20 Ocak 2012 Cuma

Hamis Hamis Floransa ;)

Hayatimin en guzel gunleriydi hamis gunlerim.. Rahat bir hamilelik donemi gecirdigim icin seyahatlerimizde hic hiz kesmemistik :) Hadi gelin Hamis Hamis Venedik postu ile basladigim "hamislik gunleri" postlarina Floransa keyfimiz ile devam edelimmm ;)

Floransa, Italya'nin en sirin sehirlerinden biri.. Ne Milano kadar havali ve burnu buyuk ne de Roma kadar sicakkanli.. ama tam da ikisinin ortasinda ;)

 
Floransa'nin Michelangelo tepesinden gorunumu.. Sanirim bir Floransa , bir de Prag  koprulerinin gorunumune doyum olmaz..

Nedense Duomo denince benim aklima hep Milano geliyor... Aslinda Katedral olarak Floransa Duomo'yu daha cok begeniyorum ama sanirim Milano askim daha agir basiyor.. Tabi bunda sehri senede en az 2 ya da 3 kez ziyaret edisimin etkisi buyuk olmali :)

Floransa Duomo Katedralinin cephesi yogun bir sanatsal calisma ile suslenmis. Ic bolumu ise disinin aksine oldukca sade.. Amaaa kubbe bolumune gelince basinizi yukari kaldirdiginiz an muhtesem seyler goreceksiniz.. Resimlerle kapli bu kubbenin bir yerinde "ECCE HOMO" yani ”işte insan” yazili.. ;)

Ponte Vecchio.. Arno nehri uzerindeki sahane kopru..

  
Gunesli Floransa gunleri ve gunesten faydalanan keyifli Italyanlar.. Biz de "D" vitamini takviyemizi fazlasiyla yerine getirdik.. Ve pek tabi sicakladikca kendimizi dondurmaya vurduk :)) 

Floransa demek dondurma demek ! :) 

Floransa Alpcan'in oda dekorasyonu ve kiyafet alisverisini tamamladigimiz sehir oldugundan ayrica onemli bizim icin.. :) Resimde Alpcan'in ilk pappalarini goruyorsunuz :)) O mis kokulu pembe ayaklarina cok yakismisti.. :))


Floransa'ya gidip Fratellini de sandvic yememek !! Yemeyen varsa acilen yeni bir seyahat talep ediyorum :) cunku Fresh Toskana sandviclerini ve lokal saraplarini denememek buyuk kayip.. Bir elinizde sandviciniz, diger elinizde sarap kadehinizle bir kaldirama oturup mutlaka keyif yapin.. #BazenSalasOlmakGuzeldir ;)


Fratellini keyfi bitti.. sira Cafe Gilli de :) Gilli, 1733 yilindan beri Piazza Della Repubblica'da hizmet veriyor.. Hem Floransa gunluk yasamini izlemek, hem guneslenmek, hem de leziz tatlilar denemek icin mutlaka Gilli'ye yolunuz dussun.. Ozellikle Gilli'nin muthis vitrinlerinin basina gecip ne sececeginize bir turlu karar verememek harika bir duygu :)))

Neredeyse 6,5 aylik hamis ben & tum ivir ziviri yuklenmis Ask ;) 

Bu post ozellikle Floransa'da yasayan blogger arkadasim sevgili Lila Moonlight icin hazirlanmistir.. :) Floransa'da yasam ve extra rafine bir zevk anlayisi icin mutlaka ama mutlaka takip edin !! ;)

sevgiler,
lulu
xxx

22 yorum:

  1. Süper olmuş canım bayıldımmm :)) Aylin de orada yaşıyor evet ne kadar güzel anlatmışsın ama eline sağlık :) Hamişlik de pek yakışıyormuş :)

    YanıtlaSil
  2. şubatta İtalya'ya gideceğim bu yüzden not ettim yenilecek içilecek şeyleri, teşekkürler =) Tavsiye edeceğin başka şeyler varsa söylersen çok sevinirim ;)

    YanıtlaSil
  3. ay bayildim bu floransa gunlugune! hem de hamis hamis. hele Alpcan`in minik ayakkabilari cok Cupcake;)
    Floransa benim icin de cok ozel bir sehirdir. Universitedeyken bir yaz Floransada dil okuluna gitmis ve terasindan Duomo gozuken tarihi bir Floransa evinde yasamistim;) sabah kahvemi icerek o terasta tek basima ne hayaller kurmustum! birer birer gerceklesmeye basladilar;)
    Cupcake tadinda bir haftasonu diliyorum!

