19 Ağustos 2011 Cuma

"Chez Léon, Brussels"

2009 yili Haziran ayinda yaptigimiz uzun seyahat icine Belcika'yi buyuk bir askla eklemistim cunku Belcika Alper acisindan babasi "Belcika Kraliyet Akademisi"nde egitim gordugu icin manevi degeri cok buyuk bir sehirdi.. Benim icin de ayri bir ozelligi vardi cunku ennn sevdigim cizgi dizi olan Sirinler'in anavataniydi ! ve ben Belcika'li Pierre Culliford'a keyifli cocuklugumun en onemli parcasi icin tesekkur etmek istiyordum !! :) Iste bu iki sebepten dolayi bu seyahati bir baska heyecan icinde organize ettim..

Belcika dendiginde aklima gelen ilk iki sey "Sirinler" ve "Kraliyet Akademisi" idi ama geri dondugumde aklimda ve damagimda iz birakan bir ucuncu sey de "Chez Leon" oldu !

Chez Leon, kesinlikle midye severlerin Belcika'daki mabedi olmali ! Seyahate cikmadan once Belcika'yi ziyaret etmis tum arkadaslarimiz Leon tavsiyesinde bulunmustu.. Bizde bu lezzeti deneyimledikten sonra herkese tavsiye eder olduk.. Siz siz olun "cok kalabalik" , "cok turistik" gibi yapilan yorumlara bakmayin ve tum dunyanin deneyimledigi bu nefis lezzeti mutlaka deneyin ;

Chez Leon, midyelerini kendi yetistiriyor ve pisirilmeye uygun bir hale getirmek icin temizliyor.. Sanirim lezzetin en onemli noktasi bu temizlik asamasi.. ve sonra da pisirme islemini, midyeleri kabuklu pisirilmeye uygun hale getirerek ve cesitli aromalar katarak gerceklestiriyor.. 

Sunum icin ozel midye tencereleri kullaniyorlar ve siz bir tarafta keyiften catlayarak midye tencerenizi bosaltirken bir taraftan da midye kabugu tencerenizi dag gibi buyutuyorsunuz..

Muhtesem bir koku ve lezzet soleni ve yaninda extra leziz Belcika patatesi ve birasi... Hmmm !
   
sevgiler
lulu
xxx

 PS : Paris'te Leon'un iki ayri subesi var. Biz Paris seyahatlerimizde bu iki subeyi de ziyaret ettik ama su cok net ki; lezzet ayni olsada Belcika'daki ambiyansi yakalayamadigi icin damakta ayni etkiyi yaratamiyor !



   

1 yorum:

  1. ay ne iyi oldu eskilere bir göz atmak... e senin gibi, seyahati çok seven ve paylaşan birinin bloguna tatile gitmeden önce iyi bir incelemk gerek... Chez leon'un fotosunu çekmiştim ve ne olduğunu senin bu yazını okuyuncaya kadar hatırlayamadım... Benim midye ile hiç aram yok... Ama yarınki tura Biri eşim olan 4 İzmirliyle çıkıyorum ve ben onları Brüksel'deki Chez Leon'a götürmem gerekiyor...

    YanıtlaSil