25 Kasım 2013 Pazartesi

Son Askim : Mums Cafe / Karakoy

Karakoy son zamanlarda Istanbul'un beni en cok heyecanlandiran semti.. Hak edilen degeri gormeye basladigini hissettigim sehrin bu eski yerlesiminde gun gecmiyor ki yeni bir mekan acilmasin.. Dahasi acilan mekanlarin hepsi de birbirinden keyifli ve insani deneyimlemek icin gercekten heyecanlaniyor...

 Tum bu mutlu Karakoy semti gelisimi icinde beni en cok heyecanlandiran mekan ise, yazdigi postlara doyamadigim "Tuz ve Karabiber" blogunun sahibi sevgili Yildiz'in gozbebegi "MUMS".

 

Karakoy'un dar sokaklari icinde belki de en guzeli olan "Fransiz gecidi" sokaktan yururken, minik butikler ve rulmancilari :) gecer gecmez cok sevdigimiz Fransiz gecidinin hemen girisinde bulunuyor Mums.. Ve, henuz iceri adim attiginiz anda mutlu eden ve daha onemlisi yogun is ve gunluk stresli Istanbul hayatimizdan bizi siyiran bir dinginlige sahip...



Sicak ve samimi bir ortamda kendi ozgurluk alanlarimizi yalniz basimiza da keyifle yasayabilecegimiz ya da bizim gectigimiz hafta sonu Ays, Esra, Ahu ve Nuray ile yaptigimiz gibi muhabbetine doyamadigimiz arkadaslarimiz ile biraraya gelip gevezelik edecegimiz sahane bir mekanimiz oldu artik !

Bizim ilk ziyaretimiz, mekanin alternatif kahvaltisini denemek icin organize edildi.. Gorsellerde de goreceginiz gibi kahvaltinin bende biraktigi etki cok cok tadinda.. Alpcan'in dunyasinda ise; kelimenin tam anlami ile saf bir mutluluk ve ozgurluk duygusu mevcut ! 

Tum Mums ekibine, sevgili Yildiz'a ve Yildiz'in en buyuk destekcisi ve ayrica mekandaki yoldasi annesine gonulden basarilar diliyor ve sizi mekanin sevdigim detaylari ile basbasa birakiyorum..



Mums kahvaltisinin benim icin en guzel surprizi quinoa (Kinoa) salatasini nefis yorumlamis olmalari.. Protein acisindan et ile yarisacak kadar zengin olan ve dahasi guluten icermemesi quinoa'yi daha da leziz kiliyor benim nazarimda.. Kalsiyum ve Demir zenginligi ise tahili ozellikle anneler icin daha da cazip hale getirmeye yeterli..


  
2013 yilinin quinoa yili oldugunu da eklemek istiyorum ki bu da quinoa'yi denemek ya da daha fazla tuketmek icin benden size luluce bir neden olsun ;)


Yildiz'in kendi mekaninda en sevdigi kucuk ayrintilar benim de mekana girer girmez ilk ilgimi ceken detaylar oldu.. Lakin beni bilirsiniz ki ; icinde guzel duygu barindiran her motto kabulumdur.. ;) 


Kizlar kahvalti sonrasi dedikodunun dozunu arttirmak icin ne yapar ? 

Elbette kahve molasi ! 

Acikcasi cay ve kahve sevmiyor olsam da boyle keyifli ortamlarda macchiato keyfi yapmayi pek ihmal etmiyorum.. Hem boyle neseli bir sunuma nasil hayir denebilir ki ;) 

Benim kahvemde sevimli bir tavsan vardi.. acaba sizinkinde ne olacak ? 



Ahh bizim akilli telefonlarimiz ve onlarin kisa otesi sarj kablolari ! Eee tabi bir de sosyal medyaya dayanmak bilmeyen sarj yuzdelerimiz.. Mums bu hassas noktamiza pek guzel bir yorumlamada bulunmus.. Mekanda sarj problemi yasamaniz mumkun degil ya da daha onemlisi sarj etmek icin telefonunuzu yaninizdan ayirmaniz gerekmiyor :)  



Annelerimizin (belki de artik yalnizca anneannelerimizin) el emegi goz nuru kolali danteller harika bir fikirle mekanin dekorasyonuna adapte edilmisler.. Ben de o sirin dantelleri Alpcan'in arabalarina adapte edip neseli bir styling yaptim.. :) 



Alpicco'nun o gun neden o denli ozgur hissettiginin resmi.. :)

Mekan'in kucuk notlar ile modunuzu yukseltmenizi saglayan ya da sizden sonra geleceklere bir not birakmak isterseniz hemen biseyler karalayabileceginiz nefis bir fayans duvari mevcut.. 


 Ben ilk gorselde son halini gordugunuz karalamayi yaparken sevgili "Sansli Anne" Esra da o ani olumsuzlestirmis.. :)



O gun Alpcan'in duvar boyayarak gecirdigi ozgur dakikalar daha sonra cok uzun bir muhabbet ile ayri bir mutluluga donustu.. Kuzunun Mums gunu Yildiz'în degerli annesi ile dolu dolu gecti.. 

