11 Kasım 2012 Pazar

SPETSES

Bu yaz Yunanistan seyahati yapmamak icimde buyuk bir bosluk yaratmisti... Bunu bilen Ask dogum gunumde "Atina ucak bileti" hediye edince gercekten dunyalar benim oldu ;)

Atina ikimizin de iyi bildigi bir sehir (detayli Atina postuma buradan goz atabilirsiniz) o nedenle sehirde vakit gecirmek yerine sevdigimiz mekanlarda Efie'cigim ile ozlem gidermeyi ve sonrasinda da adalari kesfetmeyi tercih ediyoruz..


Bu surpriz seyahat icin kiklad adalarindan daha farkli bir tatil anlayisina sahip olan ve Yunanistan'in "Saronic Gulf" bolgesinde bulunan adalarindan Spetses ve Hydra'yi gormeyi planladik..



Yunanistan'in goz bebegi Spetses , yuksek gelirli Yunan halkinin yazliklarinin bulundugu ve ayrica dunyanin onemli zenginlerinin her yaz teknelerini demirledigi bir ada..  



Eger kendi tekneniz yoksa :P Atina/Pire limanindan Hellenic Seaways'in "Flying Dolphin XVII" ya da "Flying Cat" feribotu ile yaklasik 2,5 saatlik bir yolculuk sonrasi adaya ulasabilirsiniz..



Adanin en guzel tarafi araba ile gidilemiyor olmasi.. Bu nedenle ada icinde ciddi bir motor, ATV ve fayton trafigi gormeniz mumkun.. ;) Valizler ! diye dusunmeyin cunku limanda sizi bekleyen bir kac taxi bulunuyor..

Adayi dolasmak icin ATV harika bir tercih cunku kesinlikle adanin kuytu plajlarini kesfetmek gerekiyor.. Ama bundan daha iyi bir tercih varsa o da tekne kiralayip adayi tekne ile kesfetmek cunku Spetses'te kiklad adalarinda gormeye alistigimiz o uzun kumsallara rastlamak pek mumkun degil..



Ama, elbette orta buyuklukte plaj alternatifi de yok degil ;) Mesela biz Agia Marina'da cok keyifli bir plaj gunu gecirdik..



Fayton turu da adada yapilmasi gerekenlerin basinda geliyor.. Kucuk limanlar, daracik sokaklar ve zevkli Yunan evlerinin arasinda dolasirken gordugunuz manzaralara bayilacaksiniz.. Biz Alpico ile bu aktivite sirasinda cok eglendik.. Onun neseli cigliklari ve saskin bakislarini izlemek bile mutlulugun ta kendisi olabilir.. ;)







  
Spetses oldukca ufak bir ada. Ana yerlesim Agia Marina, Old Harbour, Agios Nikolaos, Agios Mamas, Dapia ve Kounoupitsa bolgelerinde yogunlasmis o nedenle otel arayisini bu bolgelerde yapabilirsiniz..


Eski Liman Bolgesi.. Old Harbour..

Dapia yani adanin en merkezi bolgesinde uygun fiyatli ama turistik oteller bulmaniz mumkun ama bence Spetses gibi bir adayi ziyaret etmeye karar verirseniz citayi biraz daha yuksek tutup butik otel tercih etmenizi oneririm..



Biz konaklamak icin, gozum kapali tavsiye edebilecegim  Orloff Resort'u tercih ettik.. Otel hem lokasyon, hem servis, hem de kalite anlayisi bakimindan tam bizim aradigimiz gibiydi.. Yunan misafirperverligi ise her zamanki gibi bizi fazlasiyla mutlu etti..

Tercih edebileceginiz diger otel secenekleri ; Posidonion Hotel, Nissia, Armata Boutique Hotel, Zoe's Club olabilir.. Daha fazlasi icin booking.com ;)




Yeme-icme konusunda tavsiyelerime guveneceginizi biliyorum.. ;)

Orloff Resort' un ayni isimdeki restorani adada kesinlikle denenmesi gereken restoranlarin basinda geliyor.. Biz ne yazikki sezon sonu olmasi nedeniyle deneme firsati bulamadik ama adaya yeniden gittigimizde yapilacaklar listemizin basinda kesinlikle Orloff var..

Old Harbour'da "Tarsanas" adinda bir balik restorani bulunuyor.. Slogani "fish tavern".. Restoranin lezzeti ile liman manzarasi birlestiginde ortaya nefis bir atmosfer cikiyor.. Biz Tarsanas'a bayildik ! Alpcan'da restoranin kenarindaki minik plajda harika vakit gecirdi.. ;)






Yemek sonrasi keyifli bir bar onerisi isterseniz Old Harbour'daki "Throubi" harika bir tercih ama ayni bolgede bir cok bar alternatifiniz de var..

