22 Ekim 2012 Pazartesi

Keyifli bir hafta sonu tatili : Trilye

Gectigimiz hafta sonu ailemizde kutlanacak 3 onemli sebep olunca, neseli kalabaligimiz icin hafta sonu tatili planladik.. Aslinda ilk plan Amasra/Safranbolu uzerine yapilmisti ama aklimiza birden Trilye geldi ve bu guzel rum balikci koyunu ailemizin de gormesini cok istedik.. Hem boylece Ask ile aklimizda kalan Trilyali Butik Otel'de de konaklamis olacaktik...

Blogumu uzun suredir takip edenler hidrellez icin yaptigimiz bir onceki Trilye gezimizi hatirlayacaktir.. Bu son geziyi iste o keyifli ama kisitli zamanin devami gibi dusunebilirsiniz cunku yarim kalmis bir isi tamamladigimizi hissettirdi bize.. ;) 

Cumartesi sabahi yola ciktigimizda Trilye oncesi Iznik'te kisa bir mola vermek istedik ve feribot sonrasi Orhangazi icinden Iznik yoluna sapip, keyifli bir yolculuk sonrasi sirin ve temiz bir lokantada yesillikler icinde gunesin tadini cikarttik.. Restoranin adi KOPUK'tu ve acikcasi bizi biraz korkutmustu ama icine girdigimizde Anadolu insaninin temizligini, misafirperverligini ve lezzetli elini cok yogun hissettik..


Bizim ufakliklar da mekanin parkinda oynayip, hayvanlarini sevip, bogurtlen toplayarak gercekten cok eglenceli vakit gecirdiler..

Iznik sonrasi yolumuza devam edip Gemlik'i hemen gectikten sonra Kursunlu yoluna sapip, deniz manzarasi ile sahil boyunca ilerleyip, sirin balikci koylerinden gecerek Mudanya'ya ve oradan da nihayet ozledigimiz Trilye'ye ulastik..

Trilye'de otelimize yerlestikten sonra hemen Savarona Restoran'in bahcesinde bizi bekleyen masamiza oturduk ve gecemiz uzun raki-balik sofrasi ile son buldu..

NOT 1 : Trilye sahilinde kendi keyfinize gore secim yapabileceginiz bir cok balik restorani alternatifi mevcut ama bir Bursa'li olarak benim favorim ve onerim Savarona ;) 

NOT 2 : Gidenler Alpcan'dan Tuna abisine ozel selam goturebilirler.. ;)

Pazar sabahi gune Trilye'nin tertemiz havasi ve uzun bir kahvalti sofrasi ile start verdik..  
 
Kahvalti sonrasi ise Trilye evlerinden cikmis lezzetli urunlerinin alisverisine basladik.. Sanirim buyuk sehirlerde yasayan bizler icin bu tip koylerin onemi ve degeri cok buyuk ;)  

Zeytin, zeytinyagi, sabun, tursu ve taze hünnap.. (Hünnap bir meyve cesidi.. igde ve elma arasi bir tadi var diyebilirim.. Halk arasinda ünnap ya da innap da deniyor..

Kirik zeytin.. 
Makine ile degil o asil ellerde tek tek kirilarak hazirlaniyor.. Ve iste tam da o nedenle lezzeti cok cok baska.. 
 
Zeytinli ya da cevizli lokum ekmegi ? Kesinlikle denenmesi gereken bir lezzet.. ;)

Hediyelik esya almak isteyenler icin Trilye Carsi'si keyifli bir alternatif..

Trilye'den ayrilmadan once koye bir de tepeden bakmak sart.. O nedenle koye cok yakin bir mesafede olan Camlik Kahve'ye mutlaka cikmalisiniz..  Camlik Kahve'de ister manzara, ister kahvalti, isterseniz de kahve keyfi yapmaniz mumkun !

Biz kahvalti sonrasi alis-verislerimizi tamamlayip, hatira fotografimizi da cektirip yeniden yollara dustuk.. Donus rotamiz Yalova Termal uzeri Istanbul oldu.. Termal tarafinin guzel dogasina bayildik ama isletme ve temizlik anlayislarina gercekten uzulduk.. Neyseki gonlumuze gore bir restoran bulup gunun geri kalanini da basladigimiz gibi keyifle tamamlayabildik..

