17 Eylül 2012 Pazartesi

Lezzet : Su ' dan ve Ferdi Baba

Alacati postlarinin son ama en lezzetli ikilisi ile yeni haftaya baslamak istiyorum.. :)

Onumuzdeki yaz sezonunu simdiden bilemem ama Kurban Bayrami icin elimize gececek kisa tatil firsatini Alacati'da degerlendirmeyi planlayanlar varsa bu ikiliye kesinlikle guvendigimi bilsinler ;)

Ilk mekan, yakin bir arkadasimin son dakika dokunusu ile rezervasyon listeme ekledigim alternatif bir lezzet mekani Su'dan...

Su'dan, Alacati Hacimemis Mahallesi'nde agac ve cakil taslar ile kapli bir bahce icinde, cok sevimli ve de oldukca romantik bir mekan.. Masa adedi gercekten az, servisi ise oldukca cool ! Servis konusunda yuksek beklentiler icine girmemenizi ozellikle tavsiye etmek istiyorum..

Masaniza oturdugunuzda menuden once fresh bir su servisi geliyor.. Limon dilimli su sevgimi biliyorsunuz o nedenle bu ilk hareket benim kalbimi kazanmaya yetti :)

Su'dan menusu gunluk ve son derece konsantre olarak hazirlaniyor..
Ortalamanin uzerinde bir bedel odedigimiz mekanlarda menuye odaklanma sorunu yasayip, kafamizin karismasini tercih etmeyiz degil mi ? ;)

Menuden yardimsiz tercih yapmak biraz zor.. mutlaka sormak isteyeceginiz sorular olusacak kafanizda o nedenle de mekanin sahibi Leyla hn. misafirlerinin masalarini tek tek dolasip menu hakkinda detaylica bilgi veriyor.. Siz de tercihlerinizi bu bilgiler dogrultusunda yapiyorsunuz..

 
Biz Martini icmeyi ailece cok seviyoruz.. O nedenle "Seftali ve Sakizli Martini" tam bizlik !  Martini seviyorsaniz yemek oncesi ya da sonrasi denemenizi tavsiye ediyorum..

Ozel yapim sicacik ekmekleri ve ev yapimi tuzlu tereyagi tadimlik degil doyumluk olabilecek kadar lezzetli ;)

Sirf "Seftalili Semizotu Salatasi" icin  bir post yapabilirim.. :) Kitir ekmekleri ve ozel sarap sosu ile basli basina bir lezzet soleniydi ! Umarim ziyaret edeceginiz gunun menusunde bu tabagi bulabilirsiniz.. ;)

Ask'in ana yemek tercihi Acem Kebabi oldu.. Acikcasi bir tek bir tabak bizi sasirtti.. Evet lezzetliydi hatta etin yaninda sunulan garniturler cok basariliydi ama 2 gun marine edilmis etin lokum haline sahip degildi..

Benim tercihim ise, marketlerde satilan tavuklari yemeyi tercih etmedigimiz icin menude "serbest" ifadesini gorur gormez tavuk oldu..  Sakin "ama tavugun yanmis" demeyin ! O gordugunuz yaniklar ve tavugun icine islemis is  benim canim "Serbest Tavuk Zehter" imi anlatarak ifade edemeyecegim kadar lezzetli bir hale getirmisti..

Su'dan Alacati restoranlari icinde bana gore EN alternatif ve denemenize kesinlikle degecek bir mutfak.. ;)

* * * 
Ikinci onerim ise raki-balik kulturunu sevenler icin Cesme'nin en iyi balik restorani olan Ferdi Baba !

Ferdi Baba, Alacati Port'ta bulunuyor.. Ortam ve servisi o kadar kaliteli ki insana kendini gercekten cok ozel hissettiriyorlar.. (Sifne'de de bir subeleri var ama alkol alip Alacati'ya geri donmek problem yaratabilir..) 

Biz Ask ile o gece evlilik yildonumumuz icin kucuk bir on kutlama yaptik.. O nedenle romantik halimizde cekebildigim tek kare uyumadan once bir koca dil baligini yiyen Alpcan'a ait.. :) -sevgili Minnikkus bilek bogumunun beyazligina dikkat pls-


Lezzet konusunda ise soylenecek cok birsey yok ! Masaniza gelecek her turlu deniz urununun ust seviyede olacagini bilmeniz yeterli ;)

sevgiler
lulu
xxx

19 yorum:

  1. Kesin seneye ziyaret edilecektir. Çok fresh görünüyor hersey😃

    YanıtlaSil
  2. karı koca sızın yeme ıcme gezme zevkınıze bayılan bır ınsan olarak :)en cok da son fotodakı o mınık ellere bayıldım desem

    YanıtlaSil
  3. siz süper bi çiftsiniz. yiyip içip en güzel yerleri gezerek bide buna o kabak ciceginizi de dahil ederek harika keşifler yapıyosunuz! seviyorum sizi 35456. kez söylüyorum.
    ayrıca o ipin izi kalmış beyaz bogumunu ısırır, bide ben diş izimi bırakırım hehe:))
    şu an benim aklım senin o köy tavugunda kaldı. ben genelde yemeklerin dibini, cok olmamak sartıyla yanık yerlerini yemeyi cok severim. o yüzden fena merak uyandırdı bende. biz niye alacatıya gidince buralaras ugramamışız acep o.0 pieci zihniyet işte, sabah aksam hamur yesem doymam. bana dost pide yakışır, gerisi boş :P

    YanıtlaSil
  4. Seneye 1ayimi alacatida geciricem simdiden soyluyorum :)
    Bu sene resmen icime oturdu gidememek oof:(
    Hazirandan baslicam alacati turlarina :))
    Cooo k opuyorum seni!