    PS. biliyorum bir gun Lulucumm ve Aylin ile uzun bir Floransa keyfi yapicaz! organizasyonu gercek Floransali Aylin`e birakalim;)

    YanıtlaSil
  4. @Berilla'cim hangi sehirlerine gideceksin soylersen sana sahane tavsiyelerde bulunurum ;) En sevdigim sey mutlu oldugum yerleri baskalarinin da tecrube edip mutlu olmasi :)))

    Gonca'cimm, sahane bir deneyim olmali Floransa'da tarihi bir evde kalmak ! Duomo manzarali hemde !! Hayalini kurmak bile iyi geldi :)) Floransa'da yapacagimiz keyifli bulusma'da evinide gosterirsin bize.. Kalan organizasyon tamamen Aylin'e ait.. :)))

    YanıtlaSil
  5. su gunesten faydalanan ıtalyanalra bıttım :)floransa kısacası o koca vadıdekı butun sehırler mukemmel

    YanıtlaSil
  6. @ Lunapark Queen tesekkurler cnmmm begenmene sevindim.. :) Hamis olmak cok keyifliydi.. keske 2-3 yilda bir surekli hamis olsam diyorum :))) guluyorlar ya da deli diyorlar ama ben cok ciddiyim !

    YanıtlaSil
  7. Lulucum, bayildim bu postuna, resimler de hikayeleri ve tavsiyelerde cok guzel. Ikinci sehrimi baskasinin gozleriyle gormek cok hosuma gidiyor. Hadi artik bir plan yapalim, bu sene bir de Floransa'ya gelin. Bak olmadi Liguria tarafini da yapabiliriz, yada Alpler dedigin gibi. Goncalarda gelsin kesin. Bence ilk uclu bulusmamizda masaya yatiralim bu konuyu enine boyuna : ) Ayrica bana yaptigin jest icin de cok mutlu oldum, cok zarif ve comertsin canim : ) Haftasonu postlarini dort goz bekliyorum, su anda acayip bir nezleyim, kafam flu likidiyle bir ton cekiyor gibi, karlarda kendimi dusunemiyorum hic ama Bursa ve dagin sundugu o yemekleri cok isterdim, tadini alamasam da tam su an. Bir de hamilelik yorumuna dair, aynen ben de cok sevmistim hamileligi ve tekrar tekrar yasamak istemistim imkanlarim daha rahat olsa : ) Bakalim zaman ne gosterecek : ) Tanti baci e abbraci

    YanıtlaSil
  8. Venedik,florensa,roma,como,siena,milano... hemen hemen çoğu yer yani =)

    YanıtlaSil
  9. @Grace' cimm cok haklisin her sehri her kasabasi cok guzel bu vadinin.. Hele Toskana.. !!

    YanıtlaSil
  10. @berrilla cim benim www.hayatipiyeal.com daki Roma yazima mutlaka bak hatta eski postlarimdan da bulabilirsin bir cok Roma, Milano ve Venedik tavsiyesi.. :)

    YanıtlaSil
  11. Aylin'cim begenmene inan cok sevindim.. Senin begenmen benim icin cok onemliydi.. Bu vesile ile Gonca'nin da bir yaz orada yasadigini ogrendim.. Ne hos ! Kesinlikle birlikte keyifli bir bulusma yapmaliyiz.. Cok istiyorum.. Planlarimiz olustukca haberleselim ki ortak bi seyahat yapabilelim.. Ben Floransa + Toskana ve Umbria hayalleri icindeyim o nedenle planimiz yakinlarda gerceklesebilir diye dusunuyorum :)) Aminnnn... :)

    YanıtlaSil
  12. Tekrar bir Floransa yapıp senin su tavsiyelerine uymak lazım :) biz İtalya gezimizde bir gun vakit geçirdik yeterli gelmedi. Bı kızları büyüteyim de en kısa zamanda gitmeli.

