18 Şubat 2013 Pazartesi

MİM - Kitap Kulem !

Blogunun adi gibi ciddi bir kitapbagimlisi olan sevgili Gulsah'cigimdan yapmaktan cok hoslanacagim bir konuda mim gorevi geldi :)

Gulsah ile kitap uzerine konusmayi yillardir cok seviyor ve konusurken gercek anlamda kendimizden gecip, bulundugumuz ortamdan soyutlaniyoruz.. :) Son zamanlarda blog uzerinden de bu paylasima devam ediyor olmak cok hosuma gidiyor.. :) Eger kitap okumayi seviyor ama okunacak kitap bulma konusunda zaman zaman kafa karisikligi yasiyorsaniz Kitap Bagimlisi'ni mutlaka takipte kalin.. ;)

Ne okuyacagim konusunda cok net fikirlerim olmasina ragmen zaman zaman okunacaklar listemde olmasinin yaninda bir de bas ucumda olup bir turlu vakit ayiramadigim kitaplar olmuyor degil.. :(  

Hadi bakalim benim kitap kulemde bu yil bitmeden okunmasi gereken hangi kitaplar varmis ? 





Aslinda durumum cok kotu degilmis.. Hatta aldigim kitaplari okuma konusunda oldukca tutarli davranmis bile sayilabilirim.. :) O nedenle mutlulugumu Alpcan'in goz kirpan neseli surati ile sizinle paylasmak istiyorum :P


James Joyce, okumanin otesinde kendimi zorlamaktan hoslandigim yazarlarin basinda geliyor.. O nedenle onun kitaplarina uzatmali sevgililerim diyebilirim.. :) Dublinliler, okumaya baslayip felsefe egitimli yazarin dilinde zorlandigimda yarim birakip bir sure sonra yeniden bastan aldigim bir kitap.. Ama soz veriyorum ki yazarin ilk toplama oyku kitabini yaz gelmeden bitirmis olacagim.. 


Eger "Insan Nasil Insan Oldu" sorusunun yanitini ciddi bir arastirma ve bilgi birikimi ile yorumlamis bir yazardan almak istiyorsaniz bu kitabi mutlaka okunacaklar listenize eklemelisiniz.. Kitabi resimlerken Alpcan'in arkadasi Daisy'i kullandim cunku onun tavri da "ahh lulucum bu kitabi nasil hala okumazsin" der gibi geldi bana :P  


Cok bilmis Donald Duck amca bu kez cok hakli.. Nazim Hikmet/Memleketimden Insan Manzaralari okunmasi degil, yutulmasi gereken kitaplarin belkide basinda geliyor.. :(


Paulo Coelho okumayi seviyorum hatta bir cok kitabini bir cirpida bitirmisimdir ama Elif icin nedense ilk kez duydugum yorumlardan cok etkilendim.. "Bir turlu gitmiyor, bitmiyor.." yorumlari karsisinda da kendimi nedensizce frenledim.. Sanirim bir sure daha okunmayi bekleyecek :( Mickey'de bu konuda beni anlayisla karsiladi :))


Buket Uzuner'i hic okumadim ama Şamanliga selam cakan "Su" romanini gercekten merak ediyorum.. O nedenle bir sonraki okumamin bu kitap olmasi konusunda Alpcan'in sadik dostu Pluto'ya soz devdim ;)


Minnie Mouse askina ! Belki bedenen gostermiyor olabilirim ama yemek konusunda ne kadar istahli ve arastirmaci oldugumu hepiniz biliyorsunuz.. O nedenle kendi mutfagima da harika katkilari olacagina inandigim Ortadogu Mutfak Kulturleri'ni musait bir vaktimde okumak istiyorum..  

Hepimize keyifli okumalar ve mutlu haftalar ! 

sevgiler
lulu
xxx

13 yorum:

  1. bebegim senin kule kule degilmişki, sen de benden sayılırsın, şıp diye biter bunlar ^.^
    şu an merakla "insan nasıl insan oldu " ve "memleketimden insan manzaraları" kitaplarını okumak istiyorum. ikisi de insanları analiz etmeyi çok seven biri olarak beni cezbetti, ilk fırsatta (elimdekileri bitirdikten sonra tabi:P) okuna! :)
    iyi haftalar bitanesi, kocaman öperim:*

    YanıtlaSil
  2. Canım Lülüm mimlendikten sonra bu güzel postu beni kırmayıp yaptığın için çok teşekkür ederim!Bloguma ilk günden beri verdiğin destek benim için çok özel!:)Senin kulen de de tam okunası kitaplar var Paulo Coelho Elif'i okumuş biri olarak evet çok kolay akmıyor ama okunası çok güzel bitap, kesinlikle okumalısın ben çok seviceğine eminim! Harika bir hafta geçirmen dileği ile kocaman kocaman öpüyorum!

