23 Şubat 2013 Cumartesi

Kiklad adalarinin incisi : PAROS

Bugunlerde 2012 yilinin ilk deniz tatili icin harekete gecmis bulunuyorum.. :) Acikcasi daha once deniz tatili icin aklimda olmayan bir destinasyona calisiyor olmak sasirtici oyle ki 2012 WishList 'imi yaparken aklima bile gelmemisti.. Merak ediyorsunuz biliyorum ama netlesene kadar ipucu yok ;)

Hazir yaz tatili planlari yaparken, benim gibi planlar icinde olanlari dusunerek 2010 yilinda seyahat ettigimiz Paros adasini tanitmak istiyorum.. Hem bu vesile ile bende mutlu anilarimi yeniden yasamis olurum ;)

Henuz 2 aylik hamisken bir cilginlik yapip tatilimizin ilk bolumunu Atina + Paros seklinde organize etmistim.. Atina'da canim arkadasim Efie ile ozlem giderip adaya oyle gecmistik..   

Paros, kiklad adalarinin benim icin tartismasiz en vazgecilmezi ! Bir deniz tatili icin arayabilecegim her ozellige sahip olmasi ise harika ! Sakin, romantik, muhtesem plaj seceneklerine sahip (hem cilgin plaj partileri olan, hem de sakin dinlenceler icin) Gece hayati son derece hareketli, kucuk dar sokaklarindaki butikleri tam yunan havasinda.. (sandaletleri sahanedir) Lezzet konusunda diger adalardan acik ara onde ve benim icin en onemlisi Turk turist gormeniz o kadar az bir ihtimal ki, gordugunuzde sarilmak ihtiyaci bile duyabilirsiniz.. :)) 

 
Atina'dan aktarmali ucuslar ile ya da bizim gibi Pire limandan feribot ile adaya ulasabilirsiniz.. ( http://www.bluestarferries.com/ ile 4,5 saatte http://www.hellenicseaways.gr/ ile ise hizli feribot satin alip 3 saat 15 dk.da adaya ulasmaniz mumkun..) Adaya geldiginizde gozunuze ilk carpan sey, feribot iskelesinin hemen karsisinda bulunan meshur degirmenleri olacak..

Paros limani Parikia bolgesinde bulunuyor.. Parikia bolgesinde konaklamayi tercih ederseniz, uygun fiyatli, biraz turistik ama temiz ve keyifli pansiyonlar, oteller bulabilirsiniz.. Sedece plaj konusunda cok tercih hakkiniz yok.. Genis bir plaji var ama halk plaji oldugu icin ozel bir isletme bulunmuyor.. 

Biz eger gunumuzu Parikia'da geciriyorsak bolgenin en sonunda gizli sakli kalmis olan Tango Mar adinda bir plaj isletmesini tercih ettik.. ;) 

Hamisken yapilacak en iyi spor yuzme ! Bende hamisligimin neredeyse tamamini yuzerek gecirdim.. Sonra da balik misali bir Alpico dunyaya getirdim :)

 
Buranin minik bir cafe/pastane oldugunu soylesem ?

Son derece lokal ve sevimli.. Daracik Paros sokaklari icinde her an boylesi sirin ve leziz bir dukkan ile karsilasabilirsiniz.. Muffinleri o kadar lezzetliydi ki ! Hmmm...

Her yunan adasinda oldugu gibi Paros adasinda da gun batimi cok izlenesi !

 Hamislik nedeniyle ben pek eslik edemesemde Ask bu keyifli gun batimlarinin hakkini verdi.. ;) Bende "suyum suyum canim suyummm" deyip durdum :)))

Adanin hemen hemen her kosesinde Yunan adalari ile ozdeslesmis bu guzel mavi kubbeleri gorebilirsiniz..

