2 Ağustos 2013 Cuma

NICE lezzetleri

"Nice sehir rehberi" olarak basladigim Cote d'Azur seyahatinin sehir lezzetleri de sonunda hazir.. Yorumlarimi yazdigim restoranlarin neredeyse tamamini deneyimleme sansi buldum. Hatta bir cogu canim Ayhan Sicimoglu ve esinin ozel tavsileri ve gercekten es gecilmemeli ;)

  Oncelikle kiraladigimiz evin de bulundugu eski sehir Viuex'de, hem lezzeti, hem de dekorasyonu ile aklimda kalan "Chez Juliette" den bahsetmek istiyorum. 


Rue Rossetti'de bulunan Chez Juliette, gercekten Viuex bolgesinin en sirin ve en sevilesi mekani. Sirf dekorunu gordugunuzde bile adimlarinizi kendine ceken turden.. Daha da iyisi, dekoru kadar onunuze gelen tabaklarin da lezzeti alkislik..

Cocuklu seyahatin en degerli yemegi corba sayilirsa eger, Fransizlarin gururu sogan corbasini Alpcan ile hunharca bitirecek kadar cok sevdik.. TR sinirlarinda serbest yetismis tavuk bulmakta zorlandigim icin evimize sokmadigim ama Avrupa sinirlarinda hemen siparis ettigim tavuk denememiz de basariliydi.. Biber ve hardal soslu biftek icin ise izninizle hemen kefil oluyorum..



Viuex icin diger tavsiyem ise minicik lokal bir mekan, "La Rossettisserie". Mekanin fix bir menusu bulunuyor o nedenle ya et ya da tavuk tercih edebiliyorsunuz.. O kadar lokal, minik ve lezzetli ki mutlaka rezervasyon yapmak gerekiyor.. Oyle ki, ilk ziyaretimizde asik olup resim cekmeyi bile unutacak kadar keyifle yedigimiz yemek icin yeniden rezervasyon yapmak istedigimizde ne yazik ki yer bulmamistik..  

 
 
Yine Viuex bolgesinde cok lokal ve MUST bir restoran bulunuyor. 

"Comptoir du Marche". Ayhan abi "burada ogle yemegi yenmeden donulmez" deyince makani son gune saklayip, tadi damagimizda kalsin istedik ! Kesinlikle denemelisiniz..


Nice'in en prestijli yemegi icin Rue de France caddesinde michelin yildizli bir japon restorani bulunuyor.

"Keisuke Matsushima"

Menekse likoru ve sampanya birlikteligi ile baslayan ve benzersiz bir lezzet soleni ile devam eden bir aksam yemegini, japon mutfagini sevenlere tavsiye ediyorum.


Chez Marius'u midye yemek icin keyifli bir adres olarak not edebilirsiniz.. Massena caddesine cok yakin ama sehrin yogun kalabaligindan da siyrilmis bir noktada olan restoran, lezzetli bir mussel bar ve servisi gercekten basarili.. Ayrica bebek dostu olmasi da mutluluk verici..
                            

Sehirde dillere destan olup, her menude goreceginiz "Niçoise Salad" yani bol malzemeli ton baligi salatasi mutlaka denenmeli. Taze ton baligi ile yapildigi icin ayrica buyuk bir keyif alacaginiza eminim..
 


Socca, Nice'e ozel bir hamurlu.. Sehrin hemen hemen her sokaginda bulacaginiz lokal bir lezzet. Kisaca nohuttan yapilan bir tur bazlama gibi dusunebilirsiniz.. Ister acliginizi bastirmak icin dolanirken elinizde yiyin, isterseniz restoranlarda malzemelerle zenginlestirmis denemelerde bulunun ama mutlaka deneyin..



 Deniz urunleri keyfi icin bir baska adres yine oldukca unlu "Le Grand cafe de Turin". Garibaldi meydanindaki restoran aksam yemegi icin degil ama ogle yemegi icin tercih edilebilir..



* Biz deneyimlemedik lakin dunya unlulerinin bayildigi michelin yildizli restoran "La Petite Maison" bence kacirilmamasi gereken adreslerden.. Denemeden bile tavsiye edebilirim ! :)

Yemek oncesi aperatif sevenlerdenseniz Rue de la Prefecture'de "Wayne's Bar" ve "Master Home Bar" mutlaka denenmeli.. Promenade des Anglais sahilinde bulunan buyuk otellerin roof barlari ise daha keyifli ve romantik anlar yakalamaniz icin tercih edilebilir.. Hatta Radisson Blue icin EVET diyebilirim..


Sarap konusunda inanilmaz keyifli denemeleriniz olacak.. Bu konuda supheniz yoktur sanirim.. Ozellikle provence bolgesinin beyaz saraplari benim Fransa sevgimi kat ve kat arttirmis olabilir.. "Chateau Bellet" ise sarap tadimi yapmak isteyenler icin tavsiye edebilecegim bir adres.



Kahve ! 

Memleketimde agzima surmedigim ama Avrupa da olunca sabahlari icmekten keyif alabildigim anlarin da oldugu kahve icin harika bir kesfimiz oldu. "Bean About Town" mobil kahve dukkani ! 