    YanıtlaSil
  5. @Ozlemce-lik evet tatlim mutlaka ;)ozellikle sen Su'dan denemesi yapmalisin ;)

    @Grace Happy canim ! Bizde seni tanimis ve sevmis bir cift olarak kocaman opuyoruz... ;)

    @minikkus Tatlim benim.. O bogumlari gordukce aklima geliyorsun artik :)) Insallah gorusup isirik alma sansin da olacak.. Dost Pide'yi onumuzdekiyil bosverip bi degisiklik yapmak sart yaz kenara Su'dan denensin :) ERman'a aci bari hihihi :)

    @naked Queen O halde belki de seni orada yakalarim onumuzdeki sezon :) yasasin Floransa guzelim...

    YanıtlaSil
  6. onumuzdeki yaz tatilimizi Alacatida gecirmek icin bir neden daha verdin:) keske hemen yaz gelse de ilk 3 kisilik tatilimize ciksak.
    bir de aklim su sakizli Martinide kaldi. biz de ailecek Martini cok seviyoruz. hatta 2009 yilina Chicagoda sadece Martini servis edilen bir piyano barinda girmistik:) cok Cupcake idi:)

    YanıtlaSil
  7. Lulu'cum, Alaçatı'ya ben gitmeyeli ne çok yeni yer açılmış senin tavsiyelerini bir bir not alıyorum gidince bana rehberlik edecekler :)) Su'dan'ın konsepti sudan gelen bir freshliğe sahip tavuk da çok leziz gözüküyor ama ben bir Ege kasabasındayken ille de balık diyebilirim :) Ferdi Baba gözlerimi yaşarttı resmen, dünya tatlısı Alpcan'ın koca bir dilbalığını yemesine şaşırmadım o yüzden :) ama yemekten sonra Alpcan da tatlı olarak (o minik parmakları özellikle) yenilebilirmiş :) maşallah diyorum her görüşümde nazar değmesin size tatlım..:)

    YanıtlaSil
  8. herzamanki gibi yine çok güzel yemekler cnm, balık çok severim ben. eğer birgün gidersek Alaçatı'ya mutaka gideceğimiz yerler arasında. Ben balığı değilde Alpcan'ın yanağını daha lezzetli gördüm ama :P
    evlilik yıldönümünüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  9. ya yeme içmesi güzel de asıl o afacanı yemek istiyorum ben. ya lulu valla cok ozledim ben onu. birgün gorüselim , boyu uzayıp o boğumları kaybolmadan lutfen;)

    YanıtlaSil
  10. Ama böyle harika yemekleri görmek hele ki gece postunu okurken hiç iyi olmadı :D
    Alpiconun o yumuş boğumunuda ısırırım, ısırır :D Zaten acıktım bu kadar güzel yemekleri gördükten sonra :P

    YanıtlaSil
  11. canım benımm ne guzel cıftsınız sız bayılıyorum sıze yanı bıze benzetıyorum askla olan aylasımlarınızız ve sızın alpı gercek kuzusunu yanınızdan ayırmayıp bızım cakma kzuumuzu yanıızdan ayrmamamız gıbı ama tek fark kuzum masada durmaz etrafta kosardı:) balıgı ıse kuzumda cok sever o ayrı:) alacatıya tekrar gıdersem bu mekan lıstemde tesekkurler canım

    YanıtlaSil
  12. Bu sefer fırsat olmadı ama bir dahaki gidişimde kesin Su'dan ı deneyeceğim canım, tam benlik görünüyor menü.

    YanıtlaSil
  13. Lulucum, sonunda dondum cok ozledigim bloglarima : ) Telefonda bahsettigin surpriz bir sonraki post sanirim, daha okumadim ama isminden tahmin ettim : ) Simdi sirayla onlara gecicem. Iki yeri de not aldim, tok karnima acikir gibi oldum yine yav. Ozellikle o terayagi zeytinyagi yufka ve ekmek sunumu tam benlik, bayilirim ekmek banmaya : ) O martiniyi ben de kacirmazdim! Alpico nun bogumunu yerim ben de, dil baligini da indirmis mideye, ohh ne guzel, bizimki de bu tatilde cupraya levrege doydu iyice, bir tam goturmese de yarisini gecti : ) Yildonumunuz kutlu olsun canim, askiniz hep boyle guzel sofralarda ortamlarda kutlansin : ) Italya gezinizi de cok merak ediyorum ben, dun telefonda sormayi unuttum aceleden!

    YanıtlaSil
  14. Offff of her seyi yemek istiyorum amaaaaa. Harika leziz bir post olmuş. Neredeyse ekranı yalıycam.Ben oburum bilen bilir :))))

    YanıtlaSil
  15. Ama eklemeden edemiycam son karedeki o minik eller o kadar lezzetli görünüyorki herseyi bir kenara itip esas onu yiyebilirim :))))

    YanıtlaSil
  16. bir dahaki çeşme seyahatim öncesinde bu postta yazılanlar denenmeli diye notumu aldım :) yaz başı gitmeme rağmen hiç adını duymamıştım bu mekanların

    YanıtlaSil
  17. Alaçatı'ya senelerdir gitmek istedim ama bir türlü nasip olmadı:(
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Hi there) I like your blog very much. I would be happy to be friends with you. Could we follow each other?

    http://angistyle.blogspot.com

    YanıtlaSil