3 Mart 2013 Pazar

Terrible Two

Gectigimiz hafta ici Ask seyahate gidince Alpcan ile ilk kez basbasa kaldik.. Ve bu basbasa kalis tam da "Terrible Two" icin hosgeldin partimize denk geldi.. 

Ilk dort azi disimiz ayni anda ve fazlaca acili bir sekilde cikmisti.. Bu aci ve eksik beslenme sureci sonrasi bir de grip olunca kuzu babasinin ozlemine biraz tepkili yaklasti..

"Terrible Two" hakkinda cok fikrim yok ve acikcasi anneligi icgudusel yasamayi tercih ettigim icin arastirma yapmayi planlamiyorum.. Hamileligi de isin icine katarsak yaklasik 3 yillik annelik seruveni icinde hatali davranislarda bulunmuslugum ya da yanlis kararlar almisligim yok.. O nedenle, bu sureci cok kafama takmayip, yasanmasi gerektigi kadar ve yumusakca gecirmeyi diliyorum ;)



Ilk olumsuz tecrubemiz, Cumartesi gunu ilk iki sac trasinin aksine ucuncusunu siddetle reddetmesiyle basladi.. Anne baba olarak Alpcan'i zorlamak ya da kandirmaya calisarak daha da cok sinirlenmesine ve guven kaybi yasamasina sebep olmak yerine durumu sakince karsilayip dogru ani kollamayi tercih ettik.. Bu tercih, hic planlamamis olmamiza ragmen Pazar gunu cok kolay ve neseli bir tras macerasi yasamamizi sagladi.. 



Sukrediyor ve onumuze cikacak tum zorluklari bu kadar kolay ve sevgiyle kabullenmeyi diliyorum.. ;)


Bu donemin en olumlu ve buyuk surprizi ise hafta arasi 4 gun yabanci dil konusma ve sanat egitimine baslattigimiz Alpcan'in okulunu henuz ilk dersten kabul etmesi ve ogretmenleri Randy ve Alison ile arasinda hizli bir iletisim kurmayi basarmasi oldu.. 

Ilk 6 ders sonunda ogrendigi ingilizce kelimeleri ve cumleleri kullanip bir de sarkilar soylemeye baslamasi sanirim su siralar en buyuk mutlulugumuz.. :)

sevgiler
lulu
xxx

26 yorum:

  1. Onun Terrible Two sunu yerim ben:)Maşallah çok akıllı bir kuzu o annesi!

    YanıtlaSil
  2. Lulu'cum senin annelik ve aile hakkındaki yorumların ve düşüncelerin inan o kadar hoşuma gidiyor ki kesinlikle bu konuda örnek aldığım insanlardan birisin ♥
    Ve Alpcan, minik adam çok tatlısın ^^
    Videolarını bayılarak izliyorum :)
    Kocaman öperim canım, çok harika bir hafta geçirin :*

    YanıtlaSil
  3. Sen çok tatlı bir annesin, Alpcan da çok akıllı ve yakışıklı bir çocuk :) İkiniz de süpersiniz, ve her şeyin üstesinden gelirsiniz :) öpüyorum!

    YanıtlaSil
  4. anneliği içgüdüsel yaşamak en güzeli! henüz anneliğe çok uzak olsam da benim de hayalimdeki bu galiba lulucum :)
    altın saçlı prens bi de yabancı dil mi öğreniyor, oh tam ideal prens olucak desene! :)

    YanıtlaSil
  5. Ileride Alpicolo gibi bi oglan cocugum olsun milyon dolar borcum olsun diyorum Lulucum mesaji anladin sen :p Sirf bu cocuk icin nallari taktim deli gibi ders calisiyorum okul bitsin alsin beni bir an once. Taksin elime tek tasimi :P

    YanıtlaSil
  6. Acaba ben de senin gibi bilincli ve sevgi dolu bir anne olabilecek miyim merak ediyorum:)
    Henuz boyle bir ihtimalim olmamasına ragmen tecrubelerini okuyup ogrenmek cok hosuma gidiyor Lulum:)