Eger sizin de hafta sonu kacamaklari yapma sansiniz ve zamaniniz varsa kara kis gelmeden Trilye gezinizi ertelemeyin derim ;)

Sevgiler
lulu
xxx

20 yorum:

  1. Canım hatıra fotoğrafınıza bayıldım... Keyifli bir haftasonu olmuş... Biz yazın başında gitmiştik ama çok kısa süreliğine kaldığımız için senin bu anlattıklarının hiçbirini yapamadık... tekrar gidesim geldi şimdi... Alpcan'a öpücükler....

    YanıtlaSil
  2. o trilye hatırasında gözüm var! bide ogluşunun lülelerinde ^.^
    yine bol yemeli icmeli gezmeli bi post olmuş, size yakın tabi. bizim o taraflara kaçamak yapmamız icin gercekten burdan kaçmamız lazım :P ama o balıklarda gözüm kalmadı diil hani! neyseki bayramda bodrumdayız, balıgın dibini görmeyi planlıyorum ^.^
    sana ve sevimli ailene de simdiden iyi bayramlar dilerim güzel insan. öptüm koskocamanından *.*

    YanıtlaSil
  3. Lulu'm ben Trilye'yi ilk kez bu postta duydum ve çok da sevdim, huzur dolu yemyeşil bir köy, doğallığı lezzetleri ile gidilmesi gereken yerler arasına yazdım. Tüm kareler çok özenli çekilmiş ortamı yaşatırcasına ama ben en çok Alpcan'ın babasının elinden tuttuğu, bir de son karede seninle Trilye hatırası fotoğrafınıza bayıldım. Çok güzel bir ailesiniz hep böyle güzel mutlu olun e mi tatlım? :)) öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
  4. hahaha nasılda lpcanı kılıtlemıssın :) ınme yaw ıkı poz verıyoruz surda dıyerekten alpcanı tanıdım ıyıkı tanımısım ne guzel bır cocuktur nazar degmez ınsallah ınstagram olmasa bıle gonullerının lıke ı love ı sızlerle nıce onbeslere

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle harika tanıtıcı bir post olmuş:) Ayrıca Alpikoyla tanısmayı çok istiyorum... Saçlarının o güzelliği ise kıskanılmayacak gibi değil:)))

    YanıtlaSil
  6. Tatlıımmm son fotoğrafa bayıldımmm nasıl doğal olmuş öyle. Ayrıca tam bir haftasonu kaçamağı olmuş. Daha nice aile boyu kutlamalara <333

    YanıtlaSil
  7. Lulum, son pozunuza bayildim : ) Ne guzel bir haftasonu tatili olmus. Bazen boyle ev ortamindan bir gece bile uzaklasmak, bir haftalik tatil gibi dolduruyor pilleri. Buralari hic bilmiyorum, sayende geziyorum. O lezzetleri canim cok cekti simdi : )

    YanıtlaSil
  8. Bir onceki Trilye yazindan beri burasi aklimda. Mutlaka bir haftasonu kacamagi planlamali, o daracik sokaklarda yurumeli. O tursu kavanozlari cok cici ya hepsini denemek istiyorum;) Alpcanli fotolar da cok Cupcake!

    YanıtlaSil
  9. Bu postu okurken insanın en kısa zamanda proglayası geliyor:) Ben derim ki bir dahakine de hepberaber gidelim ne dersin?:)

    YanıtlaSil
  10. @Alev Ozkan Canim kesinlikle havanin musait oldugu bir hafta sonu belki baharda degerlendirmelisin yeniden ;)

    @minikkus hehe cok haklisin size yakin bir Trilye var siz oraya kacin olmassa :) Ahmet Hakan sizin Trilye'nin baligini anlata anlata bitiremiyor :)) operim cok ve iyi tatiller dilerimmmmm ozledigim Bodrum'da ;)

    @BeTwin Us Istanbul'a o kadar yakin ki kacamak yapip sarjlanmak icin iyi bir secim gercekten.. Bir hafta sonu hep birlikte kacabiliriz bile ! ;)

    @Grace Happy tanismaniz o kadar guzel oldu ki benim icin.. Kucaginda da oturdu zaten ! Daha ne olsun :))

    @ozlemce-lik sizi tanistirmam sart ozlem'cim.. Ayrica seni kendim ile de tanistirmaliyim o da sart :)

    @Fifthfloorovergoldenhorn tesekkurler fistigim ! Iyi bir kafa degisimi oldu ;)

    @Lila Moonlight hihi o son pozu cekmek zor oldu biraz Aylin'cim ama sonunda basardik :) 1 dk durmak istemedi cunku etraf cok cazipti ! Lezzet konusunda Trilye cok iddali.. Umarim bi kacip gorme sansin olur oralari..