Tarsanas'in Kounoupitsa bolgesinde bir restorani daha var.. Adi : "NTA" slogani ise "water of love". Bu restorani da yapilacaklar listenizde ust siralarda tutmanizi oneriyorum.. ;)

Kapali oldugu icin bizim ziyaret edemedigimiz "Patralis Tavern" de adanin tavsiye edilen restoranlarindan..

Ege mutfagina ara verelim dediginiz noktada lezzetli bir Italyan "La Scala" ya da daha farkli bir deneyim icin Posidonion Hotel icinde bulunan Japon restorani da sizin icin keyifli alternatifler olabilir.. ;)

Yunan adalarinda olmak karsinizaniden cikan bir yerli ile derin sohpetlere keyifle dalmak demek.. Spetses ziyaretimizde bizde iz birakan kisi Mr.Vasilis Valakis oldu.. Vasilis'in Dapia merkezinde Triportadinda klasik yunan restorani, Quarter adinda Italyan restorani ve Alfi's adinda bir dondurmacisi var.. Giderseniz bizden ve Alpcan'dan mutlaka selam iletin ve ev yapimi mezelerini tatmayi unutmayin ;)

Spetses'te kucuk kucuk bir cok pastane carpacak gozunuze.. Mutlaka ziyaret edin dememe gerek bile yok cunku ayaklarinizin sizi pastaneye goturecegine eminim.. Gittiginizde "Amigdalota" denemeyi sakin ihmal etmeyin ! Biz adaya ait bu harika tadi cok sevdik..



Alis-veris icin ara sokaklarda harika butikler goreceksiniz.. Sanat galerileri ve hediyelik esya magazalarini ise butiklerden cok daha davetkar bulacaksiniz..

Adanin Old Harbour bolgesinde mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir magaza var.. Mr.Vaggelis, Yunanistan'da oldukca unlu olan ve kendi adini tasiyan sevimli magazasinda agactan minyatur tekneler ortaya cikartan bir sanatci.. Almasaniz bile ugramali ve sanatini alkislamalisiniz.. :)

Dapia merkezde "Eonas" adinda icinde kendinizi kaybedecegiz bir antika dukkani bulunuyor.. Mr. Jordan o kadar sevimli biri ki ! Bize harika hikayeler anlatip, Alpcan'i sevgiyle kucakladi.. :) Eviniz icin keyfinize gore mutlaka bir parca bulabileceginiz bu antikaci dukkanini mutlaka gormenizi tavsiye ediyorum...

Alis-verisimiz sonrasi Mr. Jordan bize her yil tekne ile duzenli olarak adayi ziyaret eden ve  Eonas'tan evi icin mutlaka antika satin alan onemli bir musterisinden bahsetti.. Hatta bu hanimi cok sevdigini ve Turkiye icin onemli biri oldugunu dusundugunu de ekledi.. Kartini gordugumuzde Ask ile birbirimize gulumseyip dogru yerdeyiz dedik.. Sizce de oyle degil mi ?




Bir diger sevimli alisveris mekanimiz da "Gallery Collection 12" oldu. Aslinda tam olarak bir sanat otelyesi olan bu sirin dukkandan evimiz icin ilk sanatsal magnet alisverisimizi yaptik !



Spetses adasi bizi gercekten cok etkiledi.. Flying Dolphin ile Hydra adasina dogru yol alirken Ask ile bir yaz tatilimizde adaya yeniden ugrayacagimiza dair soz verdik !



Umarim sizin de bu cennet adayi gorme firsatiniz olur.. Eger seyahat oncesi sormak istediginiz bir detay olursa ben her zaman buralardayim.. ;)

sevgiler
lulu
xxx 

23 yorum:

  1. Lulucum iste bekledigim postun geldi, ve cok sevdim. Plaj resimleriniz cok tatli. Cok huzurlu bir ada burasi, kesin gitmeli. SA raslantisi da cok guzel olmus, biz de Kastaki antikacida Medici ailesinden olan musterilerinin hikayesini dinledik benzer bir sekilde : ) Son pozuna da bayildim fistigim : )

    YanıtlaSil
  2. güzel aile <3 ne kadar güzel vakit gecirmissiniz :)
    ben de ege denizine girmeden gecen yaza yaz demem ,bu da benim takıntım :))
    yunan adaları listemde duruyor,hepsiii!,çok gidip görmek isityorum,dilerim önümüzdeki yaz gercekleşir<3
    ayrıca Aşk tarafından yapılan sürpriz harika ,sonsuza kadar mutlu yaşayın :<333

    YanıtlaSil
  3. Lulum, bu guzel post icin tesekkurler, detayli ve guzel resimlerle icim acildi valla!

