21 Eylül 2012 Cuma

LIZBON

Portekiz post serisine nokta koymanin vakti geldi :) 

Daha onceki postlarimdan ; Cascais , Capo da Roca , Guincho , Beira Mar lezzeti , Sintra , Boca do Inferno ve Praia das macas detaylarina hemen ulasabilirsiniz..


Seyahatten donmeden once planladigim gibi serinin son postu, ozellikle bir Istanbul'lunun yabancilik cekmeyecegi yegane Avrupa sehirlerinden biri olan Lizbon hakkinda.. Ve bastan soylemeliyim ki ; seyahatimin en detayli yazisi ile karsinizdayim.. 
* * * 
Portekiz, ziyaretcilerine inanilmaz dogal guzellikler sunuyor o nedenle benim size en onemli tavsiyem Lizbon sehri icin en fazla 2 gununuzu ayirmaniz.. Kalan gunlerinizi diger kasabalarda konaklayarak ya da Lizbon'da konaklayip gunluk kisa geziler ile bu dogal guzellikleri gorerek gecirebilirsiniz..



Lizbon, bahsedildigi gibi Istanbul'a cok benzeyen hatta bazen insani sasirtacak kadar buyuk benzerlikler gosteren sicacik bir Avrupa sehri.. Aslinda tam olarak Avrupa'li olduklarini soylemek zor.. Avrupa anakarasinin en bati ucunda kalmis ve kendi oz benligini oldukca iyi muhafaza etmis bir sehir.. Bize gore en buyuk farklari ise telassiz ve sakin yasamlari ki bence bu en sevimli ozellikleri..

Gelelim sehre.. 





Alfama !  
Alfama, Lizbon'un meshur yokuslarinda kurulmus en eski mahallesi. Bolgenin en guzel yani ise benim gibi katedral gezmeyi seviyorsaniz Lizbon katedraline evsahipligi yapmasi.. Katedral o kadar gorkemli ki 1755 yilindaki buyuk depremden etkilenmemis olmasina insan cok seviniyor.. Bolge katedral disinda bir cok tarihi bina ve bolca Fado bar ve restorani barindiriyor.. Sao Jorge Kalesi cevresinde kurulmus eski Arap mahallesi, dar sokaklari, renkli binalari, futbol oynayan ufakliklari ve kucucuk sevimli kokteyl dukkanlariyla kesinlikle gorulmeye deger.. ;)



Alfama bolgesinde Sali ve Cumartesi gunleri "Feira da ladra" adinda 2. el pazari kurulurmus ve cok unluymus.. Biz ziyaret etme sansi bulamadik ama belki sizin vaktiniz olur..







Baixa !
Baixa ve Avenida bolgelerini tramvay ile gezmenizi onerebilirim.. Tramvay No:28 ile Baixa, Bairro Alto ve Alfama bolgelerini dolasmaniz mumkun ama unlu Praca dos Restouraodores caddesinde mutlaka yurumelisiniz.. ;) Baixa'da yapilmasi gereken en onemli hareket ise celikten yapilmis "Elevador de Sana Justa" asansoru ise sehre soyle bir tepeden bakmak..

Bairro Alto ! 
Iste sehrin en sevdigim bolgesi.. Buram buram Fado kokan, bohem, entellektuel bir cevrenin daha cok konumlandigi ama son derece turistik olmasi sebebiyle de ziyaretcilerin cesitlilik gosterdigi bu bolge icin gununuzun yarisini, aksam yemeginizi ve hatta yemek sonrasi yapmayi planladiginiz bir kac kadehlik keyfinizi de ayirmanizi tavsiye ediyorum.. Burasi kesinlikle Lizbon gece hayatinin merkezi.. 

