30 Ağustos 2012 Perşembe

Lezzet : Roka Bahce

Roka Bahce; Alacati seyahati oncesi hakkinda duydugum ovgulerle hemen harekete gecip rezervasyon yaptirdigim ve sevgili Nilgun Bodur'un usenmeden tek tek tavsiye ettigi tum lezzetleri denemek icin sabirsizlandigim bir mekandi..

Rezervasyonsuz sansinizi deneyip, ege mutfaginin alternatif lezzetlerini denemeyi sansa birakmamanizi onerip hemen deneyimlerimi sizinle paylasmak istiyorum ;)

 Oncelikle mekan hakkinda sunu soylemeliyim.. Kemalpasa caddesi (Alacati carsinin ana caddesi) uzerinde olmasina ragmen kendi bahcesine sahip olmasi mekan icin cok buyuk bir avantaj.. Acikcasi bir cok ovgu duymus olmama ragmen cadde kenarinda olan mekanlari denemek o cilgin kalabalikda bize hic akillica gelmemis, rezervasyon yapmayi dusunmemistik bile..

"Visne soslu yaprak sarma, deniz borulcesi, tahinli patlican ezme, otlu mucver ve lorlu kabak cicegi kizartmasi" ilk tercihlerimiz oldu..

Yaprak sarma icindeki hafif eksimsi visne tadina, otlu mucverin yogurt sosuna ekledikleri limon kabugu rendesine, patlican ezmesini tattigimizda damagimizda kalan hafif tahin lezzetine ve kabak cicegi dolmasinin kizartilmis haline gercekten hayran kaldik..

Aslinda "barbunlu bulgur salatasi" ve "lorlu kalamar dolmasi" denemeleri de yapmam gerekiyordu ama bir gece once yeteri kadar deniz urunu yedigimiz icin cok hevesli olamadik.. Siz giderseniz bizim yerimize de "lorlu kalamar dolmasi" deneyin ;)

 Sicak olarak "guvecte isli bosnak sucugu" siparis edildi.. Acikcasi ben cok sucuk sever biri degilim o yuzden sadece tadim yaptim ama Ask cok begendi.. Alpicollo'da erimis peynir ve domates sosunu babaannesinin ellerinden bayila bayila yedi.. ;)    

Alpcan mi ? 

Alpcan Roka Bahce'nin sevgi dolu calisanlari sayesinde cok eglenceli bir gece gecirdi... Yemegini yedi, kadeh kaldirdigimizda bize eslik etti, cevre masalardaki fistiklarla flort etti ve yemek sonrasi yastigini alip misil misil uyudu.. ;)
  
Roka Bahce Adres : Kemalpasa Cad. No: 107 Alacatı

Bu son kare, postlarinda seni cok goremiyoruz diye hayiflanan fistik bloggerlarima gelsin..

sevgiler
lulu
xxx 

20 yorum:

  1. ohh bunca lezzetli yemeğin üstüne blogun fıstık sahibesini de gördük miss gibi olduu :)

    YanıtlaSil
  2. Her zaman ki gibi harika bir post olmuş kalemine sağlık Canım:) Ama roka bahçesinden daha çok yakışıklı Alpcan ve çekirdek aile kadeh pozu harika üçünüzü de ayrı ayrı öperim:)

    YanıtlaSil
  3. Lulucum, bu lezzetlerin hepsini istiyorum, resmen agzimin suyu akti, benim kalkip bir oglen yemegi yemem lazim sanirim! : ) Kahvaltiyi gec yaptik da bugun : ) Kendi resmin icin sagol once, ozletme kendini arada koy boyle, ve ne guzel kolye kardesligini de sicak sicak gordum yine : ) Alpcanin resimlere bayildim, hemen bu aksam onu benim icin de op. Sokak ortasinda curcunanin icinde yenen yemekler bana da hic hitap etmiyor, kafam yoruluyor o itis kakisin icinde yemek yemeye calisirken, bossa hemen sakin ortamli masalara yoneliyorum : ) Burayi seneye denemek uzere notlarima katiyorum hemen : ) Muahhh

    YanıtlaSil
  4. saclarin cok güzel, yemekler ise harika görünüyor..
    sevgiler derya

    YanıtlaSil
  5. Vallahi karnim acikti resimleri gorunce:) Lulu's travel guidedan secmeler gene ,oraya dondugumde sirayla gitmek istiyorumm:))
    Harika gozukuyorsun bu arada;) Alpcani yerim ben!!! Insan isirmadan duramaz yaninda :))

    YanıtlaSil
  6. Ayy alpcan'a bakar mısınızz nasıl tatlııı:))

    YanıtlaSil
  7. Bu sene alacatiya gidememis olmam'in acisi daha tazeyken :)) yapilir miydi bu bana:)
    Afiyet olsun hersey harika gorunuyor ve guzel oglusunun guzeeelligi :)) <3

    YanıtlaSil
  8. @alice oyle bir surpriz yapayim dedim fena olmadi sanirim ;)

    @Gulsah Erol tesekkurler hayatim.. Biz de seni coook operiz.. ;)

    @Lila Moonlight tatlim kesinlikle denemelisin hatta rez yaparken yan bahce tarafini soylersen cok daha keyifli olacaktir emin ol ;)

    @Derya Tesekkurler cnm.. bende de sevgiler ;)

    @bensu tesekkurler Bensu'cum..