    YanıtlaSil
  7. ah lulu'cuum senin o minik prensini yemek istiyorum..bende bu aralaar deli gibi bebek arzusu var...inşallah senin gibi bir anne olurum..bayılıyorumm sizeee :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Anneliğinizi ve Alpcan içinn yaptıklarınızı hayranlıkla takip ediyorum. Acaba hangi okulda ingilizce ve sanat eğitimine başlattığınızı paylaşabilirmisiniz? Merak ettim.

    selamlar
    Özlem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozlem'cim merhaba.. Cok tesekkur ederim.. Hayranlik uyandiracak kadar sahane bir anne miyim inan bilmiyorum.. Yani insan anne olunca genelde bir parca eksik kaliyormus hissinde oluyor saniriyorum.. Alpcan Kemerburgaz'da HayArt diye bir sanat atolyesine basladi.. Randy adinda bu iste cok onemli bir isim sahibi.. Muzik egitimi konusunda inanilmaz bir kadin.. Jazz solisti olmasi ise benim icin en degerli diger konu.. Esi de ulkenin onemli piyanislerinden.. Yalniz tek bir onemli detay var o da cok sinirli kisi ile calisabiliyor.. Suan programa dahil olmak mumkun degil biz de Eylul'den beri umut icinde bekleyerek ulastik sonuca... Biraz da Alpcan sansliydi konusunda :) sevgiler..

      Sil
  9. Canim bu sureci 2, kez yasayan bir anne olarak inan tecrube bile ise yaramiyor buyuk oglumdada zor bir donem gecirdik kezasinirlenince kafasini defalarca yere vuruyordu kerem ondanda sinirli ve inatci bizimde bugun cocuk gelisim uzmani ile gorusmemiz var daha konusamamis olmamizda bu sinirli haraketlerin tuzu biberi tabii destek almamizin daha dogru olacagini dusunduk isallah ise yarar alpcan gene sacini kestirmis biz 3 kisi tutmamiza ragmen turlu sebeklikler yapsakta maalesef sac trasimizi olamadik olsun boylede cok tatli evimin kucuk halil sezaisi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarim ise yarar prof bir destek.. simdiden bol sans diliyorum.. Benim 2 ile ilgili en buyuk sansim Alpcan'in erken konusmus olmasi.. Kendini tam olarak ifade ediyor olmasi fazla sinirli hareketler yapmasini engelliyor sanirim.. Ama sutunu yere atmak ya da dokmek konusunda oldukca hevesli bu gunler.. Daha beteri olmasin ! Sac kesimi icin size de kolayca olmasini dilerim... sevgiler !

      Sil
  10. bu yakışıklının en herşeyin üstesinden geleceğini düşünüyorum ben:) yanında böyle tatlı bi annesi olduktan sonra herşery güzel olcaktır.
    alpcana öpücükler ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. lulucum böyle amerikan uydurmalarını hiç kafana takma, terrible two vs gibi, eskiden bu tarz 'moda' terimler yoktu ve inan pedagog ve psikologlara çocuklar şuanki kadar gitmiyordu, günümüzdeki kadar sorunlu çocuklar da yoktu :) o sebeple sen aynen dediğin gibi içinden geleni yap, doğasına akışına bırak alpcan'ın büyüme sürecini. taktikler işe yaramaz, hepsi amerikan uydurmacılığı :)

    YanıtlaSil
  12. Lulucum cocuk yapmaya çalışan bir potansiyel anne olarak seni hayranlikla izliyorum. Bence içgüdülerine güvenerek hareket etmen çok güzel. Aşırı araştırınca daha mı iyi oluyor sanki. Bu arada blogunun dizaynı mı değişti, ben mi kafayı yedim. 5 ay önce deme utanırım. Neyse sonuç olarak bayıldım, çok güzel görünüyor.