    Yunanistan sanki bizim vatanimizin uzantisi gibi, insani, dogasi, havasi ve kulturunde bizden birseyler bulmak hicde zor degil.

    xxx

    YanıtlaSil
  4. Beklediğim post buydu işte ^^
    Yunanistan'ın beyaz, mavi uyumuna bayılıyorum.. Bu postta da hem Yunanistan'a hemde yaza olan özlemimi yaşadım sayende ^^

    YanıtlaSil
  5. Süpriz süpermiş :) Mutlu yıllar dilerim bende.. çok güzel vakit geçirdiğiniz belli hep böyle eğlenceli olsun hayatınız :)

    YanıtlaSil
  6. tam bir yeme-içme-gezme-görme-eglencenin dibine vurma blogu bu blog! herkes faydalanmalı bu bilgilerden bence:)
    ben en cok d sizin bu üçlü gölge fotograflarınızı seviyorum yeaaa, cok tatlısınız <333
    şimdiden musmutlu bi hafta dilerim güzel ve inanılmaz aileye ^.^

    YanıtlaSil
  7. bu gri ve soğuk havada yunanistanın güneşi ve mavi-beyazı içimi ısıttı hatta bi de fon müziği seçtim yunan müziklerinden, ohh içim açıldı.. :)

    YanıtlaSil
  8. Canım yine her zaman ki gibi çok keyifli bir post olmuş:)Diyorum ki bir daha ki Yunan Adası programına gitmeden konuşalım:)Belki biz de katılırız:)

    YanıtlaSil
  9. lülüm ne huzur dolu bir post olmuş bu. gerçekten damakta bıraktığı tad bu. ama nasıl da moralimi bozuyor yazın uzakta olması.

    YanıtlaSil
  10. benjı ıle aynı zevke sahıp olmanıza mı sevıneyım(nibe west sandaletler) yoksa o guzel aıle tablonuzamı gercekten bılındık adaların dısına gıdılmesı gerekıyor bır sonrakı turunuza bızde gelıyoruz :)bırde flyng dolphler tam benlik suda ucuyorsun tabı rodos girit arası böhöm diye cıkaracaktım son anda... :)

    YanıtlaSil
  11. Bu blogu gittikçe daha çok seviyorum ben ve tabii insanın içini açan, huzur veren bu aileyide. Ne güzel detaylı detaylı anlatmışsın birde :) o son pozunuda çok sevdim çok..

    YanıtlaSil
  12. Luluuuu’m, demişsin ya geziler sizinle daha güzel diye, senin postlarını okurken aynısını ve fazlasını tüm gönlümle hissediyorum. Kendi gezemediğim yerleri siz gezdiğinizde gezmiş kadar mutlu oluyor, o içten aile mutluluğunuza her seferinde “maşallah nazar değmesin” diyerek bakıyorum :) Yunan Adaları’na balayımızda gittiğimiz için bende yeri ayrı, bu sene tekrar mykonos yapalım diyorduk ama sayende keşfetmediğimiz nice güzel yerlerle ufkum genişledi, dilerim birlikte de gezme şansımı olur amigdalota yer o antika dükkanının tadını çıkarırız doyasıya :)

    YanıtlaSil
  13. yunanistani sayende iyice merak ettim bak bilmedigim yerlerini yonlerinide sayende ogreniyorum sadece mikanos ve santorini degil daha ne guzel adalari varmista haberimiz yokmus yanii iyi ki varsin iyiki geziyorsun canimm takipteyim senii:)) he bi de daha seninle bruges konusunda isim bitmedi ona gore :))

    YanıtlaSil
  14. @Lila Moonlight Yasasin begnemene cok sevindim.. Sen bir de Hydra'yi gormelisin.. O da sahaneydi.. SA rastlantisi nefisti.. Cok iyi hissettik kendimizi :) Tesekkurler canim !

    @Naked Queen Fistigim cok haklisin sanirim ben de oyle ! Ege'siz olmaz.. hatta mumkunse hep Ege olsun ben okeyim.. Umarim gidip gorme firsatin olur canim..

    @Zelish Canim cok tesekkurler derim. Icini actiysam tamamdir.. Amacim bu zaten.. Yunanistan hakkinda da cok haklisin sadece bizim hap almis halimiz olmalilar.. :)

    @j.d. Fatma'cim o ozlemi tez gidermelisin... Ne kadar keyifliydi anlatamam..

    @SezeN Sezen'cim merhaba.. Evet surpriz harikaydi.. Beni taniyan bir Ask'a sahip olmak harika.. :) Cok tesekkurler iyi dileklerin icin canim..

    @minikkus Iste yorum budur.. :)) Tum amacim ilgililere bilgi vermek.. keyif anlayisim iyidir yahui yararlansin istiyorum herkes :) Bir de ben de seni cok severim.. Golgeni, kendini... :)))

    @Alice simdi bakinca bende oyle hissettim Alice.. Keske fonda yunan muzigi de olsaydi ne sahane olurmus.. ;)

    @Gulssah Erol Tesekkurler tatlim ! Yunan adalari hic bitmez ki Her yil gitsem bikmam.. Gelseniz sahane olur bunu konusuruz mutlaka..