    @Cupcake Hayatlar Cupcake'cimm postu yaparken seni dusundum bu tursulari simdi ya ozenirse diye :) neyseki annen orada.. en kotu gunluk yapar acil tursu hemen yersin.. Operim cok !

    @Gulsah Erol ahh ! iste bu cok guzel fikir.. Acaba kis gelmeden Sile yerine Trilye mi yapsak ne dersin ? :))



    YanıtlaSil
  11. kuzum hemen ışınlandım bloğa :) aslında daha önce yazılarından birinde trilyeden bahsetmiştin ve aklımdaydı. Sende önerince kesinlikle gidilmesi gereken yerlerin başına yazdım.. birde tam bu post zaten böyle kafa dinlemeye, ve sadece yemek üzerine düşünmeyle gececek bir kaç günlük tatil rotası bakıyorken gelmesi şahane oldu. Hemen Trilyalı butik oteli inceliycem :)
    Birde en güzel kahvaltı nerde edilir Trilyede ? otelin kahvaltısı nasıl ?

    YanıtlaSil
  12. ya mudanyaya kadar gitmisligim var ama sonrasi yok ki orada tirilye oldugunu biliyordum ama boyle oldugunu bilmiyordum :)) keyifli oluyor boyle dinlendirici ne guzel! hatira fotografinizda bomba hahah cok sekersiniz operim ikinizide:) bu arada bende gordugume sevindim seni cnm bayram sonrasi dedigin gibi daha uzunundan yapariz insallah. bu arada iyi bayramlar iyi gezmeler size:))

    YanıtlaSil
  13. İnanmıyorum nasıl şirin bir yermiş Tirilye, ilk defa duydum senin sayende birazcık tanıdım.Çok doğal o teyzelerin oturması ve hatıra fotonuza bayıldım.süpper ailesiniz maşşallah lulucum:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Lulucum biliyorsun belk hatırlarsın bizde Trilye'ye ilkbaharda gitmiştik ve ben çok beğenmiştim, tekrar gitmek isterim ama havalar bozdu, seneye inş :)fotoların harika.

    YanıtlaSil
  15. trilye gerçekten bursa nın en keyifli huzurlu yeri diyebilirm deniz kenarında oluşu doğası ,çok keyifli bir sahil kasabası gibide denebilir. Alpcanın sarı saçlarını çok kıskanıyorum:) babasıyla elele olan fotoğraf ve sıkıştırılmış alpcan çok şeker

    YanıtlaSil
  16. böyle keyifli, küçük tatiller benim en sevdiklerim :)) fotoğraflar da çok eğlenceli.. yani kısacası çoook özendim küçük bi ara istiyorum ben de

    YanıtlaSil
  17. aılecek cok severız mınık hafta sonu tatılelerını uygun oldugumuz zamanlarda kacamaklar yaarız demek kı tırıltetyııde denemek lazımmıs..mıs ıbı her lezzet ınan kokusunu hıssettım. lpcanın saclarına parmagımı dolamak sonra yanaklarını sevmek sonra kocaman sarılmak ıstedım bılgıne...

    YanıtlaSil
  18. Hani biz buralarda, yabanci ellerde 'aman ne guzel kasabalar var' diye geziyoruz ya, bizdekileri niye bilmiyoruz, gezmiyoruz diye basimi taslara vuruyorum;) Sozum sizden disari Lulu'cum; siz seyyahligin hakkini hakkiyla veriyorsunuz;)
    Keske her aklimiza dustugunde gidebilsek boyle cennet koselerine.
    Mis yemeklerinden tatsak, her turlu tursunu, zeytinini kapip gelsek.
    Ah ah bak cok iclendim simdi!
    Ama neyseki bacaklar arasina sikistirilmis bir sari prens fotosu keyfimi yerine getirdi. Tursularla, zeytinlerle, O'nu da yerim ki:P

    YanıtlaSil
  19. Tirilye'yi ablamda anlat anlat bitiremiyor. Hatta 2 kez gitti. Çok merak ediyorum ben de. Kırma zeytin bambaşkadır. Ben de kendim kırar kendi zeytinlerimizden kendim yaparım:)) İnan onun keyfi ve lezzeti bambaşka oluyor.

    YanıtlaSil
  20. Son fotografa ba-yıl-dım! Süpersiniz..

    YanıtlaSil