Tavsiye isteyenler icin ; 80 cesit tapas menulu "Meson el Gordo" yu onerebilirim.. ya da "Casa de Fados" u.. Ayrica Bairro Alto'da "Tasco do Chico" adinda minik ama cok unlu bir tapas bar daha var.. Makanin isterseniz Alfama subesini de deneyebilirsiniz.. ;) Bu arada sunu mutlaka eklemeliyim ki Tasco do Chico'da street Fado dinleme sansiniz var.. Bunu kacirmayin ! Cafe "Brasileira" ise bolgenin hatta sehrin en eski ve en unlu cafelerinden biri.. Hem oturup birseyler icip hem de etrafi izlemek son derece keyifli.. 

Aslinda bu noktada sunu da soylemem gerekir : Seciminiz hangi mekan olursa olsun icinde mutlaka Fado olsun.. Keyif alacaginiz kesin. ;)





Belem !
Belem, Lizbon'un en onemli bolgelerinden biri.. Ozellikle sahil kismi hafta sonlari icin Lizbon'lularin vazgecilmezi.. Jeronimos Manastiri ve Belem kalesini mutlaka gormelisiniz.. Belem dendiginde ilk akla gelen "Pasteis de Belem" e ugramali ve dunya meshuru, ici krema kapli milfoy tatlilari "Pasteis de Nata" yi denemelisiniz.. 
Adres : Rue de belem 84 1300-085

Belem size hem Tagus yani Tejo nehri kiyisinda hem de sahiline inip denizin karsisinda keyif yapmaniz, dinlenmeniz icin harika 2 harika secenek sunuyor.. Birini degerlendirin bence.. (Merak edenler icin Tagus, iber yarimadasinin Atlas Okyanusuna dokulen en uzun nehridir..)

Belem'e kadar gelmisken, Vasco Do Gama'nin anit mezarini da ziyaret etmeyi unutmayin ;)


Sehri ortadan ikiye bolen yine dunyaca unlu 25 Nisan yani "25 de Abril" koprusunu de gormelisiniz.. Elbette bizim bogaza konumlanmis koprulerimizin etkisini hissetmek mumkun degil ama yine de "Nao Bei" cafe'de oturup seyre dalmak keyifli ;)

Mutlaka tatmali listenize bazi onerilerim var ;

* Visne likorleri Ginjinha (bence bi shot atmak yeterli) 
* Yesil saraplari Vinho Verde 
* "Monte Velho Alentajeno" sarabi (en iyilerinden biridir, fiyati da gayet makul)
* Patatas Bravas (Patates severler icin harika bir tadim olacak)
* Belem Pastanesi ya da baska bir mekanda "Pasteis de Nata" (kremali milfoy tatlilari)







Romantik plan yapacaklar icin de bir kac onerim olacak ;

* Eleven : Sehrin en iyi restoran ve gece klubu.. Michelin yildizli ;) 
Adres : Av.Infante D.Henrique Armazem A Cais da Pedra a Sta. Apolonia 1950-376
* A Merendeira : Yine sehrin iyi restoranlarindan biri.. Yesil corbalari "caldo verde" yi denemek icin dogru adres burasi.. Ayrica ici doldurulmus ve kizartilmis balik toplari da dillere destan.. 
Adres : Avenida 24 de Julho 54G 1200 - 868 
* Olivier ise cok sik bir restoran.. Degerlendirmeye almak gerek bence..  
Adres : Rua do Alecrim mo:23 1200 - 014  





7 tepeli ve tum dunyada bir simge haline gelmis sari tramwayli bu sirin sehri gormek size iyi gelecek inanin..  Planlarinizda varsa beni dinleyin ve daha fazla ertelemeyin.. 

Sevgiler
lulu
xxx

20 yorum:

  1. offf dünyada görmeden ölmemem gereken çok fazla yer var,pöfff,acım çok büyük :)))
    ve oleysss, fotoğraflar daha büyük artık,yaşasın!

    YanıtlaSil
  2. şimdi böyle sizin gezdiginiz gördügünüz yediginiz ictiginiz ve bütün bunları yaparken de cok eglendiginiz yerleri iyi hoş görüyoruz, biz de keyif alıyoruz ama gitmiş kadar olmuyoruzki arkadasım:) ben şimdi bunların hangi birine gitcem lütfen söylermisin:P kim izin alcak patrondan, kim diycek bu cocukların cok acil portekiz turu yapmaları gerek, onlara ekstra bi 10 gün izin verelim diye hı?:))
    ben o 2. el pazarına da gitmek istiyorum, ici bol kremalı milföyleri de üçer beşer götürmek istiyorum, akşamları romantik kaçamaklar da yapmak istiyorum, hepsinden istiyorum yeeaaaaa, açım ben, gezmeye açım anlıyomusun :)
    serinin sonuna gelmek de istemiyorum ben, hadi cabuk diger kacamagınızı yapın, bize de bakacak fotograflar getirin, keyifle bakalım eglenelim ögrenelim biz de emi ^.^

    YanıtlaSil
  3. @Fido heheh prof makine ile cekim yapinca buyudu ama ıphone o kadar rahat ki onu kullanmak daha kolayima geliyor :)) Bu arada evet yaa ! Gidecek gorecek ne cok yer var.. Biz daha Avrupa'yi bitiremedik ufff !

    @minikkus yerim seni ! Bak benimle esit sartlarin var hayiflanma.. Extra bi 10 gun verseler neler yaparim kim bilir.. Sen gel her yil 2 yurt ici yapma bi yurt ici bir yurt disi ya.. hele suan Lizbon ucak bileti THY de kampanyali.. 99 Euro'dan basliyoooo ! Bi goz atsana belkim bisey cikar ;)

    YanıtlaSil
  4. Lulucum, yine super, detayli bol resimli ( hem de buyuk koymussun, yuppi ) bir post cikarmissin. Lizbon yolculari icin super bir referans post olmus. Lizbon da yasayan Italyan bir arkadasim var, hep cagirir gel diye, simdi daha da gitmek istedim : ) Visne likorunu anneminkilere benzettim : ) Bursa'da iskender ozlemim hat safhada, hele simdi aciktim, ne guzel olurdu birlikte orada yesek, yillar evvel cok giderdik Bursa'ya, her seferinde yerdik, uzerine kestane de yeriz, bir de daga cikip sucuk sarap yapardik, ayyy cok aciktim. Laduree da yeni kutu yoktu, hatta sadece 3 cesit makaron vardi bu sefer : ( Ben de favorim vanilyalilardan kaptim. Bir de Farfalla yazmis, Istinye Park subesi kapandi diye : ( Neyse Bebek te hasret gideririm ben de : )

    YanıtlaSil
  5. Yine tam bir seyyah kaleminden çıkmış süper ötesi bir post olmuş.

    Okudukça bilgileniyor tam anlamıyla neler yapılacağın kararı veriliyor.

    Eline sağlık tatlımcım (:

    YanıtlaSil
  6. yine keyifli bir gezi ve fotograflar ne guzel anlatmissin canim detayli detayli, oraya gitsem yapilacak herseyin plani hazir walla ohh mis napiim ne yiyim derdi yok ayaklariniza saglik :))

    YanıtlaSil
  7. Hello, how are you?
    I love your blog, I always visit now.
    I invite you to visit my FAN PAGE on facebook : http://www.facebook.com/couturetrend1
    And also visit my blog, you'll love it. In addition to the fashion world, we will cover various topics such as: the beauty, the architecture, the decor, pop culture, travel, places, people and food.
    BLOG : http://couturetrend.blogspot.it/

    I hope your visit!

    kisses

    YanıtlaSil
  8. Hello, how are you?
    I love your blog, I always visit now.
    I invite you to visit my FAN PAGE on facebook : http://www.facebook.com/couturetrend1
    And also visit my blog, you'll love it. In addition to the fashion world, we will cover various topics such as: the beauty, the architecture, the decor, pop culture, travel, places, people and food.
    BLOG : http://couturetrend.blogspot.it/

    I hope your visit!

    kisses

    YanıtlaSil
  9. Fistik, ustteki arkadas ayni seyleri bana da dun yollamis, 4 kere ayni posta, spam folder a attim hepsini.

