1 Ağustos 2011 Pazartesi

SARAP SEVMEK !

Her ne kadar yaklasik 7 aydir Alpcanco'nun sutu "high quality" olsun diye hamilelik oncesi ve hamileligin ozel anlarinda icmeye devam ettigim sarabima ara vermis olsamda -ki bunu askla yapiyorum- bu benim sarap sevgimi azaltmadi..

Acikcasi hic bir zaman oturup 1 sise sarap actirip kendi basina icen biri olmadim.. Yemek esliginde 1 yada 2 kadeh sarabi gercekten keyfim yerindeyse iciyorum..  Ve bu nedenle de ictigim sarabin kaliteli olmasi tercihim.. 

Gectigimiz hafta Italya'dan bir misafirim vardi, Paolo Russo ! Ve her Italyan evladi gibi Paolo da ciddi bir sarapsever ! Hem de bu konuda ciddi bir kulture sahip.. Sohbetimiz sirasinda benim seyahat ve yemek askimi ogrenince harika sarap onerilerinde bulundu ve bu sohbet surekli Tuscany bolgesinden Chianti ya da Sicily saraplarini tercih eden ben icin super bir deneyim oldu ! Onerdigi saraplari yine onerdigi restaurantlarda icmek icin Eylul ayinda is icin gidecegim Milano seyahatini simdiden heyecan icinde bekliyorummm.. 

Evet meshur saraplar ; "Barbaresco" ve "Barolo". Cizmenin kuzeyinden, İtalyan Alplerinin eteklerindeki Piemonte bölgesinden.. Ikiside kirmizi ve extra kaliteli Nebbiolo uzumunden uretiliyor ve kesinlikle Italya'nin en kaliteli saraplari olarak tanimlaniyor.. Hatta ; Italyanlar icin Barolo "king of wines" , Barbaresco ise "queen of wines". Paolo "cok klasik bir Italyan soylemidir ama bende kesinlikle ayni fikirdeyim; yıllanmış bir Barolo içmek ayni ulkeyi farklı yaşlarda görmeye benzer" yorumunu yapti.. 

Bir baska onerisi ise ; "La Crima Di Morro D'alba Superiore" Paolo der ki ; bu sarabi icersiniz ve aglarsiniz ! O kadar...

Keyfiniz bol, Pazartesiniz sendromsuz olsun ;)

sevgiler
lulu
xxx


2 yorum:

  1. sarapseverler icin harika bir yazi olmus. benim de Chianti takintim vardi. ama bu yazi uzerine acilen "La Crima Di Morro D'alba Superiore" alip denemek istiyorum;)

    YanıtlaSil
  2. deneme sonrasi yorumlarini beklerim ;)bende cok meraklardayim :)

    YanıtlaSil