23 Nisan 2013 Salı

Randy - Aydin Esen

Yakin bir arkadasim Akbank Sanat'in yeni sezon programi icinde olan Aydin & Randy Esen konserinin linkini benimle paylastigi an icimde guzel bir heyecan buyumeye baslamisti.. :)

Aydin Esen, dunyaca taninmis, cok derin bir muzik anlayisina sahip onemli bir muzisyen, bir piyanist ve uzun yillardir devam eden ve icinde dunyanin onemli grup ve isimlerinin de bulundugu album calismalarinda ciddi bir yer sahibi..

 

Size Aydin Esen'in onemini anlatabilmek icin soyle kucuk ama cok degerli bir sey soyleyebilirim.. Caz muzikte belki birbirinden cok farkli bulabilirsiniz ama Frank Sinatra sonrasi en huzur buldugum muzigi Chick Corea'dan dinlerim hep.. (Eger caz dinlemeyi seviyorsaniz bu ismi beyninize kaziyin derim)

Chick Corea gibi onemli bir caz muzik sanatcisina bir roportajinda "sizce su an dunyanin en iyi piyanisti kim diye sormuslar" ve Chick su yaniti vermis.. "Belki cogunuz tanimaz ama bir Turk, Aydın Esen" Iste bu kadar degerli bir muzik adami Aydin Esen...

Randy Esen ise Aydin Esen'in esi ve o da en az Aydin Esen kadar bilinen, sevilen ve takdir goren bir caz vokalisti.. Randy'nin kendine has bir vokal teknigi olmasinin yaninda, yillardir muzik dunyasina bir cok degerli genc solist yetistirmeye de devam ediyor.. 


Benim icin bu iki isim neden bu kadar onemliye gelecek olursak, Alpcan'in postlarimda ya da IG'de bahsettigim ogretmeni Randy Esen.. Onu Randy'nin sihirli ellerine birakip yabanci dil ve muzik egitimimize basladik ve hic uyum sorunu yasamadan mukemmel denecek seviyede basarili devam ediyoruz.. Bu konuda Randy bile Alpcan icin cok keyifli soylemlerde bulunuyor ki bu da beni bir anne olarak daha da cok atesliyor.. 

Gecen hafta o muthis muzik seruveninde, Aydin Esen'in sihirli parmaklarina ve Randy'nin muthis vokaline dalip bir kac damla gozyasi dokerek (belki biraz daha fazla..) hayatimin en degerli anlarini yeniden yasadigimi soyleyebilirim..


Essiz bir dinletiydi. Aydin Esen'in soyledigi gibi "cok iyi muzik oldu" ve ben konser cikisi Mama Shelter'in barinda kendimi bir kadeh aperitif ile odullendirirken sunu diledim: Umarim Alpcan'in sanat yasami Randy ve Aydin Esen ellerinde devam edebilir. Bunu muzisyen olmasini dilemenin cok otesinde kaliteli muzigi tanimasi icin de cok istiyorum :) 

Galiba ben cok mutlu bir anneyim ! 

sevgiler
lulu
 xxx

13 yorum:

  1. Lulucum yine cok guzel yorumlamissin caz sevgini ve Randy&Aydin Esen'in etkinligini. Malesef Aydin Esen'i dinleme firsatim olmadi ama Chick Corea'yi acikhava tiyatrosunda izlemistim. Birlikte calisma firsatini yakaladigim arkadasim Onder Focan'i da izlemeni tavsiye ederim, keyif alacagindan eminim.
    Umarim Alpcan ile ilgili dileklerin gerceklesir. Mutlulugunun hic bitmemesi dilegimle kocaman opuyorum <3

    YanıtlaSil
  2. Canım Caz seven biri olarak bu postun için teşekkür ederim sana, yine senin sayende yeni bir şey öğrenmiş oldum, ilk bulduğum fırsatta dinlemeye çalışacağım onları:)