Paros geceleri.. adanin dar sokaklarinda dolasmak, minik lokal restaurantlarinda keyifli gec bir aksam yemegi yemek demek.. (Yunanlar 10'dan once aksam yemegine oturmayi hic sevmez) Yemek sonrasi keyfinize gore cilgin gece hayatina katilabilirsiniz.. :)

Bakmayin siz benim hamis olduguma.. Sicakta araba icinde ve klimali ortamda olmak yerine ATV mizi kiralayip efil efil adanin altini ustune getirdik ve tum koylerine, kasabalarina ve nefis plajlarina dalip ciktik.. ;) 

NAOUSA ! Paros'un keyifli bir sahil kasabasi.. Hem konaklamak icin tercih edilecek en kaliteli, hem de gece hayati acisindan en hareketli bolge..

Sanirim Naousa'dan onlarca resim yuklesem yeridir.. O kadar keyifli bir balikci kasabasiydi ki yaz aylarinda orada yasamayi cok isterdim !

Paros'ta yiyeceginiz ve en cok keyif alacagiz sey ahtapot olacak.. Buna garanti veriyorum ! Bu kadar lokum bir ahtapot nasil olur diye bir sure dusuneceginize eminim :) (Ozellikle Naousa da denemelisiniz)

Yenmesi gereken bir baska sahaser ise misir !! Misir dendiginde aklima hemen Paros'ta yediklerim geliyor :) Sanirim dunyanin en lezzetli misirlari Paros'ta olmali..   

Gokyuzu bu kadar keyifliyken.. hemen adanin muhtesem plajlarina gecelim..

Parakia'yi merkez olarak dusunerek adanin saat yonundeki tum plajlarinda denize girdik.. Mastrelo, Kolimbithres, Monastiri, Santa Maria, Ambelas, Molos Bay, Piso Livadi (minicik ama muhtesem bir balikci kasabasidir), Pounda, Chrisi Akti, Farangas Bay, Aliki Bay, Parasporos..

Bu resim Kolimbithres plajindan.. Ruzgarin kayalarin uzerinde olusturdugu sekiller suyun guzelligi ile birlesince, plajin havasi muhtesem bir hale gelmis.. (FisKos : Kayalarin uzerinde nefis pozlarimiz var. Buradan paylasamiyor olsam da gidince mutlaka kapak pozlari verin derim.. Cok eglenceli !)  

Santa Maria Plajindan minik bir enstantane ! Ask'la en sevdigim pozlarimizdan biri.. Ne mutlu ki artik bu pozlarda minik tombik bir ayagimiz daha var :)) Bu arada soylemeliyim ki; Santa Maria benim ennn favori plajimdi.. 

Piso Livadi.. Girdigim en huzurlu deniz..

Paros'un sahilleri disinda, adanin ic kesimlerinde minik koyleri mevcut.. Benim favori koyum LEFKES. Uzun saatler gecireceginiz bir koy degil ama dar sokaklarinda gezebilir, minik meydaninda da mis gibi bir frappe keyfi yapabilirsiniz..

Lefkes'e cok yakin sevimli bir koy : KOSTOS ve koyun girisindeki sevimli klise.. Bisikletini tasiyan minik Yunan kizi cok sirin ;)

NOT : Adada Psichopiana koyunun cok yakininda bir kelebek vadisi bulunuyor.. Gercekten gorulesi bir yer.. Resim koyamiyorum cunku hamisliktenmiydi bilmiyorum ama vadinin derinliklerine indikce korkmaya baslamistim o yuzden de detayli gezip, ender rastlanan kelebek turlerini goremeden cikmak zorunda kalmistik.. :( 

Paros adasinin hemen yaninda minik bir ada bulunuyor.. ANTIPAROS ! Gun icinde Parikia'dan kalkan tekneler ile istediginiz zaman adaya gecmeniz mumkun.. Bu adayi Paros'un bir minyaturu gibi dusunun ama kesinlikle daha sessiz, daha sakin ve daha yunan.. Adada en cok goreceginiz manzara da bu ahtapotlar olacak.. Uzun uzun tas ile dovulup, bir madde ile ovulduktan sonra guneste uzun saatler kurutulan bu sevimli yaratiklar sanirim bu nedenle cok lezzetliler !

