotoğraflara bile bakmak o kadar iyi geldi ki :))
    Eğer gidecek olursam kesinlikle postun aklımda olucak ;)

    YanıtlaSil
  16. @Aylin Ahh kiyamam sana ! Sanirim sen memleket ozleminden tercihini hep Turkiye'den kullaniyorsun :) Biz de kacalim kafamiz rahatlasin diye bakiyoruz :)) Bi firsat yaratip gormelisin tatlim.. ;)

    @j.d. cok sevindim iyi hissettigine.. Gidecek olursan arkana takilabiliriz Alpcan'la haberin olsun :)))

    YanıtlaSil
  17. Henüz biletlerimizi ayarlamış, Mallorca için araştırmalara başlamıştım ki bu yazı imdadıma yetişti. Birde kaldığınız otelle ilgili bilgi verirseniz çok memnun olurum. Manzarası harika görünüyor, konfor ve bulunduğu bölge hakkında da bilginize ihtiyaç var. Cevabınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Gideceğim bu yıl hem de çok güzel olacak sanırım :)

    YanıtlaSil
  19. @Yelda - Omer Merhaba Yelda :) Harika bir haber bu.. inan cok sevindim.. Otelimizin adi "Dor Tobago". Aslinda bizimde tercih sebebimiz manzarasi ve cok merkezi bir bolge oldugu icindi.. Ama fazlaca gurultulu bir bolge oldugunu goz onunde bulundur olur mu ? :) Bu arada Dor grubu oldukca buyuk bir oteller grubuymus.. bizde arastirinca ogrendik.. Luks bir otel degil hatta oldukca eski( 3 yildizli) ama temiz ve sicak bir otel. Eger romantik bir kacamak planlamiyorsaniz idare edebilirsiniz yani :)) Sormak istedigin baska bir sey olursa yardimci olurum tatlim seve seve ! :)

    @Bolat heyy bu da bir baska harika haber.. Kesinlikle cok guzel olacak eminim.. Detaylarini bizle paylas mutlaka ;) Simdiden keyifli seyahatler !

    YanıtlaSil
  20. Yazınız benim için eminim ki çok faydali olacak... 01-12 eylul de kısmetse barcelona mallorca ve madridteyiz 5 gunü mallorca ..yazinizı okuyunca daha da heyecanlandım... Biz 2 aile ev kiraladık.... Anlatımınız için tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  21. @senay Ah ne guzel bir haber.. Eminim Eylul ayi cok daha keyifli olacaktir yogunluk acisindan.. tadini cikartin ve benim icin de biraz deniz keyfi yapin olur mu ?? :)))

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar, Mayorkaya bizim kadar aşık birilerine rastlamak çok güzel, biz de 2 kere gittik ve her yaz gitmeyi isteyeceğimiz bir yer. Anlatımınız ve resimler çok güzel, biz Palma'da kaldık ama Magaluf'a, Palma Nova'ya, Illetes'e, Es Trenc'e, Porto Cristo'ya kuzeyde Alcudia'ya ve birkaç koya daha gittik ama Soller'e vakit kalmadı her iki seferde de. İnşallah 3.de gideriz. Es Trenc hakikaten en muhteşemi. Öyle bir deniz bu sene bir yerde daha gördük: Sardinia. Mayorka favorimiz, ama Sardinia da Mayorkayı sevenler için bir alternatif. Eğer gitmediniz ve gitmeyi düşünürseniz fotoğraf ve bilgi paylaşabilirim. Bol seyahatli günlere :)

    YanıtlaSil
  23. Barselona'dan Mallorca'ya enkolay ve uygun fiyatlı nasıl geçebiliriz ? Temmuz'da gitmeyi düşünüyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slm.. Barcelona - Mallorca arasi ic ucuslar mevcut.. Hatta yaz aylarinda rekor sayida ucuslari var.. Ic hatlari kontrol edip simdiden bilet almak uygun olabilir.. Ya da Barcelona'dan hizli feribotlar ile de adaya gecis bulunuyor yaklasik 4 saat gibi bir surede ve fiyat yanilmiyorsam 50 euro civariydi biz gittigimiz donemde.. ;) Umarim gitme gorme sansiniz olur ! Nefis bir deniz , leziz yemekler ve sicacik akdeniz insanlari.. ;) xxx

      Sil
    2. Mayorka tatili kaça çıkar diye araştırırken hem gezi yazısı ve hem de rota çizimi ve bütçe hesaplaması gördüm bir tatil sitesi forumunda... Adı bencetatil.com gibi birşeydi sanırım. O site ve burasını okuduktan sonra biz de bu yaz Mayorkaya gitmeyi iyiden iyiye düşünmeye başladık :)

      Sil
    3. cok cok sevindim bu karara ! Nefis bir tatil olacak.. muhtesem denizlerde kulac atacaksiniz.. Gidip gelip yorum yaparsaniz da ayrica mutlu olurum.. xxx

      Sil
  24. bu yazıyı okuduğuma çok mutlu oldum ve cidden çok benlik bir anlatım olmuş :)
    bugün balayı için palma+barcelona kombinasyonu ayarladık ve biletlerimizi aldık..4 gün kadar az bir süre geçireceğimiz için adada, bu yazıyı okuyunca "şimdiden tadı damağımda kaldı" :) ellerine sağlık luluuuuu :) önerin olursa zevkle dinlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh enfes bir haber bu ! coook cok sevdim... Mallorca cidden hem cilgin hem de romantik bir tatil sunuyor seyahatcilere.. bence yuzulecek en guzel denizlerden biri.. Kesinlikle iyi bir secim olmus.. Cok cok keyifli olmasini diliyorum... :) Dondugunde de fikrini duymak isterimmmm...

