12 Temmuz 2013 Cuma

NICE

Ve sonunda uzun zamandir hayallerimi susleyen Cote d'Azur seyahatini 2013 yaz sezonu icinde gerceklestirip, guney Fransa'nin en onemli turizm sehri olan Nice'te konaklayarak, tum kiyi bolgesini gezebildim..

Turkuaz sularin cennet hali Nice icin bir cok post hazirlamak istiyorum... Ve iste o postlarin ilki, ozellikle cok yakinlarda Nice tatili planlayip benden acil bilgi bekleyenler icin "Nice sehir rehberi" olarak hazir...



Nice, gercekten "turkuaz sularin cennet hali" olarak kaldi aklimda.. Acikcasi bu kadar guzel, seyredilesi ve icinde olmak istenilesi guzellikte olacagini dusunmemistim ! Insan guzelligini icinde oldugunda anliyor belki ama yuksek bir tepeden kiyi seridine baktiginda cok daha iyi anliyor..

Sehir Yunanlilar tarafindan kurulmus, daha sonra Emevilerin istilasina ugramis. Ilerleyen donemlerde ise once Italya ve son olarak da Fransa sinirlarinda kalan sehirde hissedilen en belirgin kultur, Italyan kulturu diyebiliriz.. 

Ulkelerin guneyine indikce hissettigimiz o yumusak huylu, gulec yuzlu akdeniz havasi Nice sehrinde kendini cok daha guclu hissettiriyor.. Italyan kulturunun sicak kanliligi ve Fransizlarin o kendinden emin cool hali birlesince ortaya harika bir toplum ornegi cikmis.. O nedenle de soylenildigi gibi, Nice icin "asillerin kenti" denmesi cok yerinde bir tanimlama..

Sehir yasami oldukca pahali.. Bunu elbette kendi tatil standartlarimi goz onunde bulundurarak soyluyorum ama her butceye uygun otel, restoran ve alis-veris secenekleri de yok degil...  



Ben konaklama tercihimi toplam 7 gece 8 gun kalacagimiz icin ev kiralama fikrinden yana kullandim cunku bir hafta konaklayacagim bir sehrin yasamina mutlaka dahil olmali ve sehir sakinlerinin arasina karisip onlarin gozu ile de sehri deneyimlemeliydim.. Bunun icin cok dogru bir secim yapip Vieux bolgesinde harika bir ev kiraladim.. (Bu konuda fikir sahibi olmak isteyenlerle deneyimlerimi ayrica paylasabilirim..)

 Gelelim sehre !

Promenade Des Anglais ; Nice'in dunyaca unlu sahil yolu ! Plaj tarafinda turkuaz sulari, bol kopuklu dalgalari ve taslik plaji ile ister public ister ozel isletmelerde denize ve gunese doyabilir ya da sahil boyunca uzun ve keyifli yuruyusler yapip sirin Fransiz cafe ve restoranlarinda aperatif alabilirsiniz..

 

Ozel isletilen plajlar icinde bizim en cok sevdigimiz sevgili Ayhan Sicimoglu'nun tavsiyesi ile Sporting Plage oldu.. Sporting hem organize bir plaj isletmesi hem de kaliteli bir restorandi.. Ayrica Opera Plage'i da cok sevdik.. Her iki isletmenin de bizi cok iyi agirladigini soyleyebilirim.. Nice ile ilgili yazilarda bolca Castel Plage tavsiyesi goreceksiniz.. Acikcasi ben Castel'i taslik plajdan denize girmek icin oldukca dik bir acisi olmasi sebebiyle pek sevmedim ama plajin hemen solunda olan kayaliklardan denize girmek oldukca keyifliydi.. 

Bunlar disinda Blue Beach, Neptune Plage, Regence Plage by Radisson Blu ve Hi beach (ki otelini kesinlikle tavsiye ederim. Daha kisa kaliyor olsaydim mutlaka burada kalacaktim) size tavsiye edebilecegim isletmeler.. 


Plajlara giriste mutlaka sezlong ve semsiye ucreti oduyorsunuz ve bu ucret ortalama kisi basi 15/25 Euro arasinda degisiyor.. Bu arada Nice'e cok yakin Villefranche adinda bir baska plaj alternatifiniz daha var.. Nice'in yerli halkinin tercih ettigi bu plaj kesinlikle daha sakin ve deniz daha az dalgali..



Minik ama onemli bir not : Plaj taslik ve dalgalar inanilmaz kuvvetli oldugundan yaninizda mutlaka deniz ayakkabiniz olmali.. Hatta patik seklinde olursa kayma riskine karsi cok daha rahat hareket edebilirsiniz..