Adanin sevimli ev sahipleri.. Hop denizdeler, hop karada ;)

Bu resim bir sonraki Paros seyahatimizde "bu karede Alpico da olsun" diye cekildi.. Yani Part 1 !! Part 2 icin sabirsizlaniyorum.. :)

Ada hakkinda daha detayli bilgi isteyenler olursa seve seve anlatirim... anlatirimmmm ;)

sevgiler,
lulu
xxx





33 yorum:

  1. yine yunanistana gitme hayallerimi tetikledi bu post ! =) gerçekten çok güzel kareler özellikle şu an kar fırtınası olan bir şehirde çok iyi geldi lulucumm ! =)

    YanıtlaSil
  2. Lulucum, bekliyordum bu postunu gecen seferki yunan adalari yazismamizdan sonra, harika bir post, ellerine saglik. O mamalari yemek, o sularda yuzmek, o gunesin batisina bakmak, o harika minik beyaz bulutlu gokyuzune bakmak istedim, sayende sanal olarak ta yaptim : ) Biz de sizin gibi ayak ve golge fotolarini cok severiz : ) Plaj ve gece elbiselerin icinde de cok guzel duruyorsun, yaziyorum yine daha cok senli resim istiyorum ben : ) O minik pastane cok sirinmis cidden. Cok detayli, tiyolu bir post olmus. Yunan adalarina gitmeye ikna edersem esimi, cok isime yariycak bu post, hemen resimleri ona da gostericem : ) Bir de cok merak ettim deniz tatili yerinizi, ben de sana hem Toskana hem deniz istiyorum ne yapsak diye yazinca sen, Toscana nin da guzel plajlari ve adalari oldugunu yazacaktim, yada Liguria sahilleri, o da cok yakin buraya. Optum canim, seni ariycam cok yakinda : )

    YanıtlaSil
  3. @Alice Kar kis biktik artik hepimiz.. Biran once Yaz olsun denizden cikmayalim di mi ? Yunan hayallerin en kisa zamanda gerceklessin tatlim..

    @Lila Moonlight Canimm bu post seni dusunerek hazirlandi :) Umarim esini ikna etme sansin olur.. Yunanistan'da bu yaz cok cok uygum fiyatlara oldukca luks bir tatil yapabilirsiniz eminim.. :) Bu arada bizim destinasyonumuz Portekiz kiyilari.. Ucak bileti rezervasyonumuzu yaptim sanirim Persembe gunu almis alurum.. Toskana icin Alper yaz sonu olsun, bag bozumunu yakalayalim diye diretiyor :) Bende belki bayram tatillerinde kacariz diye plan yapiyorum :) Ama musait oldugun bir vakit Toskana ve deniz secenekleri ile ilgili bir kac destinasyon bilgisi alirim senden tatlim ;)

    YanıtlaSil
  4. bayildim bu posta. hemen yaz gelsin, gidelim bu adalara ve lokum ahtapotlarin tadina bakalim istedim. Aylin gibi ben de bu postu aksam Sevgiliye gostermeyi dusunuyorum. henuz yaz tataili planlarimiz kesinlesmemisken ilham versin bize;)

    YanıtlaSil
  5. Gonca'cimmm gitmenizi ve harika valit gecirmenizi cok isterimmmm :) Gercekten keyif alacagina eminimm ;) Sevgili'nin yorumlarini da ilet bana olur mu :))

    YanıtlaSil
  6. Muhteşeeeem :)) Bayılıyorum senin gezi postlarına, anlatış tarzına, tiyolarına :) Çok şekersin Lütfiyee :) Bi gün ayarlayalım bi kahve içelim seninle de bana canlı canlı anlat :) Gitmş kadar oldum inan :)

    YanıtlaSil
  7. @Lunapark Queen Canimmm cok tesekkur ederimmm :) Sende oylesin biliyorsun... ! begenmene cok sevindim, emek verdigimiz seylerin takdir gormesi sanirim biz bloggerlarin en mutlu anlari :))) Mutlaka bulusalim canim , cok isterim seni yeniden gormek ;)

    YanıtlaSil
  8. bura hakkında bi bilgim yoktu senden öğrendim gayet güzel bi yere benziyor.o cafenin girişine filan da bayıldım,çok sempatik