    @missisipi Olmus di mi ? Yazin uzakta olmasi huzunlu gercekten ama kis keyiflerine odaklanalim derim ! ;))

    @Grace Happy Gelinnn ! Bu aksam sarilinca konusalim bunu.. Flying beni hic haratsiz etmedi ama deniz supers sakindi.. Sanirim donuste iptal olmasaydi ben de senin gibi cikartirdim tum icimi disari :))))

    @moderella tatlim, ne sekersin.. COk tesekkurler.. Detayli anlatmak gorevim cunku amacim buydu ;) Seyahat planlayacaklar icin soru isareti kalsin istemiyorum.. :))

    @BeTwinUs Canimsin Giz ! ne kadar sevsem azdir seni.. Ben de hem siz guzel ikizlerime hem de senin evliligine ayni seyi yapiyorum.. :) Masallah hepimize.. Umarim bir gun birlikte de seyahat edecegiz.. Buna inaniyorum !

    @essra Esra'cim tavsiye edecegim yaz tatili alternatiflerinin basidir Yunan adalari.. degerlendirmek istediginde konusuruz detaylica bunu ! Aksam geliyor musun ? Bruges icin de cokca detay yapmamiz lazim seninle karsilikli :)

    YanıtlaSil
  15. yaa sana mail attim aksam icin gelmedi mi kiii :))

    YanıtlaSil
  16. Ya ne kadar guzel ve ozenli bi post olmus yine, fotolara bakarken sunu dusundum eger aynı yerde tatil yapıyor olsaydık kesinlikle tanısırdım sizinle oyle bi durusunuz var cunku pozitif mutlu ailee :) Hele Alpiccolo!! :)) yemelik ısırmalık bole surekli kucakta tasımalık bişi:)
    Bi gun oralara gidecek olursam eger bu posttan faydalancak cok sey var, ellerine saglık!

    Çiğdem
    :*

    YanıtlaSil
  17. sanırım en cok girmek istediğim ulkelerin basında ve hala nasip olamadı. hele son birkaç yıldır surekli planlıyoruz ve bozuluyor. ınsallah harika bir giriş yaparız seneye. senden bolca faydalanıcam o kesin:)

    YanıtlaSil
  18. BLOĞUNA BAYILDIM :)TAKIBINDEYIM BENDE BEKLERIM:)

    YanıtlaSil
  19. Lulucumm, muhtesem bir dogum gunu hediyesi olmus;) harika fotolara tekrar tekrar baktim. Spetses cok guzel bir adaymis. Belki gitmis olabilirim ama uzun zaman onceydi emin olamadim. Yunan adalarindan bende en cok iz birakani Hydra olmustu o tatilimde:) hydra postunu bekliyorum heyecanla.

    PS. Fotograflarin hepsi tatilinizin Cupcake anlarini yansitiyor. Cok guzeller. Ama Alpcan'in bebek arabasinda uyudugu foto Cupcake kremasi gibi icimi eritti:) yerim onu yerimmm

    YanıtlaSil
  20. Ay gitmeden bayıldım oralara.İnsallah sezonda gitmek görmek nasib olur.Çok özendim.Bende Bozcaadaya beklerim artık.Oralar kadar güzeldir adamızda :)))

    YanıtlaSil
  21. bu yaz rotamızda var olmaz mı hıc daha once soylemsıtım ya...yaaaa uyuyan o alpcan varya onun agzını yerım emzık yeırne ben:)) cubugum benım benı hala motıve etmedım ama bende cubuk olsam saglıklı beslenıp..keza her sey hand madedır kuzuma tatlı hıc yemedı ama bana :)))

    YanıtlaSil
  22. merhaba!
    yunan adaları haizarnda nasıl olur ?denize küçük cocukla girebilir miyiz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif.. Hava sartlarinda cok ciddi bir sikinti olmazsa ki biz her sene o tarihlerde gideriz.. kesinlikle gidilmesi en ideal zamanlar.. hatta bu yil da Haziran 2 ya da 3. hafta icin aksam plan yaptik.. Cok ruzgar almayan bir ada secilirse bir sikinti yasanmaz.. bebekle/cocukla ada tatili nefis bence.. Yalnizca buyuk hastanesi olan bir ada secmeli.. Eger kiklad bolgesinin buyuk adalarinda olursaniz sorun olmaz ya da seronic korfezi adalarinda olursaniz da Atina'ya yakin olursunuz.. (pimpirik yapmak icin degil ama cocuk olunca dusunmek gerek..) sevgiler..

      Sil