Carre d'or, Nice'in elegan ve sanat yasaminin kalbi oldugunu soyleyebilecegim bolgesi.. Goz alici bir Rus mimarisine sahip olan "Cathedrale Saint Nicolas" bu bolge de bunuyor.. Nice'in en luks ve en sakin semti olan Cimiez de "National Chagall", "Monestere de Cimiez" ve  "Matisse" muzelerini de gezebilirsiniz.. Bunun disinda dunya markalari, tasarim butikler ve sanat galeri de hep bu bolgede.. 
 

 Sanat demisken, opera sevginizin varsa "Opera de Nice" binasinda bir konser izlemeli ya da binayi mutlaka yakindan gormelisiniz.. Guney Fransa'nin simge yapilarindan olan opera binasi uzun senelerdir tarihi anit olarak kabul gormus ve o nedenle cok ozenli korunuyor..



Palace Massena, Nice'in kalbinin attigi meydan.. O kadar genis ve ferah bir meydan ki devaminda bulunan Avenue Jean Medecin goruntusunu gercekten cok seveceksiniz... Meydanda sokak sanatcilarini ve cesitli kulturel etkinlikleri takip edebilirsiniz.. 



Bizim Nice'e indigimiz 21 Haziran tarihi, dunyaca unlu "Nice Jazz Festivali" nin acilis gunuydu.. Tum meydanlarda leziz jazz konserleri izleme/dinleme sansimiz oldu ve acikcasi bir jazz muzik sever olarak aklim hala Massena'ya kurulan buyuk konser alaninda.. Eminim muthis keyifli geceler yasaniyordur..  

Theatre national de Nice, The musee d'art Moderne ve Palais de Congres Acpopolis binalari da hemen meydanin yaninda bunlunuyor... 



Massena meydanin devaminda olan, Jean Medecin caddesi uzerinde sehrin en buyuk klisesi olan "Notre Dame" bulunuyor. Ayrica cadde sehrin ana alisveris caddesi.. Bizim Bagdat caddemiz gibi genisce bir cadde olan Medecin uzerinde cafeler ve aradiginiz tum markalari bulmaniz mumkun. Dunyaca unlu markalar icin ise Avenue de Verdun tam size gore ! Meydanin Medecin caddesi baslangicinda ise Galeries Lafayette sizi bekliyor olacak.


Massena meydanina cikan tum ara sokaklarda keyifle dolasin derim.. Bu sokaklar icin sehrin neredeyse en kalabalik bolgesi denebilir.. Sirin Fransiz cafelerinde kahvenizi yudumlayip, kalabaliga aldirmadan uzun uzun, sakince yuruyun ve hatta keyifle alisveris yapin..

  

Massena meydaninda (fiskiyelerin tam onunde durup) yuzunuzu deniz tarafina dogru verdiginizde solunuzda bulunan bolge, Vieux (Vielle Ville) yani eski sehir olarak geciyor.. Daracik sokaklari, kucuk balkonlu binalari, vintage butikleri ve gercekten nefis lokal restoranlarin oldugu Nice'in tartismasiz en guzel bolgesi burasi. Vieux icin Nice'in kalbi ve ruhu derlermis.. Kesinlikle katiliyorum bu yoruma.. 


Ben gittiğim yerleri çok fazla araştırmadan yürüyerek kendim keşfetmeyi sevenlerdenim. O zaman o şehir benim için özel ve unutulmaz oluyor; tamamen benim anılarım ve benim görüş açımla. Nice'de ilk olarak karşımıza çıkan yer Place Garibaldi (Garibaldi Meydanı) oldu. Garibaldi meydanı şehrin eski kent meydanı ve etkinliklerin merkeziymiş. Meydan restaurantlar ve cafelerle canlandırılırken, buradan geçen metro hattı da Garibaldi'yi hareketlendirmiş. - See more at: http://www.neslisahcetin.com/tr/post/17/cote-d-azur-nice#sthash.KQeBf7FU.dpuf