    YanıtlaSil
  9. @gulumse tesekkurler cnm.. Gercekten cok sempatik bir ada ! Butunu boyle.. Umarim gorme sansin olur :)

    YanıtlaSil
  10. Canımcım ellerine ve ruhuna sağlık :) Tekrar gitmek isterim kuzumuzla beraber :) Yaşasın tatil :)

    YanıtlaSil
  11. Ah kuzum yazı özlemişim ve evet postu sevdimm .)

    haha aynen hamişken ve normalde de bence yüzme gibisi yok
    ayak tek cee ve eller patiler olan kare duvara asmalık bebeğim

    bazı yerleri biliyordum bilmediklerimi de not aldım
    hayat bize paso gezmeyi nasip etsin öperim cici

    YanıtlaSil
  12. lulu'cum süper bilgilendirici bi post olmuş yine, bayılıyorum seyahatlerinize sizin, seni ayrıca tebrik ediyorum bu enerjin için :)
    aslında tr dışına hiç çıkmamış biri olarak ne güzel ve yakın bir alternatif olabilir. gitmeden fikir sahibi oldum böylelikleeee :) fotoğraflar süper, ben de su içindeki el ve ayakları çok beğendim!
    sevgiler, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. AY siz nasıl enerjik bir çiftsiniz böyle hamişken atv keyfi süper tavsiyelerini dinliycem hamile olduğumda yaza denk gelirse bol bol yüzerim yer de çok güzel görünüyor deniz manzara...

    YanıtlaSil
  14. @Stil Direktoru oooo tesekkurler tatlimmm sana not aldirmayi basardiysam tamamdir.. Sirtim yere gelmez :)))

    @ozge bayrak Ozge'cim bende cok tesekkur ediyorum tatli yorumun icin.. Umarim ziyeret etme sansi bulursun.. Gercekten cok keyif alacaginiz bir tatil olur ve cidden cok yakin bir destinasyon :)) Adalar arasi bir kac feribot seferi ile Bodrum ya da Kusadasindan bile ulasabilirsin ;)

    @sonsuz dekorasyon Tatlimm , sana enerjik hayatin hamilelikle ya da bebekle durmasinin gerekmedigini ogreticem soz :))) Dunyanin en guzel duygusu suan 3 kisi ile de ayni seyleri yapabiliyor olmak !

    YanıtlaSil
  15. yaz gelsin yaz gelsin diye sayıklarken bu postunu gördüm içim açıldı. harika fotoğraflar... uludağ postunda pide istemişti canım şimdi dayanılmaz ahtapot yemek istiyorum. :D

    YanıtlaSil
  16. @sJ hihi bi kar bi deniz bunyeyi zorladim di mi ? :))) Yaz geliyor insallah yavas yavas ama uzun surecek insallah :)))

    YanıtlaSil
  17. @sJ hihi bi kar bi deniz bunyeyi zorladim di mi ? :))) Yaz geliyor insallah yavas yavas ama uzun surecek insallah :)))

    YanıtlaSil
  18. heyyy muhtesem gorunuyooo buralar. Bu paylasimlarinin cok isime yarayacagini dusunuyorum :) hic fena sayilmaz tatil icin Yunan adalari :)

    YanıtlaSil
  19. @ozlemce-lik Paros konusunda hem eglence hem de deniz ve lezzet anlaminda her turlu detaya talibim ;) tatil sonrasi yorumlarini merak ediyorum.. sormak istedigin birsey olursa buradayim ;)

    YanıtlaSil
  20. Bayildim yazina! Tam da hangi adaya nasil gitsek derken aklimizda olmayan bi adaya karar verdik sayenizde :) Yalniz sana simdiden gecmis olsun cok fena bi merakliya denk geldin, yandinnnnn :)) sorularim mailinde :))

    YanıtlaSil
  21. @Merakli anne :) Cnmm cok tatlisin tesekkur ederimmm :) Fena marakli olman harika seyahat kararlari almada sana yardimci olacagim anlamina geliyor ! maillestik bile ! detaylari netlesince anlat bana..