    YanıtlaSil
  13. valla tatile cıkmadan sana danışmak lazım mutlaka cnm ne güzel gezen bir çiftsiniz 6,5 aylık hamile olduğun hiç belli değil ne güzel çok kilo olmamışsın :)

    YanıtlaSil
  14. Gene ozledim oralari fotogrflara bakinca:)
    Roma ve Siena disindaki en sevdigim sehirdir Floransa,postlarimda yer vermistim bende..ozledim oralari cok..fotograflarda cok guzel:)
    Sevgilerr,

    http://safakslook.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. @Alev Ozkan Alev'cim tur ile Italya turu yapildiginda oyle oluyor ama biliyor musun ilk seferde tur ile gidip her yeri genel olarak ogrenmek cok akillica.. Boylece sonraki ziyaretler cok daha keyifli oluyor, detayli gezilebiliyor ;)

    @sonsuz dekorasyon Evett ! Iste benim blog olusturma sebebim bu ! Tatile cikmadan bana danisin ben size super duper keyifli tavsiyelerde bulunayim..

    @Ssafakslook Hosgeldin cnm ! Postlarina ziyarete geliyorummm hemen ;) xxx

    YanıtlaSil
  16. Kuzu ben Roma'yı sevmedim yaw ama Firenze ve Vedenik dersen ölürüm lakin buralarda delirmektense şu an Roma'da olmayı da yeğlerdim. Güzel gezi olmuş bu arada canım fotoların minnacık bak ben blogda yazmıştım okur yaparsan iri olur görsellerin. Etiketler var sağda blogger bilgileri yazılarımda bakarsın takılırsan sor bana mucx

    YanıtlaSil
  17. @Stil Direktoru ahh bende hic sevmedigim Amsterdam'a bile raziyim suan :))) ama neyseki 2 hafta sonra Milano'dayim ;) hihihi

    Bu arada soracak cok sorum olacak ama once yazlarina bas vuruyorum ;) vakit bulsam cok sey yapicam da iste vakit dar canimcimmm :)

    YanıtlaSil
  18. Kuzucan ben senin yorumlarını yerim birazdan cevap yazarım hepsine bu arada yazın bir ihtimal aynen ben de Milano'dayım inşallah beraber denk geliriz hoş benim iş amaçlı yine ama olsun alışveriş cenneti. Sen de yeme paraları bak deli gibi alırsın cicileri eheh .) Öperim cancan!

    YanıtlaSil
  19. Hep görmek istiyordum, şimdi daha da çok gitmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  20. @Stil Direktoru ahh sahane haber ! Nereye gidersen haber ver canimcim.. Bir gun bir yerde mutlak karsilasiriz :))) Ben zaten tr den neredeyse hic alisveris yapmiyorum , yurt disinda butik alisveris yapmak gibisi yok :))) xxx

    YanıtlaSil
  21. süpermiş, gezgin haline bayılıyorum. ayrıca göbek hiç belli olmuyor :)
    en çok alpcan'ın minnoş ayakkabılarına bayıldım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. @Peri Tozu Fotograf Hosgeldinnnn :)) Floransa'yi baharda gormek uzere kendine bir program yapmani tavsiye ediyorum canim :) Insallah en kisa surede gidersin ve muhtesem fotograflarinla bize gorsel solen yasatirsin :))

    @ozge bayrak hihih cok guzel di mi ? Aslinda zayif oldugum icin cok kilo bekledi herkes benden ama ben totalde 12kg iie bitirdim , super oldu :)) Alpcan'n minnos ayakkabilari ayaklarina cok yakismisti, ahh minik kuzum benimmm o ! :)

    YanıtlaSil