   
"Bean About Town" 2013 yili boyunca Promenade des Anglais sahilinde yurudugunuzde mutlaka karsiniza cikacaktir. Kahvelerin belirli bir bedeli yok ! Bedeline siz karar veriyor ve sahane bir neden icin kendinizi iyi hissediyorsunuz.. Merak edenler hemen projenin felsefesini arastirabilir.. www.worldofcoffee-nice.com

Kahve demisken elbette yuzlerce tercih hakkiniz var ama Cafe Marche icin mutlaka diyebilirim ! :) 

Bir de Vieux bolgesindeki "Brulerie des Cafes Indien" sabah kahveniz icin cok sirin ve Nice yerli halkinin belli ki cok sevdigi bir mekan...

 

Dondurma konusunda Alpiccolo ile uc ayri markanin denemesini yaptik sizin icin :) Azzurro, Crema di Gelato ve Fenocchio. Favorimiz Fenocchio ve lavantali dondurma tavsiye edecegim en lokal lezzet :) 





Nice'in tarihi sekercisi Maison Auer, mutlaka ugranmasi gerekenlerden. Cennetten bir kose bile denebilir :)


Fransiz pastalari ile yasadigim sey Ask degil de nedir ? Hergun gun ortasi Lac sayesinde minnak Fransiz pastalarina doydum.. Vieux, Lac'a ugramadan lutfen donmeyin..  

Tatli bir gun ve tatli seyahatler diliyorum hepimize..

 

Mutlu hafta sonlari..

sevgiler,
lulu
xxx

14 yorum:

  1. Çoookkk leziz çoookkkk gurme bir post olmuş bu! Bayıldımmmm :)

    YanıtlaSil
  2. Canım bu postu okuyup da insanın karnının acıkmaması mümkün değil:)Soğan çorbası ve tatlı kalbimi kazananlar oldu:)

    YanıtlaSil
  3. Karnım gurul gurulken bu postu okumam akşam sofrasında fazla kaloriler almama haberci galiba:).Kahve delisi olarak o dükkanı çok merak ettim. Şekerlerin renkleri cıvıl cıvıl.Hele o en sondaki aşk, kalbimi vurdu:). Ellerine sağlık bu keyifli post için.

    YanıtlaSil
  4. ama nasil buram buram lezzet fiskiran bir post olmus bu yaa harikasin hepsi yaramistir insallah :)) su an karnim tok oldugu icin aklim en cok tatli niyetine lavantali dondurma ve o leziz sekerler ve pastalarda kaldi:) tabi bunlarin hepsi not olarak alindi efendim denenecek! artik seneye bizde bunlari deneyimleme firsati buluruz ve yedikce de seni anariz bol bol hihihi optum tatlim:))

    YanıtlaSil
  5. tatlım benımmmmmmmmmmmmm nasıl lezzet kokuyor ıftara saatler kala bu olmadı :) ancak mıdyelere bayıldım bırde pastalara ınan 5 ogun yerım..bu post ozel notlara alındı sayende..sevgıler

    YanıtlaSil
  6. ay uzun zamandir midye yemedim! Canim nasil cekte simdiiiiii inanilmaz gibi =)

    www.missysworld.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bir Bodrum yapip yeniden yiyecegim :) yasasin ! senin icin de yerim tatlim x

      Sil
  7. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    406. takipçin benim.. :)
    Bu arada Alaçatı ile ilgili olan gezi notunun linkini paylaşabilir misin? Balayı için orayı seçtik. Senin de deneyimlerini almak isterim.
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    ¦ Sevgiler ¦
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  8. Eylul de sevgilimle bizi Nice'te guzel bir haftasonu bekliyor olacak insallah ve butun bu guzellikleri degerlendirecegim Luluumm operim seni ve derim kii bitmesin hic bu tatiller :D

    YanıtlaSil
  9. Dunyanin en seckin mutfagini ve zengin menusunu, yemek kulturunun bir parcasi olan sarabi en ince detayina kadar anlatmissin canim, ellerine saglik...
    Sana afiyet seker bal olsun ama benim aklim Chez Tuliette'nin dekorunda, sogan corbasinda ( bayilirim ) succa'da ve dondurmalarda kaldi ;-)

    YanıtlaSil
  10. Lulucum, bu post benim gibi rejimde olanlar için harikalar diyarı gibi bir şey:)
    Özenle çektiğin resimlere hayranım. Ama benden çok eşim bayılıyor senin postlarına.
    O kadar etkilendi ki, en kısa zamanda seninle tanışmak istiyormuş. Brezilya'da misafir etmeyi planlıyoruz sizi. Bu arada eşim 29 Ağustos'ta Brezilya'ya uçuyor. Ben haftaya çıkacak olan kitabımı tanıtmak üzere burada birkaç ay daha kalacağım oğluşumla. Kitap çıkar çıkmaz sana göndereceğim tatlım. Nice mutlu Nice seyahatleri:)

    YanıtlaSil
  11. Lulum, iyi ki acken bakmadim bu posta, harika bir tad yelpazesi goruyorum, hepsini denemek icin sabirsizlaniyorum. Nice e sizin gibi uzun kalmali donmek sart : ) Bu post da bana super bir guide olacak : ) O lavanta dondurmanin sunumu da harikaymis bu arada : )

    YanıtlaSil
  12. İnanılmaz hızlı okudum bu postu ama ben :)Süpersin her zaman ki gibi, eğer gidersek günün birinde yemek konusunda tek adresim burası :)

    YanıtlaSil
  13. Tam bir flashback yasadim simdi! Nice, sahaneligi, yemekleri, ask! Artik eminim, yine yeniden gitmemiz lazim buraya! Ve bu sefer Lulu'mun tavsiyeleriyle<3<3 Ve Lila'min da dilegi gibi: uzun kalmali!

    YanıtlaSil