    YanıtlaSil
  22. Fotoğraflarla yazı evimize getirmiş oldun :)

    YanıtlaSil
  23. lulucum yeni blog tasarımını çok begendim :)

    YanıtlaSil
  24. canım benım bende hamısken oyle cok seyehat ettım kı tabı cogu yuzmelı ıste su kusu kuzum oldu..ne kadar guzel..sanırım sızın tur bellı oldu en sahanesınden..bız yunanıstanı erteledık ...cunku kuzumla gezmelı tatıl ıcın 3 u beklemeye karar verdık..arabada 1 saaat oturamayan bır kuzu ve kendı arabasında da oturmayan bır kuzu olunca bız otel tatılı sectık..hayatımızda 2. otel tatılımız dıyelım..malum gezentıler olarak hıc oyle tatıl yapmıyorduk :( ama rota yıne benım merak ettıgım bır yere...kuzun uslu mınnos oldugu ıcın benım ıcın de gez bız 3 den sonra sıze uyarız:))) hahhaha :))) askla olan karelerınız oyle guzel kı evın her kosesını suslemelı bence ama o mınnos ta 2 aylık ve ıcerde oyle kyf almstrkı :)) kocaman opuyorum sevgıler...

    YanıtlaSil
  25. Lulummm yeni blog tasarımın çok güzel olmuş içimi açtı :) Bir de yeni post istiyorum :))

    YanıtlaSil
  26. Lulu'mmm, yazdan bir esinti getirdi bu post bize :) o kumsalda güneşin sıcaklığını duyup serin suya ayaklarımı soktuğumu hissettim adeta. Hamişliğin bu kadar yakıştığı nadir güzel insanlardan Lulu'm, maviş tüniğin ve doğal dalgalı saçlarınla bir denizkızısın bu karelerde :) mavi kubbeleri fuşya begonvilleri ve muhteşem günbatımı ile yine bana yazı anımsatan, özleten ve bu sene bir yunan adasına gitmezsem çatlayacağım sanırım dedirten bir post oldu :)) Dilerim birlikte de gitmek kısmet olur bebeğim.. O güzel tatları birlikte tadarız. Kocaman öpüyor keyifli haftalar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  27. kumlu ayaklarının resmine bayıldım çok güzel canım ayrıca halhalınıda çok beğendim heralde öyle deniyor yanlışım varsa düzeltin ve ayrıca ayakların valaha çok güzel benimkiler seninki gibi güzel olsalar tombiş kocaman olmasalar 1000 tane remini çkerimde esnetik lazım bana anca kurtarır...))))))

    YanıtlaSil
  28. Güneşi görünce yine bi Yunanistan'ım geldi derken yenilediğin Paros yazısını okudum, yine bayıldım :) Biz Lulu'yla yüzyüze bi türlü tanışamadık ama 2 sene önce sanki onunla tüm Paros'u gezmiş gibi hissediyorum :) Sayesinde yazısında bahsettiği herşeyi yaptık, eşim 'klimalı araba varken neden atv' diye sızlanırken, olmaz buranın tadı öyle çıkıyormuş diyerek atv kiraladık. Ceza olarak ben kullandım, boynum ve göğsüm güneşe karşı yol almaktan İstanbul'da ciğer gibi yanık dolaştım ama yine de sesimi çıkarmadım çünkü muhteşem bi tatildi. Bu sene başka yerler keşfetmektense yine Paros'a 4 yaşında Simsim ve muhtemelen 3 aylık olacak bebemizle gitmeyi düşünüyorum, delilik yapmış olur muyuz Lulumm? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim ! ne tatli kadinsin.. cok tesekkur ederim.. inanilmz mutlu ettin beni yine.. Paros benim icin oyle ozel bir ada ki ! Yunan adasi diyenlere hic tereddut etmeden ilk Paros'dan bahsediyorum.. Cokca adasini gordum sindire sindire ama yeri hep baska.. denizi hep ayri guzel oldu benim icin.. 4 yasinda Simsim kesinlikle cok keyif alacak... 3 aylik bebis de ilk deniz macerasini hep hatirlayacagi bir yerde yapacak :) Daha ne olsun.. Bu kez araba kiralar gunesi de alt edersiniz nasilsa.. Bu arada biz Naxos adasinda Alpico'lu tatil yapmistik.. Araba ile ada keyfi yapmak da ayri guzel.. Hem bildiginiz bir ada oldugundan gezme gibi bir telasiniz da olmaz ! Muthis muthis bi karar :) Bu arada 2. bebek buyudukce diger ada maceralarimi da takipte kalmalisiniz.. Yunan adalarina hic doyum yok ! :) x

