9 Eylül 2013 Pazartesi

CANNES

Hayata bakis acim, beklentilerimi yuksek tutmamak uzerine kuruludur her zaman.. Bu nedenle de baktigim herseyde bir guzellik bulabilir ve dolayisiyla bana sorulan her konuyu olumlu cumlelerle anlatirim. 

Tabii, hayata bu pencereden bakinca seyahatlerim her zaman fazlaca keyifli gecmistir.. 

Cannes, Code d'Azur seyahatimin en heyecan duydugum duragiydi.. Heyecanima yenilip beklentilerimi biraz yuksek tuttugumu sanirim itiraf etmek durumundayim.. Ama isin guzel yani sehir bekletilerimin cok otesinde guzeldi.. 

Kendine has, ozgur ve havali ! Yani tam da hayal ettigim gibi..



Sehir hepimizin aklinda oncelikli olarak "Cannes Film Festivali" ile yer etmis durumda.. Oysa sehrin guzelligini betimlemek icin daha bir cok belirgin ozellik siralanabilir.. Sanatin ve luksun birlestigi sahil seridi, dunyaca unlu markalarin prestij magazalari, makaron krizine gireceginiz sirin pastaneleri, dar sokaklari ve icinizi isitan minik fransiz kafeleri sehrin ruhunu anlamak icin kesinlikle yeterliler..





Elbette "Palais des Festivals et des Congres’deki dunyaca unlu kirmizi halida poz vermeden sehri terk etmemelisiniz.. Kalabaliklardan siyrilip yalniz bir poz yakalamak zor olsa da beklemeye deger bir ani..  Bir de kongre binasi cevresindeki kaldirimlara konumlanmis dunya yildizlarinin el izlerini mutlaka gorun derim..

         
                
                  

Seyahatin en ozenli gunu ilan ettigim Cannes'da "Boulevard de la Croisette" boyunca salina salina magaza gezip sonra da sahilinde Alpcan'in Nice sonrasi buldugu ilk kum plajda kendini kaybedisini izledim..





Plaj sonrasi da Intercontinental Carlton otelinin barinda muthis bir martini uzeri beyaz sarap keyfi yaptim.. Simdi dusununce, sehre gittiginizde kesin yapmalisiniz diyecegim tek sey sanirim Carlton'i ziyaret etmeniz olacak.. 


                 


                          

Havanin sicakligi yaninda Alpcan ile plajda bulunmanin keyfi bizim icin daha onemli oldugundan, Le Suquet'nin dar sokaklarini takip edip ulasilan sehir kalesine cikip sehri kus bakisi izlemedik.. Ama sizin zamaniniz olursa bunu yapmanizi tavsiye ederim lakin sehirleri kusbakisi gormek her zaman ayri bir keyiftir....

Cannes / Laduree mutlaka ugranmasi gereken adreslerden.. Benim kutu koleksiyonuma bu kez bu guzel kelebekler dahil oldu.. Ayrica calisanlarindan ogrendigim kadariyla 2014 yazinda Cannes sehrine ozel kutular tasarlanacakmis.. Eger 2014 yili icinde seyahat ederseniz bu tasarim kutular guzel bir sehir anisi olabilirler ;)



 Cannes`in hemen yukarisinda dunyanin ilk ve tek parfum sehri Grasse bulunuyor. Grasse de 16.yy da parfum endustrisini baslatan unlu parfum evi Fragonard`in ve diger buyuk parfum evlerinin fabrikalarini gezip, parfumlerin nasıl uretildigine tanık olabilirsiniz.. Chanel No:5′in cicekleri hala bu sehrin etrafindaki cicek tarlalarindan toplanirmis.. Parfum sehir ile oyle butunlesmis ki parfumlu yemekler yapan bir restorani bile olmus sonunda...

Sehre tren ile ulasim son derece kolay.. Hatta gunluk bir ziyaret icin Antibes'i de seyahatinize eklemenizi tavsiye edebilirim.. Surlarin icindeki minik Antibes sizi fazlaca mutlu edecektir diye dusunuyorum.. Ayrica sanat severler icin Picasso'nun evini gormek de cazip olabilir.. (Antibes ile ilgili cok leziz bir post hazirlayacagim yakinlarda.. bence sirf bu lezzetler icin bile sehir ziyaret edilmeli..)

Araciniz varsa minik tavsiyem "Saint Paul de Vence" adindaki sirin fransiz koyune ugramaniz olsun.. Ben Cannes sehrine tam gun ayirmayi tercih ettigim icin bu koye ugramadik ama bir sonraki seyahatimde es gececegimi hic sanmiyorum..

Ayrilirken arayi cok acmadan yeniden kavusmayi diledigim bu guzel sehri umarim isteyen herkes gonlunce yasama sansi bulabilir..

Sevgiler
Lulu
xxx

17 yorum:

  1. işte çok merak ettiğim yerlerden biri daha :) çok güzel anlatmışsın şimdi orası benim için daha da cazip :)

    YanıtlaSil
  2. oğlu güzel, kendi güzel, pozitif arkadaşım benim. <çok güzelsiniz.

