6 Eylül 2011 Salı

Panorama Mesdag/Den Haag

Salilar sallanmasin diyor ve sanat sever gezginlere gorkemli bir tavsiyede bulunmak istiyorum.. 

Saniyorum sonbaharin yanimiza sokulmaya baslamasiyla birlikte tatil planlarimiz da sahil kasabalarindan kislik destinasyonlara dogru kaymaya baslamistir. Ilk seyahat plani Amsterdam olan bir cok arkadasim var ! O nedenle tum sanatsever Amsterdam yolculari icin alternatif bir oneride bulunmak istiyorum !!

Den Haag (ya da diger adiyla Lahey) Amsterdam'a yaklasik 65 km uzaklikta cok sirin bir sehir.. Sehrin benim icin en guzel anisi, ziyaret ettigim siz deyin resim sergisi, ben diyeyim resim muzesi olan PANORAMA MESDAG. Resim severler icin cok keyif verecek bir ziyaret noktasi ve muzenin ust katindaki muthis surpriz gorulmeye deger !! 

Ressam "Hendrik Willem Mesdag" Den Haag'a cok yakin bir mesafede olan ve cok sevdigi okyanus kiyisindaki guzel sehir Scheveningen'in sahil kesimini, 1880'lerde kocamannnn bir tuval'e 360 derece panaromik goruntulu olarak resmetmis.. Resim dunyanin en basarili ve en buyuk panoramik resimlerinden biri ! Ben size ne kadar anlatmaya calissam da etkisini hissettirebilmem mumkun degil.. gitmeli ve gormelisiniz.. Etkisi icin simdiden kefilim... ;)


PS 1 : Muze cikisi, Scheveningen sehri ziyaret edilirse, gorev basari ile tamamlanmis olur !! ;)
PS 2 : Bu postu yayinladigim donem panoramik resim cekebilme ozelligi olan telefonlarimizin olmayisi ne yazikmis..

xxx
   lulu   

2 yorum:

  1. Lahey muhtesemdir. İnci kupeli kiz da Lahey'de;) okyanus kıyısındaki sehri de ziyaret etmiştim ruzgarli bir gündü. Ama çok etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
  2. Bende Lahey'i cok sevmistim.. Scheveningen de gordugum ilk okyanus :)) o yuzden ayri bir severim kendisini.. ;)

    YanıtlaSil