      Sil
  29. Merhaba,
    Ağustos'ta Mykonos'a gitmek için uçak biletimi almıştım fakat bileti aldıktan sonra farkettim ki konaklama çok pahalıya gelecek. Bu nedenle eşimle Mykonos'a uçup oradan yakın bir adaya feribot ile geçmenin mantıklı olacağını düşündük ve Paros'u seçtik :) Araştırma yaparken de yazınıza rastladım ve anlatımınızı çok samimi bulduğum için size yer konusunda danışmak istedim. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Noussa bölgesinde sahile yakın bir otelden rezervasyon yaptırdım fakat Noussa'nın daha çok liman havası olduğunu görünce acaba başka bir yerlerde konaklayıp araba kiralayıp farklı yerlere gitmek daha mı iyi olur diye düşündüm. Örneğin Logaros tarafı. Bir diğer opsiyon da Parikia tarafı.. Şu an 3 tane rezervasyon tutuyorum ve karar verip dğerlerini ipral etmem gerekiyor :) Diğer bir seçenek de 4 gün Noussa'da kalıp, 3 gün başka bir yerde kalmak olabilir. Hatta 1 geceliğine Mykonos'da bile kalabilirim çünkü toplamda tatilimiz 1 hafta. Tavsiye verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler şimdiden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , umarim cok cok gec kalmamisimdir yanitlamak icin.. Simdi gordum yorumunuzu.. Harika bir karar vermissiniz Paros icin lakin Agustos ayi Yunanistan'in her adasi yogun olacak olsa da Mykonos en en kalabalik olacak olanidir ve size keyif vermekten cok bunaltabilir.. Paros nefis bir ada.. Tum gordugum adalar icinde acik ara ondedir ve denizi de plajlari da cok cok iyidir.. Adanin cok Turk ziyaretci almiyor olusu da harikadir :) lakin Mykonos neredeyse Turk-Arab adasi olmus durumda.. Zamani kesin Haziran ve Eylul.. aklinizda olsun.. Konaklamak icin bence Noussa derim ! Ada buyuk ama 2 ayri yerde konaklamayi gerektirecek kadar degil.. Araba, motor yya da ATV'niz olursa zaten istediginiz beachlere kolayca ulasacaksiniz ki kesinlikle her gun bir baska beach'te keyif yapmalisiniz.. Noussa'nin guzel tarafi liman bolgesinin sevimliligi ve aksam yemeklerinde sizi cok dusundurmeyecek olusu.. Parikia'da bir secenek olabilir ve kesinlikle daha hesapli olur o secenek.. Ayrica carsisi cok keyiflidir ve restoran konusunda da oldukca zengin.. Son gece Mykonos kesin iyi bir fikir.. Donus ucagina yetisme stresiniz de olmaz boylece.. :) Sormak istediginiz farkli bir sey olursa ben buralardayim.. Simdiden keyifli seyahatler diliyorum.. Sevgiler !

