28 Kasım 2011 Pazartesi

Luxembourg

Luxembourg, 2008 yili Haziran ayinda sadece bir gunumuzu gecirdigimiz ama bize kendini bir gun icinde tanitmak icin elinden geleni yapan, medeniyet otesi, kucucuk bir sehir.. ya da ulke demeliyim.. :) Gectigimiz gun bu guzel sehri hatirlayip, birlikte seyahat ettigimiz bir kac arkadasim ile sehri andiktan sonra hemen blogumda taze taze sehir hakkinda yazi hazirlamak istedim..

Oncelikle sehir cok guvenli.. Zaten sehre adim atar atmaz bu guveni hissedebiliyorsunuz.. Sanirim bunun en onemli sebebi de son derece gelismis bir ekonomiye sahip olmalari.. Kisi basina dusen milli gelir ortalamasinda ilk siradalar..Tabi bu durum, su sonucu doguruyor ki; ulke cok onemli bir finans merkezi.. Bu nedenle de sokaklarinda dunyanin her yerinden onemli banka ve sirketleri gorme sansiniz var..
Luxembourg sonrasi Isvicre seyahati yaptigimda daha iyi anladim ki, ulke kucuk bir Isvicre kivaminda.. Suan bile ulkeyi dusundugumde aklima ilk gelen sey harika ormanlik alanlari ve vadilere saklanmis muhtesem satolari.. Bir de "Chi-Chi's Mexican Restaurant" aklima geliyor hemen.. Sanirim yedigim en iyi mexican yemeklerinden biriydi !! Acikcasi dunyanin bir cok yerinde subesi bulunan bu restauranti Luxembourg'da bulmak en buyuk bonusumuz oldu ;) - Palace d'Armes,15-

Sehir dunyanin bir cok ulkesine gore daha fazla michelin yildizli restauranta sahip.. Dolayisiyla bu sehirde kaliteli bir yemek, kesinlikle mumkun ve de oldukca pahali.. “Judd matt Gaardebounen” adinda cok unlu bir yemekleri var, dumanda pisirilmis domuz eti ve kocaman fasulyeler ile hazirlanan.. Balik severler icin ise “Friture de la Moselle” adinda kucuk, dip nehir baliklarinin kizartmasi yapiliyor.. Ben nehir baligindan pek hazetmiyor olsamda son derece lezzetli oldugunu soyleyebilirim.. Birde birkac cesit uzumden urettikleri saraplari var.. Icimi son derece yumusak.. Sarap seviyorsaniz mutlaka deneyin.. 

Sehir vadide kurulmus ve icinde yurume yollari, parklar, tarihi evler ve nehirleri var bu nedenle kesinlikle yuruyerek gezilebilir.. Vadi olmasi sizi korkutmasin cunku belirli noktalara konumlanmis asansorler ile vadiye kolayca inebiliyorsunuz.. Bence sehri yuruyerek gezmek cok daha keyifli.. Ama biz yurumeyi sevmiyoruz derseniz "Petrusse Express" ile sightseeing yapabilirsiniz.. :) Tabi birde bisiklet severler icin bisiklet turu yapmakta son derece ideal..

Ne almadan gelinmez derseniz.. Unlu Villeroy&Boch markasindan -bence dunyanin en iyi antika porselenlerinden biri- ufak ta olsa bir parca mutlaka alin derim..

Otobus camindan acemice cekilmis bir tabela goruntusu.. Benim seyahatlerimde en sevdigim seylerden biri tabela cekmek.. ;)

Ardennes ormanlik bolgesi icinde bir kale..

Sehrin tertemiz goruntusune bakar misiniz !!

Notre-Dame Katedrali

Place Guillaume, sehrin merkezinden bir goruntu..

Muhtesem yesillikler icinden gorunen bu tarihi bina bir banka !! Bu bina da calismak baska bir keyif olmali.. ;)  

Belki bir cok kisi icin gidilecek yerler siralamasinda ilk siralarda olan bir destinasyon olmayabilir ama eger yeterince buyuk sehirler gordum biraz da detaya ineyim isterseniz Belcika, Fransa ve Almanya ile cevrili bu guzel ulkeyi mutlaka gorun derim.. Hatta sizde bizim gibi yapip, bu 3 ulkeden birini ziyaret ettiginizde Luxembourg'a bir tren ile hizlica ulasabilirsiniz. ;)

Eger ziyaret ederseniz ne olur bana bir Magnet !! Biz uzuuun keyifli bir yemek sonrasi, tum sehrin sessizlige gomuldugunu ve tum dukkanlarin kapandigini anladigimizda magnet almak icin cok gec olmustu bile :(( Koleksiyonumuzda tek eksigimiz Luxembourg.. Bu durumda da siz gitmezseniz, biz yeniden gitmek zorunda kalacagiz :))))

Sevgiler
lulu
xxx


10 yorum:

  1. az öncede erasmusla oraya giden bir bloggerin sayfasında gördüm resimlerden harika görünüyor yemyeşil düzenli temiz çok beğendimm..

    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Medeniyetin ne oldugunu ilk gordugum ulke.. Biz nasil yasiyoruz ve nasil bu hale geldik diye uzuluyor insan.. :( Tabi bir cok kisiye gore yasamak icin cok ruhsuz, o da ayri.. Ama degisik kulturler tanimak icin son derece yerinde bir karar bence bu ulkeyi gormek.. ;)

    YanıtlaSil
  3. Lulucum, hic gormedim Lux u, resimler gel beni gor diyor ama : ) Yakinlarda bir yere gidince, ugramak lazim. Ben de bugun dondum Roma'dan ve postumu yaptim, yagmur yoktu sansimiza cok guzel gunesli bir gundu, seni de andim oralarda gezerken : ) hatta tam size gore haftasonluk mini bir ev buldum sanirim, biraz gurultulu olabilir ama o manzara icin katlanilir belki : ))) gorursun postta.

    YanıtlaSil
  4. Canimm hosgeldin ! :) Hemen postuna geliyorummmm.. Merakla bekliyordum ve eminim harika kareler yakalamissindir.. Havanin gunesli olmasina da cok sevindim cunku Roma cidden gunesle ayri bir guzel.. evimi sen sectiysen bende kesin cok begenirim :)))

    YanıtlaSil
  5. luxemburg gitmedigim bir destinasyon. fotolar cok guzel. gidip gormeli.
    ve magneti sana bir sekilde getirmeli;)
    Cupcake XoXo

    htpp://gonchagoncha.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Ahh cupcake arkadasimmm ! eger gidersen beni unutmayacagina eminim :)) xxx

    YanıtlaSil
  7. Kaç sene oldu gideli özlemiştim bak iyi geldi yeniden gidelim diyorum .) Bu arada yorum alanını kelime onayını hayır yap zaten yorumların onaya tabiyse gerek yok buna yorum yazanlar için çileden başka bir şey değil bilesin mucx

    YanıtlaSil
  8. yorumunuz sevgiyle kabul edildi sevgili @Stil Direktoru.. :)) vakit darligi, yogun gunler.. cok ilgilenmeme engel oluyor ama onaysiz olmasinda hic bir sakinca yok hemen hallediyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Lülü'm bir sürü Lüksemburg magnetim var. İstanbul'a geldiğimde sana getiririm :))

    YanıtlaSil
  10. cnmmm harikaaa olur :)) galiba bugun aldigim en guzel haber bu.. hatta gel ve magnetlerimiz icine luksemburg'u sen ekle :)))

    YanıtlaSil