    http://tuzvekarabiber.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. oşşşş adam olmuş da azı dişleri çıkıyomuş benim yakışıklı ve karizmatik prensimin, hele bi çıksın onlar, kırmadığı ceviz kalmıycak annesi, anladın sen:P
    senin anneligin ve daha önce böyle bir tecruben olmamasına ragmen bu kadar bilinçli bi sekilde cocuk yetistiriyo oluşun üzerine "maşallah"tan başka söyleyecek söz, edecek kelime bulamıyorum canım, umarım bigün cocugum olunca ben de senin kadar bilincli ve kararlı olurum:)
    ingilizce sarkılar söyleyen dilini ısırırım onun, bidaha şarkı filan söyleyemez, onu da bil annesi <333

    YanıtlaSil
  14. Canim icgudusel yetistirmeye kesinlikle katiliyorum. Hamileyken bir heves bir suru kitap almistim amazondan, hamilelik bolumlerini bile tam okumadim, birak nasil yetistirmeli kismini : ) Her cocuk kendi kitabini yaziyor diyorlar ya cok dogru. Bence Alpcan bu kadar huzurlu sevgi dolu bir ortamda cok rahat gecirir 2 yasini, dedigin gibi dis cikarma ve grip ve babasinin birkac gun olmayisi dokunmustur ona, yakinda eski haline doner. Okul haberi cok guzel cidden, sosyal beybi, bu yaz onu ingilizce konusurken gorecegim icin cok mutluyum : )

    YanıtlaSil
  15. Kesinlikle katiliyorum tatlim. Gercekten biz dogruyu bilmis oluyoruz. Kitaplar en makul olanini yaziyor zaten. Bu kurs isini sevdim ben seninke bir konusalim. Bu arada ulkeler eklenmemis?!? Eklemeyi sana anlatmadim, ondan mu yoksa vaktin mi olmadi. İstersen ven ekleyebilirim. Optim seker;)

    YanıtlaSil
  16. Lulucum ne harika annesin hayatim, Alpcan cok sansli:0) Onun da bir birey oldugunu dusunursek istedigi seyleri yapmasina saygi gostermek cidden cok onemli ve sen bunu yapiyorsun. Ve boyle pozitif davranarak ilerki yaslari icin cok guzel bir zemin hazirliyorsun, tebrikler. Ustelik saclari o kadar guzel ki ben kiyamazdim kestirmeye ;)
    Yabanci dil ogrenmek icin en verimli yasinda Alpcan, dersleri sevmesi sarki soylemesi harika. Minik kusa basariler dilerim <3

    YanıtlaSil
  17. Hey your blog is so cool! I totally felt in love with it and with your unique style! What do you think of following each other? Visit my blog if you want and let me know, hope to hear from you soon <3

    Http://gowestyoungcowgirl.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Lulucum ne tatlı oğlun var, anneliği içgüdüsel yaşama fikri çok hoşuma gitti bu arada, ne hoş :)

    YanıtlaSil
  19. Canım, hayatınız her daim bu uyum ve muhteşemlik içinde geçsin. İçgüdüsel yetiştirme... ilerisi için bunu da düşünmek lazım o zaman :) çünkü sürekli, uzmanlardan ve doktorlardan bahseden anneler duyuyorum.

    YanıtlaSil
  20. Bende de var bunlardan bir tane :)

    YanıtlaSil
  21. Alpcan'ı yerim ben desem:) haftada 4 gün yabancı dil bir de.. aferin sana ...

    YanıtlaSil
  22. lulucum bu yabancı dıl seuvenı bızdede oyle sevımlı kı gormelısın :))) 2 yas sendromu veya neyse gecıyor hzuurlu oldugumuz surece kuzular yavas yavas kısılıklerını ortaya cıkartıyor ınatlasmak ınatı ogretmek demek oluyor zaten bence en guzelını yapmıssıznzzz..maslalah dıyorum ve o dudaklardan opmenı ıstıyorum canım

    YanıtlaSil
  23. terrible two filan bilmiyorm ama.... sen eminim en doğrusunu yapıyorsundur...bazen içgüdülerle hareket edebiliyor olmak herşeyden çok fayda sağlar insana, sen bunu yapabilen tanıdığım nadir insanlardansın...senide, alpcanı da çok severim, en yakın zamanda öpmek isterim :))

    YanıtlaSil