Ben gittiğim yerleri çok fazla araştırmadan yürüyerek kendim keşfetmeyi sevenlerdenim. O zaman o şehir benim için özel ve unutulmaz oluyor; tamamen benim anılarım ve benim görüş açımla. Nice'de ilk olarak karşımıza çıkan yer Place Garibaldi (Garibaldi Meydanı) oldu. Garibaldi meydanı şehrin eski kent meydanı ve etkinliklerin merkeziymiş. Meydan restaurantlar ve cafelerle canlandırılırken, buradan geçen metro hattı da Garibaldi'yi hareketlendirmiş. - See more at: http://www.neslisahcetin.com/tr/post/17/cote-d-azur-nice#sthash.KQeBf7FU.dpuf
Ben gittiğim yerleri çok fazla araştırmadan yürüyerek kendim keşfetmeyi sevenlerdenim. O zaman o şehir benim için özel ve unutulmaz oluyor; tamamen benim anılarım ve benim görüş açımla. Nice'de ilk olarak karşımıza çıkan yer Place Garibaldi (Garibaldi Meydanı) oldu. Garibaldi meydanı şehrin eski kent meydanı ve etkinliklerin merkeziymiş. Meydan restaurantlar ve cafelerle canlandırılırken, buradan geçen metro hattı da Garibaldi'yi hareketlendirmiş. - See more at: http://www.neslisahcetin.com/tr/post/17/cote-d-azur-nice#sthash.KQeBf7FU.dpuf
  Bu arada Vieux iclerine girmek yerine duz devam ederseniz karisiniza bir baska guzel meydan olan Place Garibaldi cikar.. Bu meydan sehrin eski etkinlik merkeziymis ama artik daha sakin bir yasami var.. Meydanin cevresinde keyif alacaginiz restoran ve cafeler bulabilirsiniz.. 
 

Vieux'un en onemli tarihi yapisi "Cahedrale Saint Reparate". Dini inanciniz ne olursa olsun mutlaka katedralin icinde bulunup, sahip olduklariniza sukredin... Sonra cevresindeki minik cafelerde keyif yapar, kalabaliklari izlersiniz..

 

Vieux'un dar sokaklarindan sahile dogru indiginizde once gorkemli "Palais Sarde" binasini, sonrasinda da dunyaca unlu "cours saleya" caddesi ve cadde de kurulan meyve-sebze-cicek pazarini gorebilirsiniz.. 
 


Cours saleya, cevresi restoranlarla cevrili bir sokak... Acikcasi burada yemek yemenizi cok tavsiye etmem cunku sehrin diger bolumlerinde cok daha lokal ve iddali lezzetler deneyebilirsiniz.. Ama, pazarindan taze meyve satin alip yemeden donmeniz soz konusu bile olmamali.. Gorsel bir solen olan bu muthis keyif icin pahali bedeller odemeniz gerekecek ama deger.. (ornegin 2 kisilik kiraz icin 7,95 Euro odedigimi hatirliyorum..) 


  Cours Saleya pazarinda Pazartesi gunleri haric her gun 07:00/13:30 arasi meyve-sebze, 07:00/16:00 saatleri arasinda ise cicek satisi yapiliyor.. Pazartesi gunleri ise dunyaca unlu bit pazarlari kuruluyor.. Bir insan pazar gezerek ne kadar mutlu olabilir ? sorusunun yaniti icin belki Nice de bulundugunuz surece yolunuzu her sabah bu pazardan gecirebilirsiniz..



Cours Saleya'dan sahile yani Promenade Des Anglais'e ciktiginizda, yolun solunda merdivenler ile cikilan yemyesil bir yukseklik goreceksiniz.. Burasi Nice'i kusbakisi izleyebileceginiz en keyifli nokta olan "le parc du chateau" parki. Hem turkuaz sulari, hem de sehrin kiremit damlarini izlemek icin mutlaka Chateau'ya cikmalisiniz.. Ayrica parktaki su vahasi ve cesmeleri de gormenizi tavsiye ederim.. Eger merdivenleri gorup sicakta bunu yapmayalim derseniz, Massena meydaninda fiskiyelerin hemen onunden kalkan minik treni kullanabilirsiniz ya da liman tarafinda parka cikan ucretli asansor bulunuyor..

   
Chateau sonrasi Nice yat limanina gecebilirsiniz.. Limani cevreleyen cafelerden birine oturup, demirlemis tekneleri izlemek bile inanilmaz keyifli.. 

Panoramik goruntu seviyorsaniz Nice'in en buyuk parki olan "Mount Boron" u da asla kacirmayin derim.. Sahilden kalkan minik tren ile Mount Boron'a cikmaniz mumun.. Yaklasik 1-1,5 saat uzaklikta olan Mount Boron, kisin kayak merkezi, yazin ise yuruyus icin tercih ediliyor.. Acikcasi ben deniz tatilimizi bolmek yerine, Nice'i yeniden ziyaret edip kayak tatili yapmayi hayal ettim ! :)

Nice, tahmin edeceginizden daha buyuk bir sehir ama toplu tasima araclarini kullanmadan da sehri gezebilmek mumkun.. Biz Alpcan yanimizda olmasina ragmen cevre sehir ve koylere gitmek icin kullandigimiz tren disinda bir tasima araci kullanmadik.. O nedenle tatilinizi Cote d'Azur kiyi kesiminde gecirecekseniz tren hayatinizi kolaylastiracak ve arac kiralamaniza gerek kalmayacaktir.. Ancak seyahatinize Provence bolgesi de karisacaksa arac kiralamak kacinilmaz.. 

Nice'den tren ile ulasilabilecek tum sehir ve koyleri size ayri bir post ile mutlaka anlatacagim.. ;)

Nice plani icinde olanlara simdiden harika bir seyahat diliyorum.. tadini cikartacaginiza eminim !! Gitmeyi planlayanlar ise bence ellerini daha cabuk tutmali.. :)

Sevgiler
lulu 
xxx 

29 yorum:

  1. istee beklenen post ne guzel detayli detayli anlatmissin tatlim harika bir seyahat olmus her detayindan belli! bizede boyle guzel aktardigin icin ellerine saglik :)) o turkuaz sular nasil guzel gorunuyor aahh ah! cote d'azur benimde planladigim yerlerden ama en yakin seneye gorunuyor insallah o zaman senden daha cok detay alirim zaten:))) diger postlarda merakla bekleniyor arayi cok uzatma derim ve operim fistik!

    YanıtlaSil
  2. güzel bir cote d'azur tatılı gecırdınız bızde sızlerı ınstagramdan ızledık :) alpcık ve sen mukemmel karelerın ıle bızı catlattınız :)iyi ki varsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grace ! opmem lazim seni... tesekkurler bebegim ! benim seyahat canavarim sensin.. eline kimse su dokemez ! :)

      Sil
  3. Ahh nasıl güzel bi post olmuş Lulucum.. Aklımda hiç Nice olmamasına rağmen artık var ve bunun için para biriktireceğim...
    Resimler, ayrıntılar nasıl güzel görünüyor.. Hep böyle bol bol çok harika tatiller yapın :)

    YanıtlaSil
  4. Ve beklenen post blog da tadında olmuş:)Harika ve çok özel bir seyahat olduğu her karesinde belli:)Tatil aşkınız hiç bitmesin Lülü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beraber de olsun bebegim :)

      Sil
    2. Çok isterim Lülüm:)Düğünden sonra ilk fırsatta programlıyalım o zaman:)

      Sil
  5. Heyoooo beklediğim post gelmiş lulummdan gezi postlarını en içtenlikle güzellikle yazan nadir bikaç bloggerdan birisin bebeğim ve bu mini tur Eylül'de planladığımız kısa bir Nice kaçamağı için süper oldu. Ev kirslama sistemine bende bayılıyorum jb il airbnb nin düzenli müşterisiyiz eğer 3 günden fazla kalacaksak mümkünse o bölgenin en merkezi yerinden evimizi tutar sanki o şehrin bi sakini gibi yaşarız. Ee ne demişler be a traveller not a tourist :)) öperim seni kuzumm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasasinnn ! biz de airbnb 2. denememizi yaptik.. cok iyi bir sistem.. hic aksilik olmadi ve bekledigimizden farkli biseyle de karsilasmadik.. Uzun tatiller icin daha akillica bir sey olamaz ki bizim gibi sehrin ruhunu yasamak isteyenler icin kesin en dogru konaklama sekli bu.. Vieux de ev bakin.. cok keyifli olacak ve fazla lezzetli.. yemek icin ayri postum olacak bebek ! bekleme de kal :) kiss kiss darling !

      Sil
  6. Aynı tarihlerde aynı sokaklarda gezindik gibi geliyor:) ellerine sağlık, çok güzel anlatmışsın... Nice'den sonra kendime yine aynı soruyu sorup, hep aynı cevabı alıyorum: benim için yine ve hep Paris olacak sanırım:))))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OMG ! belki de gorduk birbirimizi de farketmedik bile ! neyse belki baska bir destinasyonda ve hatta paris'te ! Bu arada vizyonda enfes bir film var.. 20'lerin Paris'inde bir kadin... Mutlaka izlemelisin.. benim planim Cuma aksami :)

      Sil
    2. Dönüş yorgunluğundan yazdıklarını kaçırmışım. Şimdi son yazını okurken hatırlayıp, geri dönüp baktım:))) Hangi film o? Oğlanı babaannesine yollamışken, gidebilirim gibi geliyor! Yuppi:)))

      Sil
    3. Gunaydin ! "Bir kadinin gozyasi" Eger hala vizyonda ise (ki mutlaka bi kac yerde vardir) izlemelisin.. karsimiza ne cikacak inan emin degilim, ben de henuz izlemedim ama o donemin filmleri her zaman sansi hakeder diye dusunuyorum ! izlersen yorum isterim ;) x

      Sil
  7. Ahhh Lulucum sen ne yaptın amaaa...Bu yıl halen şehir dışına bile çıkamamışken, yurtdışı fotoları görmekk....
    Canım şaka bi yana süpper bir yermiş..Keyifli ve güzel bir tatil olmuş.Her zaman keyifle kalın... sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. canım bu post favorlerımde..kuzumla gezme turuna bır baslayalım ılk durak olacak nasıl begendım bır bılsen..denızı , gezmelerını , yedıklerını...bayıldımmmmm..mıs gıbı tatıl olmus devamı da gelşecek bu yıl ızın cok:)) kocaman sevgıler

    YanıtlaSil
  9. unuttum ben en cok kızartılmadan yıyebılecegım lokum bacakları sevdım :)

    YanıtlaSil
  10. Postun böyle güzel detayları barındırani tam bir rehber olmasının yanı sıra, o turkuaz suların güzelliğine, tamda ofis ortamındayken bayılmamak ve orada olmanın hayalini kurmamak elde değil. Birgün benim içinde böyle bir fırsat oluşursa deneyimlerinden kesinlikle faydalanacağım canım.

    YanıtlaSil
  11. Lulucum, nasil guzel bir post yapmissin, detayli uzun uzun, ozlemle baktim resimlere, umarim yakinda tekrar gidebiliriz bu sehre ama bu sefer tam turistik, onceki gidislerimiz is icin oldugundan sizin gibi adamakilli gorememistik, enine boyuna gezmek istiyorum bir daha ki sefere. Ve denizine girmek, mayista soguk oldugundan hic girememistik. REsimlere bayildim, turkuazlara, manzaraya, sebze meyve kolajlarina da : ) Diger postlarini da merakla bekliyorum canim : )

    YanıtlaSil
  12. ne kadar güzell görüntülerr bunlarrr blogunuda çokk sevdimmm :) diğer postlarıda dört gözle bekliyorum .. sıkı takipteyim artk bende beklerim bloğuma:):)

    http://fashionbykitty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Manzaralar, denizin rengi harika.. Yine müthiş bir post.. En güzeli de senin pozitif enerjin, bakış açın :) İnsana umut veriyorsun Lulum :) En çok da Alpcanla olan bacaklı fotoğrafı sevdim :) En tatlı anne sensin :) Öpüyorum!

    YanıtlaSil
  14. Güney Fransa benim de çok görmek isteyip hala gidemediğim yerlerden, senin sayende her yer için ayrı bir rehberim oldu cnm, süpersin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lezzet onerilerim de olacak :) o zaman daha cok gitmek isteyeceksin tatlim ! operim cok cok..

      Sil
  15. sakin , huzurulu bir tatil geçirmişsiniz lulucum ne güzel, o lokum bacaklar benimde gözümden kacmadı :P

    YanıtlaSil
  16. Vay arkadaşıma bak be kort da zür ha :) ben zamanında "nedir arkadaş bu kadar abartılan bizde de var böyle coğrafya" demiştim ama adamlar haklı be :))

    YanıtlaSil
  17. Güzel bir gezi ve faydalı bir yazı olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Kareler ve sen muhtesemsin Lulucum..
    Nice ile ilgili tum bilgileri not aldim. Eminim onumuzdeki sene Guney Fransa gezimiz senin deneyimlerinle keyifli bir yolculuk olacak.
    Ev kiralama fikrini cok tuttum. Benimde dusuncem eger mumkun olursa Provence bolgesinde cottage'da kalmak.
    Nice disindaki sehir ve koylerle ilgili postunu merakla bekliyorum...:-) Xx

    YanıtlaSil
  19. lulucum harika kareler ve harika bir anlatım.... seyehat etmeyi çok seven ama uzun uzun vakit bulamayan biri olarak offf diyorum.... ev kiralama iyi fikirmiş. bununla ilgili ayrıntılı bilgi isterim artık gideceğimiz olursa... bir de biz gideceğimiz yerlerde arkadaşlarla gidip araba kiralayıp gezmeyi severiz.. ortak bir ev kiralamak da iyi fikir gibi olur dimi? neyse ben ayrıntılı sıradakai postlarını bekliyorum... bu arada ben orada çok sevimli iki minik ayak gördüm, galiba en çok onları sevdim :)))

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar da guzel bir post olmus :) Harika!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok cok tesekkur ederim :) sevgiler !

      Sil