      Sil
    2. biz de balayı için barselona ve mayorkaya gideceğiz. Mayorkada nerde konaklamayı planlıyorsunuz? ya da öneriler varsa? palma mı, megaluf mu, palma nova mı ne dersiniz?

      Sil
    3. Magaluf ve Palma Nova cok yakinlar birbirine.. ve kalabalik bir bolge.. cilgin gece yasami da cabasi.. Magaluf da daha yildizi yuksek oteller bulmak mumkun Palma'nin ise sahili gun icinde baska yerlere gitmek istemediginizde cok keyifli.. Ikisinde de kalabilirsiniz ama bu canli bolgelerden uzaklasip daha sessiz sakin bir bolge de secebilirsiniz belki.. Postta da bahsetmistim, "Santa Ponça" ve "Port d'Antratx" bolgelerini de arastirabilirsiniz ;) Ozellikle Port d'Antratx tesis kalitesi bakimindan daha balayina uygun olabilir.. ;) sevgiler !

      Sil
  25. Mayorka'ya gitmeden yazınızı okudum ve çok faydalandım. Benimde Mayorka yazımı incelemek isteyenler için: http://trendiye.com/?p=227

    YanıtlaSil
  26. Buda İbiza yazım:)
    http://trendiye.com/?p=247

    YanıtlaSil
  27. lulucum biz tam da şu anda ispanya turu planlıyoruz . aslında 10 günümüz var gibi ama biz ispanya-Portekiz gezmek istiyoruz... palm'a günübirlik ya da bir gece kalmalı vakit ayırırız diyorduk ki bu postunu okuduktan sonra başlı başına 10 gün ayırmak gerek diye düşündüm... sana sorum, bir günde ne yapabiliriz orada, yoksa sonrasında tek oraya mı gidelim... fikrini alayım....

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Merhaba biz de bu sene tatile Mallorca ya gidenlerdeniz. Muhteşem bir yer resmen tadı damağımızda kaldı. O kadar güzel anlatmışsınız ki Cala Pi ye gidemediğimiz için üzüldüm. Ben de Camp De Mar a bayılmıştım, Mallorca postum http://pastelzamanyolcusu.blogspot.com/2013/09/ispanya-da-bir-ask-adas-mayorka.html

    YanıtlaSil
  30. Sizinle birlikte olanlar çok mutlu olmalı tatlı bir anlatım olmuş gitmiş kadar oldum, teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  31. merhabalar
    yazı çok keyifli dada öyle görünüyor. bende seneye eylülde evleniyorum 14 ünde. ve aklımda iki yer var mallorca ve sardinia ikisiyle ilgilide birsürü yazı okudum ama karar veremiyorum neresi olması gerektiğine balayı olacağı için çok dağılmak istemiyorum ama sardinia daha büyük mallorca daha düzenli gibi geldi. acil tavsiyelerre ihtiyacım var. :))

    YanıtlaSil
  32. Ellerinize sağlık! Çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Bizde bu yaz evlenicez ve balayında ne yapacağımızın telaşına düştük, diğer birçok telaşımız gibi :) İki seçenek arasında gidip geliyoruz. Palma De Mallorca'ya mı gitsek yoksa Yunan Adaları turumu yapsak bilemedik. Palma De Mallorca gezmiş görmüş biri olarak yardımınıza ihtiyacım var :( Diğer seçeneğimiz bu https://www.entas.com.tr/tour/789-costa-celebration-yunan-adalari-akdeniz.html Arkadaşlarımızın önerisi üzerine buraya yöneldik, geçtiğimiz yaz gittiler ve çok memnun kaldılar. Ama biz nereye gideceğimiz konusunda kararsız kaldık. Sizce hangisine gidelim? :( Yardımlarınız için çok teşekkürler şimdiden. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nacizene yorum yapabilirim gibi geliyor lakin Yunanistan konusunda oldukca tecrubeli oldum artik :) Bence Yunan adalarin kesinlikle gemi ile gezilmemesi gerek.. Hem cok kisa kaliyorlar hem de balayi icin konfor olarak uygun degiller.. Atina'ya uygun ucak bileti bulup oradan da bir kac keyifli adaya gecmeyi deneyin bence.. Ve o populer olanlardan da bir kuble uzak durun derim.. Bu konuda ne sormak isterseniz buradayim ben. Hatta mail de atabilirsiniz.. Palma de Mallorca cidden cok guzel bir ada.. Yunanistan her daim avuc icinde olabilir ama Mallorca daha az ihtimali olur populer destinasyonlar icinde.. Dusunuyorsaniz daha ciddi uzerine egilebilirsiniz derim.. Denizse deniz, yemekse yemek.. Cok cok mutlu eder sizi.. ;)

      Sil