9 Temmuz 2012 Pazartesi

IKSV ile Ana Moura keyfi..


Portekiz seyahati yapanlar bilir.. Seyahat sonrasi insanin kulaklarinda muhtesem Fado ezgileri kalir.. Ama, seyahatten donup Fado'nun muhtesem seslerinden biri olan Ana Moura konserinin haberini almak bir sanstir.. Benim canim Hirvat dostuma sevgiler,  IKSV'ye ise sanata verdigi deger ve kattigi guzellikler icin sonsuz tesekkurler..

 
 Ana Moura kim ? Portekiz'li daha dogrusu sansin bu kadari denecek kadar guzel ama bizim seyahatte gorme firsati buldugumuz ve konakladigimiz Cascais'e cok cok yakin bir kiyi kasabasi olan Carcavelos'lu bir Fadista..

IKSV konser tanitim kitapciginda "sanatin o tanimlanamaz
tarafina da hakim olan nadir sanatcilardan, o kuvvet, o haritasi cikartilmamis, yolu bulunmayan duygu ki biz ona kisaca ruh diyoruz, Ana iste o gizemi yakaliyor." cumlesi ile baslayan harika bir tanimlama yapilmis onun icin.. 


Ana, o aksam bize cok tatli bir surpriz yapti.. Stones Project'i duymus muydunuz ? Rolling Stones'un unutulmaz sarkilarini dunyanin en iyi seslerine yorumlatmak icin olusturulmus bir proje bu ve Ana bu proje kapsaminda seslendirdigi hatta Rolling Stones'un Lizbon konserinde Mick Jagger ile duet sansi bile buldugu "No Expectation" sarkisinin fado versiyonunu bize soyledi.. Tek kelime ile muhtesem bir yorumdu.. :)


Henuz yeni Fado kulturunu deneyimlemis biri olarak bildigim en onemli sey Fado muziginin sound sistemi olmadan, mikrofonsuz icra edilmesinin esas oldugu.. Ki bu sekilde dinlenen Fado hem solist hem de Portekiz gitarinin doyulmaz sesini cok daha yogun hissetmenizi sagliyor.. Ana'nin bize o aksamki 2. surprizi sound ve mikrofon olmadan soyledigi bir sarki oldu.. Bu sarki icin hazirlanan kucuk sahne duzeni ve Ana'nin muhtesem sesi Aya Irini sahnesinin buyusunu daha da unutulmaz kildi bizim icin..

 

 
Bir kucuk tavsiyem de Aya Irini ya da Arkeoloji muzeside konser izleyeceklere.. Konsere 1 saat once gidip bahcedeki zarif "Karakol Restoran"da mutlaka keyif yapin.. ;)
  
Sanat'tan uzak kalmayin ve muzik arsivinize Ana Moura'yi mutlaka ekleyin.. ;)


sevgiler
lulu
xxx

13 yorum:

  1. çok özendim valla. ana mourayı tanımıyorum ama portekizde onu dinlemek ne kadar heyecanlı olmuştur. gitme fırsatımız olmadı ama planlarımızda var; belki biz de aynı şansı sahip olur, onu dinleme fırsatı buluruz. sevgiler. yıldız.

    http://tuzvekarabiber.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. @tuzvekarabiber tatlim ben de Portekizde degil ayagimin tozu ile gelip Istanbul'da dinledim :)) sansliyim.. umarim dinleme sansin olur ;)

    YanıtlaSil
  3. İstanbulda yaşamadığıma en cok böyle günlerde üzülüyorum:((

    YanıtlaSil
  4. @gulumse cok iyi anliyorum seni.. Ben de Bursa'dayken ayni seyi yasardim.. :(

    YanıtlaSil
  5. evet istanbulda yaşamanın avantajları biraz da gezmeyi ,Dinlemeyi seven bir çiftsiniz böyle güzel gezi postları sıralanır tabi:)) benim de bilgim yoktu mikrafonsuz olması ilginç nasıl güzel bir güç varsa sesinde bol keyifli günler..

    YanıtlaSil
  6. Blogunda paylastigin seylere bayiliyorum biraz da boyle bloglara ihtiyacimiz var sanirim :p

    YanıtlaSil
  7. @sonsuz dekorasyon evet tatlim, en guzel tarafi kulturel olarak cok fazla secimin olmasi.. Bu aksam icin mesela 2 konser arasi karar verme telasi yasadik.. Bursa'da ne kadar az olurdu boyle ozel geceler.. :(

    @Fifthfloorovergoldenhorn sabah sabah cok mutlu ettin beni.. Tesekkur ederim cnm.. Giyin giyin nereye kadar di mi ? :P

    YanıtlaSil
  8. No excpectation ın Fado versiyonunu dinlemeyi çok isterdim gerçekten, üstelik Aya İrini'de, harika olmalı hayal edebiliyorum :)

    Süpersiniz canım, bayılıyorum size ben :)

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. @deniz saatcioglu Deniz'cim cok zarifsin ! ne guzel bir yorum bu ! Seninde dinlemeni isterdim gercekten cok etkileyici bir deneyimdi.. ;)

    YanıtlaSil
  10. Lulucum, beni de aldin goturdun konsere, cok hosuma gitti bu sanal aktivite ; ) Gercegini yakinda birlikte yasama umidiyle : ) Eve donunce rahat zamanimda youtube da dinliycem bahsini ettigin sarkilari : ) Simdi Gonca ile konustuk, daha belli degilmis, yarin buyuk gun ;)

    YanıtlaSil
  11. super bı katıvıte olmus ohh sefanız olsun son ıkı kare de harıka enerjınız mutlulugunuz o kadar bellıkı...

    YanıtlaSil
  12. Geçen sene aya irinide bir konsere gidip öncesinde biz de karakolda yemeğimizi yemiştik, ortamı yemekleri her şeyi enfesti :) zaten sultanahmet taraflarına gidesim vardı ama bu postlardan sonra kimse tutmasın beni! :)

    YanıtlaSil
  13. @Lila Moonlight Aylin'cim bir sonraki gelisinde eger bir konser olursa ikimiz icin bilet alirim birlikte de keyif aliriz insallah ;)

    @Kokosss ;))) kelebek cok tesekkur ederim yaa.. beni cok mutlu ediyorsun yorumlarin ile..

    @BeTwin Us Giz'cim kesinlikle bir konser deneyimi yapmalisin su siralar eger vakit bulursan.. Cok leziz sesler sunuyor iksv sagolsun ;)

    YanıtlaSil