    YanıtlaSil
  3. İşte buraya gitmeli ve o parfümlü yemekler yapan restaurant ta yemeliyim... tabi yanında Alpico yu da :)))

    YanıtlaSil
  4. Mukemmel bir kisiligin oldugunu yazilarindan anlamistim minik Pollyanna..
    W. Arthur Ward der ki: “Gercek iyimser problemlerin farkindadir ama cozumleri de bilir, zorlukları gorur ama ustesinden gelinecegine de inanır, olumsuzluklari yakalar ama olumluluklari da vurgular, en kotuye aciktir ama en iyiyi de bekler, sikayet etmek icin nedeni vardir ama gulumsemeyi secer.”
    Fotograflarin herbiri ayri bir mutluluk kaniti. Cok hos ve bilgi dolu bir post hazirlamissin hayatim.. Eger 2014 de Guney Fransa seyehatimizi gerceklestirirsek senin icin ozel tasarimli macaron kutusu getiririm ;)

    YanıtlaSil
  5. Harika bir post olmuş:)Ben de ilk uçağa atlayıp gitme hissi uyandırdı:)

    YanıtlaSil
  6. yine sahane bi gezi postu olmuş! gitmedigim görmedigim yerlerin böyle güzel ve zevkle anlatılması beni inanılmaz teşvik ediyo zaten, bide üstüne içeriginde bol miktarda but bulundurması da ayrı bir artı olmuş! <333
    ben onun o kaldırıma koydugu tombul elini, kumsal görünce kafayı yerkenki suratını ve tabiki mayodan taşan butlu totosunu yerim! ^.^
    seni de öperim kucaklarım tabikisi:* ama bu aralar yüküm artmaya basladıgı icin havada zıplatamıycam kusura bakma bebişim :P

    YanıtlaSil
  7. Bende de tam tersi seyehatlerde ve hayatta beklentileri hep yuksek tutup, her zaman en iyisine odaklanip cogu zaman da hayal kirikligina ugrarim ama bir de istedigim dogrultuda gerceklesince her sey iste o keyif baska hic biseyde olmuyor :))) Neyse cok sapikca olan karakterimden yazinin guzelligine ve ictenligine deginmek istiyorum. Bu haftasonu Cannes i sigdiramasakta Nice ve Monaco da olacagiz ve ben Cero ile seni anacagim bol bol gitmeden postlariniza bakacagim ve aa Lulul bunu demisti Cero sunu demisti diye bi otarafa bi bu yana bakacagim. Alpico heyy sana sesleniyorum bak ileride anlayacaksin cok sanslin olum bak cidden harika bir annem bide baban var(kendilerini pek tanimiyor olsam da Lulul sectigine gore oyledir :)) Opuyorum sizi cekirdek aile <333

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Ne güzel gezmişsiniz:=) Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar da güzel bir yazı olmuş, biz de Cannes' i çok sevmiştik, bütün bir gün o kumlu plajin tadını çıkarmıştık. Beni de teşvik etti bu post fotoğraflarımı yayınlamalıyım mutlaka:))

    YanıtlaSil
  10. Ya bu adam hergün daha da büyüyor ama B)
    Bende biraz beklentimi yüksek tutup hayaller kurup yola çıkanlardanım genellikle ,ama düşük tutmak çok daha fazla keyif almayı saglayacak onun da farkındayım :)) uygulamayı deneyeceğim :)

    şimdi sen dedin ya 2014te laduree kutuları filan diye ,benim kafamda direk binbir tilki :p yok ama bu sene zor çok baska planlar var :)))

    YanıtlaSil
  11. Lulu'm biz Cote d'Azur turunda Cannes'a gitmedik. Herkesin 'mutlaka gor'lerine karsi bir eylemdi benimkisi. Lakin bende de bu sari prensten olsa, her yer cennet olurdu!:)
    Lakin Grasse'e gitmeyi cok istemistim! Bi yaz gunu yine trene atlayip, orada bulmak istiyorum kendimi. Sen de gelsene;)

    YanıtlaSil
  12. Yaşasın yeni post! Tatlım senin postların sayesinde her şehri sevmeye başladım:) Alpico ise bonusu:)

    YanıtlaSil
  13. geldımmmmmmmmmmmm :)macaron dolu bır posttt :) canım kum plajların askı kuzuların yuzunden nasıl da bellı oluyor..aralık ayına plan yaparken su ucakların ucuk fıyatları benı sınır etse de keske ucaklar bıraz uygun olsa sonra herkes mıs gıbı tatıller yapsa dedım..sımdıden aralık bıletlerı tukenır mııı :) ayy neyse ne dıyordum , cannes sı cok merak edıyorum ve en cok kırmızı halıdakı senı ve alpcanın pamuk ellerıne askla bakıp kocamn sevıyorum..sevgıler tatlım

    YanıtlaSil
  14. Beklentileri düşük tutmak, her şeye olumlu yönden bakmak belkide hayatı en yaşanabilir kılan özellikler. Önemli olanda zaten keyif almak değil mi... En güzeli şüphesiz! Bu arada fotoğraflar harika, mavi aşığı olan ben ojelere de bayıldım tabii.
    Sevgiler
    Emilia
    www.eminekaraoglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Kort da zür diyorsun, kıskanmamak elde mi :)) mis gibi tatil.

    YanıtlaSil
  16. ben sehirden beklentilerimi hep yuksek tutuyorum seyahatlerimde yahu neden bilmiyorum:)) bak bu yaz icin sanirim o taraflara dogru plan yapicam sayende hatta cannes'a ugrarsam sana o ozel laduree kutusundanda getiririm guzel olmaz mi:) siradaki lezzet postun icinde beklemedeyim sekerim beklentim yuksek ona goree:)))optum canim

    YanıtlaSil
  17. Wonderful photos... such a cute boy :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil