Öne Çıkan Yayın

PUGLIA - Itria Vadisi

18 Temmuz 2012 Çarşamba

IKSV ile CAZ

Selam,

11 Temmuz 2012 Çarsamba gecesi IKSV Caz Festivali kapsamında çok keyifli bir dinleti yaşadIk. Aslında aynı akşam için planımız Buena Vista Social Club konserine gidip, tatlı dedelerimizle bir latin gecesi yapmaktı, ama konu caz olduğunda benim için akan sular duruyor bir bakıma.. O nedenle, planlarımızı hemen değiştirip caz müziğinin yeni kuşak yeteneklerinden Gretchen Parlato ve Ambrose Akinmusire konserine gitmeye karar verdik.

Bu iki ismi daha önce duydunuz mu bilmiyorum, ama eğer ki caz müziğini seviyorsanız özellikle Gretchen Parlato'yu yakından takip etmenizi önerebilirim. Berrak ve naif sesini Brezilya müzikleriyle daha da etkileyici bir halde izleyiciye ulaştıran enfes bir vokal kendisi.. 2009 yılında yayınladığı In a Dream albümü ile "en büyüleyici caz albümü" seçilmişti. Ambrose ise caz eleştirmenleri tarafından yılın en başarılı trompetçisi olarak kabul ediliyormuş.

Konserin bir bölümünde başlayan ezanın bitişini tüm ekip olarak nazikçe ve meditatif bir havada beklemeleri, konser bitimi öncesi yaşanan ses aksaklığını seyirciye nazikçe iletmeleri ve sabırla problemin çözülmesini beklemeleri konserin müzik şöleni dışındaki tatlı anlarıydı.. Bu arada konseri İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde izlemek de bir başka keyifti. Gerçi mekanda bulunan diğer misafirlerden bir parça daha şanslı olarak; müze bahçesindeki masamızda oturup hafif bir seyler de yudumlayarak dinledik konseri.. Hakikaten enfes bir akşamdı ambiyans olarak da müzikal olarak da.

Sanattan, festivallerden uzak kalmamak dileğiyle...

sevgiler 
lulu
x







8 yorum:

  1. senın kadar sanat duskunu tanımadım valla bende her seferınde gıtmek ıcın yeltenırım ama dıger arkdaslarım benımle pek bu konuda ortusmedıgınden asmalıda buluruz gecenın sonunda kendımızı :)

    YanıtlaSil
  2. Lulucum ne iyi etmissin de gitmişsin, ben maalesef yogunluktan doalyı gidemedim hicbir caz konserine harika bir atmosfer olmus belli, böhüü ozellikle Tony Bennett'i kacırdıgıma cok uzulduuum!
    Eve gidince Gretchen Parlato'yu da dinliim merak ettim :)

    Ciaoo!

    YanıtlaSil
  3. luluuucummmm super annesın . sanattan uzak kalırmıyım hıc ama caz sevmem o ayrı..yalnız atmosfer ne kadar buyuleyıcı emınım orada olsam severdım cazı:)))kalp foton on uzerınden on:)) Alpıyı ye benım ıcın

    YanıtlaSil
  4. Lulucum, cidden anlattigin gibi cok ozel bir konser olmus, yine ben de orada olsaydim diyorum :) kalpli resim cok tatli. Ilk youtube ziyaretimde bu guzel ses onerini de dinliycem :) Dun gidip bu aksam donduk Roma dan, yorgunum cok, yarin aksam da biz de oglumuzla bulusmaya gidiyoruz denize ;) sana resimleri yolluycam :) baciii

    YanıtlaSil
  5. a benim sanatsever arkadasım, a benim hem gezenti hem eglenceli hem de güzel cocuk yapma konusunda yetenekli arkadasım:) ne keyifli bi konser olmuş.. benim etrafımda da böyle sanattan haz alan insanlar olsa ben de aynı keyfi yaşayabilirdim sanırım. ama bizim burda konser denen şey MFÖden öteye gitmiyo hacı :D

    YanıtlaSil
  6. Ahhh ahh ben bu etkinliği nasıl kaçırdım? :)) en sevdiğim yerlerden birisi olan arkeoloji müzesinde doyulmaz bir müzik keyfi olmuş, senin adına çok sevindim ve kendi adıma üzüldüm tatlım :/ (bu ara değil sanat her şeyden uzak kalan giz)

    YanıtlaSil
  7. @Grace elimden geldigince iste.. aslinda takvimim daha musait olsa tum kacirdiklarima gitmek isterdim :(( neyseki bu kadari da

    @Ciiden Ahh cnm ben de kacirdim Tony Bennett'i :(( uhuuu

    @Kokosss ;))) kelebek Caz sevmeyen seni bile cok etkilerdi eminim tatlim.. kalp fotosunu bende cok sevdim :P kendi kendimi tabrik ettim, tesekkurler canim :)

    @Lila Moonlight hmmm Roma'ya benden slm ettin degil mi ? ozledim bile.. Acaba Ekim'deki kurban bayrami icin yine plan mi yapsam ki ? :)) Hafta sonun super gecsin tatli yakisli oglusunla , suan kavusmus olmalisiniz ya da kavusmak uzere.. baci tatlim ! :)

    @minikkus heheh cok sevdim bu yorumu :))) sen istanbul'da olsan takardim seni pesime ama gulmekten pek sakin sakin konser izleyebilirmiydik emin olamadim simdi :)

    @BeTwin Us bence Giz'cim bu yaz sezonu konserleri bitmeden sende keyifli bir kacamak yapmalisin.. Hem o mekandaki outfit cekimini hayal ettim de simdi sanirim harika olur ;)

    YanıtlaSil
  8. lulucum yazın bu tarz aktiviteler harika oluyor, hiç kaçırmamak lazım özellikle mekan da güzel olunca tadından yenmez :)
    Bu arada son birkaç psotuna buradan cevap yazayım :) neutrogena göz temizleyici en kuvvetli rimeli bile çıkarıyor (ben dior ve guerlain kullanıyorum, önceden lancome da kullandım).
    bide cadde postuna uzağız biz gelemiyoruuz yazmıssın ya, biz aslında herhalde bagdat cad.e en uzak oturanlarızdır ama gidiyoruz yinede arada. zekeriyaköydeyim ben.

    YanıtlaSil