      Sil
  30. Verdiğiniz bilgiler ve yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim :) Naoussa'da konaklayacağımız yer biraz tuzlu bu nedenle aslında 1 haftayı iki ayrı yere bölme gibi bir planımız var:) Örneğin Naoussa'da konaklarken Santa Maria gibi çevredeki plajlara gidip sonrasında da daha güney tarafında konaklayıp Golden Beach gibi plajlara gidebiliriz diye düşündüm. ATV ya da araba kiralamayı düşünüyoruz. ATV hep farklı bir deneyim olacağı için hem de daha hesaplı olacağı için sanıyorum tercihimizi o yönde kullanacağız :) Sizi yakalamışken birkaç sorum daha olacak aslında (yorum bırakırken açıkçası cevap alma umuduyla bırakmadığım için ayrıntıya girmemiştim:) ) Yazınızda okudum gerçi ama en beğendiğiniz plaj isimlerini yazabilirseniz çok sevinirim. Bir de tabii fiyatları da önemli. Alaçatı'da ya da Çeşme'de olduğu gibi günlük 70-80 gibi mi merak ediyorum doğrusu... Bir de bu arabaya ya da ATV'yi nereden kiralayabiliriz; önerebileceğiniz yerler var mı? Bunun dışında restoran, aktivite ya da başka bir adaya geçiş gibi önerileriniz varsa çok mutlu olurum. Tekrar teşekkürler.. Sevgiler - Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap vermez miyim hic ?! Blogun amaci bu.. Asil sizler gibi gercek okuyucular icin yaziyorum ve ben de boyle yazmaya hevesli bloggerlar sayesinde cok daha iyi planlar yapiyorum seyahatlerim icin.. :) Cok yerinde bir karar vermissiniz o kesin ! Paros'u doya doya yasayin.. Nasil daha hesapli olacaksa oyle dusunun cunku dedigim gibi ada gercekten buyuk olsa da ATV sayesinde gezmeniz cok cok kolay olacak.. Atv icin biz Parikia liman caddesi uzerinde bir acenta secmistik.. Noussa'ya da sorun diyecegim ama sanirim Parikia daha hesapli olacaktir.. Yine de degerlendirin adaya ulasinda.. Agustos yuksek bir sezon o yuzden bir parca daha pahali olabilir.. :( Plajlar icinde en en en iyisi kesin Santa Maria ve Golden Beach bana gore.. Denizi guzel, sahili guzel, isletmeleri bol.. Tam aradigimiz ege denizi o plajlarda :) Kolimbithres de cok farkli bir plaj kaya efektleri sayesinde ve kesinlikle cok guzel bir deneyim.. Orayi da es gecmeyin derim.. Piso Livadi icin de mutlaka demeliyim.. Minik bir plaji var ama dingin, sakin bir deniz ve hemen kiyidaki balikcilarda huzurlu bir ogle yemegi icin bire bir.. Bu arada simdi belki karisik geliyor ama adaya varip, otelden bir ada haritasi aldiginizda tum plajlari bayrak ve sezlong resimleri ile belirtilmis olarak goreceksiniz ve ATV ye atlayip kolayca ulasacaksiniz.. :) Plajlarin ucretleri hic oyle korkutucu degil. Hala bu sekilde mi bilemiyorum cunku 5 yil oldu gideli ama 5-7,5 ya da max 10 euro arasinda olacaktir sezlong ve semsiye ucretleri.. (kisi basi..) Giris ucreti belki Golden Beach icin alinabilir cunku orasi daha prof bir isletme.. Tabi onun da 50 euro vs gibi bir rakam olacagini hic sanmiyorum.. Cogu plajin giris ucreti degil de sezlong ve semsiye ucreti olmali genel olarak... Restoranlar icin size nefis oneriler veririm ama onlari bi seyahat notlarindan kontrol etmem gerek.. Vakit var nasilsa.. Yunan'li arkadasima da sorarim lakin adada yazligi var ve cok iyidir lezzet konusunda.. Geri donerim mutlaka.. Ada icin ise bence Antiparos'a bir gun ayirin ki zaten hemen yanibasinizda bu minik ada ve Parikia'dan kalkan teknelerle kolayca ulasiliyor, ucretleri de gayet makul.. Onun disinda vakit kaybetmeden ulasilacak tek ada Mykonos.. Onu da donus yoluna birakacaksiniz nasilsa.. Bence bu uclu sizi gayet mutlu eder.. Diger Kiklad adalarina gitmek elbette mumkun ama yazik edersiniz zamaniniza git gel yaparken cunku feribot saatleri sinirli olacak, yol da uzun... Cok cok sevgiler Elif !

      Sil