Bir anne olarak aralarindaki keyifli enerjiye hem hayran kaldim hem de bi parca Alpcan'in sosyalligi ile gururlandim.. Cocuklari ile fazla gururlanan annelerden olmayi pek sevmem aslinda ama sanirim bu kadarina az da olsa hakkim olabilir.. ;)

Hafta sonu ya da en kisa zamaninizda Mums Cafe'ye ugrayin !

iyi pazarlar

sevgilier
lulu
 xxx

27 yorum:

  1. bazi mekanlarda insan cok iyi hissediyor gercekten.. Ne guzel anlatmissiniz simdi kalkip gidesim geldi(katar'dan) :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo ! Hem de Katar ! :) geldiginizde mutlaka diyelim o halde.. Guzel mekan cidden.. ;)

      Sil
  2. yazılarını okumayı mekanları senin gözünden görmeyi nasıl da özlemişiim <3
    istanbulu çok bilmesem de karaköydeki butikler çok hoşuma gitmişti, bi dahaki sefere bir blogger mekanı olan mums cafe de gidilecek yerler arasına eklendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakoy tum gun keyifle vakit gecirilebilecek bir yer oldu.. Geleneksel adlardan alternatif denemelere kadar hersey mevcut.. deniz de dibinde.. Eskiden adimimi atmak istemedigim mekanlardi ama simdi bayiliyorum :)))

      Sil
  3. O gunu kacırdıgım icin bir kez daha uzuldum, anlasılan cok keyifli gecmis. İnş ikinci sefer buluşup gideriz hep beraber:) anlatımın ve sunumlar yine super, quinoa salatasını mutlaka deneyecegim!

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş görünüyor, Kadıköy'deki gelişmeleri kaçırmışım, en kısa zamanda oraları gezebilmeyi diliyorum. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim belki yalnizda yazim hatasidir ama yine de gidip MUMS arama diye soyluyorum :) Karakoy de mekan.. mutlaka ziyaret et ama.. cok cici cok :)

      Sil
  5. Kadıköy'ü çok severim ve Mums'ın çok güzel olduğuna eminim ♥
    Bir daha ki İstanbul'a gelişimde kesinlikle gidilecek yerler arasında! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canimm sanirim genel bir yazim hatasi oldu ama yine de hatirlatiiim sonra gidip ararsin bulamazsin.. Karakoy de mekan ;) x

      Sil
  6. mums'ı instagramda takipteyim ve her eklenen kare ayrı güzel ayrı özel duruyor,nasıl canı çekiyor insanın her gördüğünü ! :)
    Alpcanın o tipini o sohbet halini yerim tam bir minik adam,ne kadar gurur duysan az :)) <3
    Bir gün beraber de gideriz dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidelimmm ! beraber kesin Karakoy yapalim oz sen ben :) kalp kalp

      Sil
  7. Senin tavsiyenle en kısa zaman da programıma aldım gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yehhu ! guzel bir gun molasi olur.. kisin daha da sirin olacak sicacik minnak mums.. muckss gelin adayim..

      Sil
  8. o sarı kafalı minik adamın yaratıcı kişiligini yerim! ❤
    ayrıca mekan icindeki minik detaylar kesinlikle benim de çok hoşuma giden kocaman güzellikteki detaylar olmuş! zevkli insanların yaptıgı her iş keyif veriyo zaten..
    İnstagramda o kadar cok fotograf paylastınızki, merak etmemek, bidahaki gelisimde buraya ugramamak elde degil:)

    YanıtlaSil
  9. Super bir mekan ama her ne kadar cumartesi aksamimizi karakoyun guzel cafelerinden birinden birine atlayarak gecirsekte alkooool diye inledigimizden mum's cafeyi es gecip unter de oturacak bi kose bulunca kendimizi tatmin olmus saydik ama yanildik biliyorum. Bir dahaki sefere mum's elimden kurtulamaz belli mi olur bi bulusma yapariz orda uykucu prens alpicoloyla duvarlari karalariz ozgurce :)

    YanıtlaSil
  10. canımmmmmm benımmm lulucummm esradanda okudum ve not aldım bayıldım atmosferıne...alpcanın ozgur resmıne bayıldımmmmmmmm...

    YanıtlaSil
  11. Oğluşuna ve ailene selamlar, mekan şahaneymiş yahu :) Bir gün imkanımız olsa da beraber gitsek ailecek :)

    YanıtlaSil
  12. beraber bir kahvaltı güzel olur.

    YanıtlaSil
  13. Tatlim IG'den mekanin fotolarini gormustum ama detayli anlatinca daha bir goresim geldi, gitmek icin sabirsizlaniyorum ;)
    Haftasonun cok daha keyifli gecsin canim... Mucxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimm hafta sonumuz da mums da gecti bi parca.. Harika bir yer cidden huzur veriyor bana :)) mutlaka gitmeni isterim :) belki de birlikte !

      Sil
  14. çocuklarla gururlanılmaz mıııı :) gururlanılır :) maşallah
    defne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Defne ! Evet dozundaysa sahane de hissettirir ;)

      Sil
  15. Very nice place to hung around!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  16. Alpcan'ın resmi de bir hava katmış oraya... mekanı duydum, hatta hafta sonu Aysun doğum günün orada yaptı sanırım... Bayıldım... Yolum düştüğünde uğramak lazım...

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar guzel otantik bi yer orasi oyle :) Cok guzel fotograflar :)

    YanıtlaSil
  18. çok hoş bir mekan bende karabataka'a giderken geçtim önünden tıklım tıklımdı, birdaha sefere deneyeceğim bende =)

    YanıtlaSil