    YanıtlaSil
  3. Lulucum ne güzel yazmışsın. ben de cazseverim çok koyu olmasam da caz dinlemeyi severim. Ayrıca biliyo rmusun ben de oğlumun ya çok iyi bir sanatçı y ada çoook iyib ir sporcu olmasını diliyrum. tabii biz istediğimiz için değil onlar ne ile mutlu olacaksa onu seçmeleri önemli olan ama gönlümden de bir anne olarak bunlar geçmiyor değil. Allahın hepimizin gönlündekilerinin hakkımızda hayırlısı, hakkımızda hayırlı olanları da gönlümüzdekilere razı eylemesi dileğiyle.

    sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Lulucuumm Alpicolu ne kadar sansli diyorum her postta biraz daha. Umarim ileride bende sizler gibi cocuk yetistirmede bu kadar dikkatli ve ozenli olabilirim ;)) Buarada o evde ingilizce konusma isini de deneyin derim :P

    YanıtlaSil
  5. Chick Corea'yı hiç duymamıştım ama hemen dinlemeye başlayacağım :*
    Ben Randy'nin Randy Esen olduğunu hiç düşünmemiştim.. Alpcan ne kadar şanslı böyle harika ebeveynlere sahip olduğu için.. Keşke herkes sizin gibi düşünse.. Umarım dediğin gibi hep onların ellerinde devam eder minik :*

    YanıtlaSil
  6. Canım eminim senin için en özel cazz dinletisi olmuştur. Hem orda Lülü olarak hem de Alpcan'nın tatlı annesi pozisyonunda bulunmak harika bir his olsa gerek:)

    YanıtlaSil
  7. ne keyifli geçmiştir.. benim çok aram yoktur cazzla, ama Erman evlilik yıldönümümüzde cok ünlü bi jazz grubunun konserine bilet almış, oraya gittik. tek kelimeyle bayıldım! huzur verdi, neşe verdi içten içe! demekki rutine baglamak ve düzenli olarak dinlemek lazım!
    seni ve oglusuna gösterdigin özeni hep takdir ediyorum, örnek alıyorum, alıcam da;)

    YanıtlaSil
  8. Lulucum benimde cazla aram yok ama sadece radyoda caz kanalını yemek yaparken dinliyorum çok rahatlatıcı oluyor.Ne güzel Alpcan'ı sanata yönlendirmeniz , çok duygusal olacak ama ilerde buna hazırlıklı olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim merhaba, Jazz dinledikce sevilen bir muzik turu, emin ol yasin ilerledikce daha da cok seveceksin.. Ben yasli kafaliyim galiba cunku hep cok sevdim :P Bu arada Alpcan bir Oglak burcu erkegi.. yani hassas ve duygusal olma ihtimali sanatla birlesince tavan yapabilir.. hazirim hatta cok hazirlikliyim bu duruma :)

      Sil
  9. walla ne yalan soyliyim cok jazz dinlemisligim olmasada arada denk geldigimde dinleyip keyif aldigim dogrudur canim:) anladigim kadariyla sizin icin alpcan cok dogru yerde ve dogru ellere teslim olmus ne guzel ne mutlu size tatlim:)

    YanıtlaSil
  10. Canimm jazz cok sevmem ama ara ara dinlemek iyi gelir muzikte rutinim yoktur. Alpcan muzikle ic ice buyuyor iste bu en guzeli..bu arada post var mi diye tesadufen geldim aaaa var hic gormemisim...mutlu dakikalarin omurluk olsun canim

    YanıtlaSil
  11. jazz ı cok severım, fırsat buldukca da gıderım. Alpcana olan olgınız ve tavrınız bır anne baba olarak bence tam olması gerektıgı gıbı..kusursuz hatta..bayılıyroum ıletısımınıze..sen hem cok mutlu bır anne hem cok mutlu ve sahane bır kadınsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasasin ! Jazz seven birini bulmak pek kolay olmuyor.. Mutlu oldum sabah sabah :) ayrica guzel sozlerin icin de tesekekurler guzel Zeynep'cim.. :) Sen de harika bir anne olacaksin.. suphe yok !

      Sil