    YanıtlaSil
  10. tatilleri ne kadar özlüyoruz değil mi yaz bitince, fotolara baktıkça o günleri yaşıyoruz, süper fotolar =)

    YanıtlaSil
  11. bloguna bayıldımm takipteyim artık:)

    YanıtlaSil
  12. Fistigim, son postumda da uzunca cevap yazdim sana, hafizan super, o kumastan ( baska renklerde ) ben yine istiyorummmmm, soyle sizinkilere : ) Hadi yeni post bekliyorum : )

    YanıtlaSil
  13. eğlenceli görünüyor :)

    http://fashionisable.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Hello , how are you???
    I"m going to wish you a great week.Always visit your blog because I like a lot of your post.

    I always want to visit every day news.
    Visit also my Facebook : https://www.facebook.com/couturetrend1

    And my blog : http://couturetrend.blogspot.it/

    One big kiss for you!!

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir tatil anlatımı olmuş henüz listemize giren bir yer değil ama ileride belki sıra da çok yer var hızınıza hayranım:)))senin ingiltere postun varmıydı? ben hatırlayamadım ama biz 5 ekim kaçıyoruzda senin önereceğin bir yerler vardır kesin:))bu benim 2. gidişim olucak tüm turistik yerler itinayla gezilmiştir:) bu seferler detaylar...sokak araları..

    YanıtlaSil
  16. Lulucum senin bu detaylı anlatımlarına bayılıyorum, o kadar cok not aldım ki okurken! Bir gun gidersem sayende bilerek gezmiş olucam.
    Universitedeyken Portekizce dersi almıstım secmel, onu da kullanmıs olurum hem heheh ( tek hatırladıgım kelime sürahi! )

    YanıtlaSil
  17. Lizbon'u çok kişiden duydum harika mutlaka gidin görün diye. Merak ediyorrum doğrusu. Fotoğraflardan çok hoş görünüyor. İstanbul gibi canlı olan şehirleri seviyorumm

    YanıtlaSil
  18. Lulucum ne kadar detaylı ve güzel anlatmışsın. Lizbon ziyaret etmek istediğim yerler listesinde o yüzden bu tavsiyelerin harika olacak. Özellikle yeme içme kısmıyla ne kadar ilgili olduğumu biliyorsun. Bu anlamda tapas bar (ki bayılırım), bahsettiğin o ünlü cafe ve milföy tatlısı önerileri süper oldu. Tatilden baydım sanıyordum ama yazını okuyunca böyle bir şeyin mümkün olmadığını anladım :))

    http://tuzvekarabiber.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Lulu'cum bu postun bir anlamı olmalı bizim için, az önce Dehan'la thy kampanyası bitmeden biletlerimizi almak için bilgisayar karşısındaydık ve Lizbon'a gitsek mi diye uzun uzun düşündük şimdi postu detaylı incelerken gerçekten gidilmesi gereken bir yer olduğuna bir kez daha ikna oldum :)her köşesini ayrı güzel fotoğraflayıp anlatmışsın önerilerinin hepsini bir bir not aldım tatlım :))

    YanıtlaSil
  20. Merhaba blogunuzu sevgili Aylin'in (Lila Moonlight) sizden bahseden bir postunda gordum merak edip actim, iyikide acmisim :)
    10 sene once gidip hafizamizda ve kalbimizde bugun gitmisiz gibi yeri olan Lizbon yazilariniz ve fotograflarinizla gecmise dondum, cok mutlu oldum. Biz sizin gezidiginiz yerlere ek olarak Porto'ya ve yolumuzun uzerinde bulunan Fatima kasabasina da gitmistik. Praia Das Maças'i gormemistik zaten planimizda olan tekrar gitme dusuncesini sayenizde on tarihe alacagiz gibi ;0)
    Cok guzel bir haftasonu gecirmeniz dilegimle, sevgiler

    YanıtlaSil