    @Safakslook elimden geldiginde keyifli tavsiyeler veriyorum iste Safak'cim.. Ama inan keyif almadigim hic bir detayi paylasmiyorum.. ;) Alpcan'i yiyebilirsin elbette.. hem de hic cekinmeden ;)

    @Zeynep'in Evi canimmm cok tesekkurler ;)

    @Naked Queen ama sende LA'in keyfini sonuna kadar cikarttin.. ;) operiz seni Alpcan'la kocaman..

    YanıtlaSil
  9. daha yeni kahvaltı yapmış olmama rağmen, bu lezzetlet ağzımı sulandırdı kesinlikle. ege lezzetlerine bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  10. yaa alpcanin yastikla uyuyusunu yerim ben o ne sirinliktir masallah :)) sende cok guzel cikmissin tatlim tam fistiksin sanada kocaman bir masallah :))

    YanıtlaSil
  11. yaaa Turkiyeden Turk mutfagindan uzaktayken bu yemek fotolarini gormek hic iyi olmadi benim icin. neyse ki yarin yeni evimize yerlesip mutfak alisverisi yapabilecegim:) ilk gunden mutfaga sokacaksin beni!
    bu arada alpcan`in yastigini alip masada uyuyakalmasina bayildimmmm. ne kadar cool. uykum geldi hadi yemeginizi bitirin gidelim diye yaramazlik yapmiyor minik adam. XoXo

    YanıtlaSil
  12. çok lezzetli görünüyor hepsi :)


    http://fashionisable.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Kadehi tutan o minik ele bayildim (: son fotoyada :)

    YanıtlaSil

  14. Güzel yüzünü de en sonda göstermişsin ya bu post güzelken daha bir güzel oldu, ışıklar saçtı böyle :))) Lulu’cum Alaçatı’ya nicedir gidemedim ancak ilk gidişimde mutlaka burada yemek yiyeceğim, lezzetleri ne kadar farklı kendine has. Özellikle vişne soslu sarmayı ve lorlu kalamarı aşırı merak ettim ve an itibarı ile feci acıktım :) Alpcan’a da kocaman maşallah buradan, sarı buklelerini yerim onun ben :)))

    YanıtlaSil
  15. Senin bu keyif postlarına bayılıyorum :) Kendin de pek şekermişsin :)

    YanıtlaSil
  16. o yemeklerin güzelliği nedir öyleeee :) bir an sevindim istanbul'da yeni bir mekan keşfedicez yaşasın diye ama alaçatı olunca üzüldüm :( belki ilerde birgün giderim. Daha fazla fotonun olduğu postlar bekliyoruz :) Alpcan'ın kadeh kaldırdığı fotoya baktım 1 daha baktım ne tatlı yumak bir eldir o öyle :)

    YanıtlaSil
  17. resmen şu an agzımın suyunu silmekle meşgulüm! kızarmış kabak cicegi dolması, visne aromalı sarma ve tahinli patlican ezmesi özellikle midemi deldi geçti..
    tatlı olarak da kolları beşer bogumdan oluşan alpicolo aldım bitane, oooooh yarasın ^.^
    bide fıstık gibisin kadın yahu, srn mi alpcanı dogurdun, yoksa o mu seni dogurdu bilemedim ahaahah:) sevimli çekirdek aile sizi <3

    YanıtlaSil
  18. Çok tatlı ve çok leziz bir post! Yeni yemek yemiş olmama rağmen kabak çiçeği dolması aç hissettirdi :)) Nasıl canım çekti anlatamam :) Nefis... Sen de harika görünüyorsun, kocaman öptüm!

    YanıtlaSil
  19. bütün yiyecekler birbirineden nefis görünüyor... ya İzmir'e aile ziyaretlerine gide gide böyle yerlerden mahrum kalıyoruz. en son gidişimizde de Çeşme'de arkadaşlarla ev muhabbetine dalınca Alaçatı'ya gitmemiz yalan oldu... bundan sonraki ilk gidişimde Alaçatı'ya hemen gitmem gerek.. ama tabii artık gelecek yaza kaldı... ya ama sen ne şirin bişimişsin oylee... Alpcan'ın çıtır annesi...

    YanıtlaSil