    YanıtlaSil
  3. insan nasıl insan olduyu merak ettim =)

    YanıtlaSil
  4. Lulucum, ne guzel ki cok yuksek olmayan bir kulen var ama icerik belli ki agir. Eminim yaza kadar bitirirsin sen bunlari da : ) Resimler Alpcan in Disney karakterleri ile cok tatli olmus : ) Ben de dun aksam Grey e basladim, herkes soyleyince cok merak ettim ve simdilik sardi gibi, tam plajlik bir kitap aslinda : )

    YanıtlaSil
  5. Tatlım guzel kuleymis:)
    Elif muhteşem akıcı ve konusu itibariyle acaip merak uyandirici bir kitaptir Benim P. Coelho sıralamamda portobello cadısı ve brida ile birinci sırayı paylaşır :) su gibi aktı bende.. Su demişken Su romanı da masal tadindaydi benim icin..hiç yormayan akıcı bir kitap .. Dublinliler'i merak ettim hemen alıp okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Kitap kulen cok enteresan! Ben "The great gatsby" yi okumaya basladim, filmi sinemaya gelmeden önce.

    YanıtlaSil
  7. @minikkus şnsan nasil insan oldu bulabilirsen mutlaka kitapliginda olmasi gereken okunmasi gereken kitaplardanmis tatlim ! kesin tam ama tam senlik bence :)

    @Gulsah Erol Cnm gec olsa da en keyifli sekilde hazirlamak istedigim icin hizlica yapamadim ama bu mim oyle sekerdi ki ! aklima bir dolu fikir arasinda Alpcan'in arkadaslari geliverdi.. Elif icin guzel seyler duydum ben bu mim sayesinde ! ve okumay karar verdim kesinlikle :) Tesekkurler tekrar !

    @Rainbow Gatherer Bulabilirsen kesin oku onu Gokce'cim.. ben erteledim ama elimde var diye biraz da.. yoksa kacirilmamasi gerekliymis !

    @Lila Moonlight Lila'cim ! Kulem pek yuksek degil cok sukur.. araya da surekli yeni bir kitap aldigim icin zaman zaman bu kule cok oksuz kaliyor ama umarim bu sene bitmeden bu kule de bitecek.. Bu arada Grey icin notlarimi aldim.. Cote d'Azur plajlarinda okunacak :)

    @Hayatguzel Canim tesekkurler.. Bu kule sessiz sessiz okunmayi bekliyor.. Elif icin kule sayesinde iyi yorumlar okudum.. Mutlaka elimdeki kitap sonrasi onu okuyacagim.. Portobello cadisi ve brida benim icin de doyulmazdi o nedenle senin yorumune 100% guveniyorum ! :)

    @Aylin Tesekkurler cnm.. Muhtesem Gatsby benim de okunacaklar listemib baslarinda hemde uzuuuunnn bir suredir.. mutlaka film oncesi okuyacagim :) okudugum kitabin filmini izlemek inanilmaz keyifli ;) xxx

    YanıtlaSil
  8. Alpcan'in minik dostlariyla yine bilgi dolu guzel bir sunum yapmissin Lulucum. Kitap kulenden birkac kitabi hemen kaydettim :) Nietzsche'nin tum kitaplarini severek okumama ragmen felsefi kitaplari okumayi pek sevmiyorum. O yuzden Dublinliler'i okuyacagimi sanmiyorum. Insan nasil insan oldu'yu cok merak ettim ilk firsatta okumak istiyorum. Paulo Coelho'nun tum eserlerini okudum ama ' Elif' birkac sayfasini okuyup biraktigim bir kitapti. Benim kulemde tukenince sanirim tekrar okumayi deneyecegim ^_^
    Mutlu haftalar <3

    YanıtlaSil
  9. Yazmayi unuttum, kitap listemin basinda daha once tavsiye ettigin Amin Maaluf / Dogu'dan gelenler var;)

    YanıtlaSil
  10. Buket Uzuner'i hiç okumadıysanız bu kitabından başlamak iyi bir seçim olmaz aslında. Kumral Ada Mavi Tuna ya da İki Küçük Yeşil Su Samuru adlı kitapları en güzelleridir bence.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  11. omg utandım..hala yapmadım ben bu mımı :)) bılıyormusun kıtalardan cok alpcanın mınoosların baktım ben:)) benım oyle bır kulem var kı aglamalık :((

    YanıtlaSil
  12. Elif'i bekletmeden oku bence ben cok keyifle okumustum hatta vakit bulunca tekrar okunacaklar listesinde. Bende insan nasil insan oldu yu ilk defa duydum ve cok merak ettim. Ama Alpcan'in arkadaslarinda da cok aklim kaldi, kendime de arkadas istiyorum onlardan :))

    YanıtlaSil
  13. Lulucum, kitap okumayı çok seven ama kolay kitaplarla sürekli kolaya kaçan birisi olarak çok takdir ettim senin kuleni :). ingilizce kitap seversen "a year in the merde" acayip komik. bir ingilizin paristeki bir yıllık yaşantısını anlatıyor. gül gül, elimden bırakamadım. bir de belki okumuşsundur zaten ama shantaram, favorilerim arasında.

    http://tuzvekarabiber.blogspot.com/

    YanıtlaSil