4 Mayıs 2012 Cuma

Romantik bir kacamak.. Ask,Lezzet,Muzik :)

23 Nisan'i sıkıcı bir calisma gunu ile gecirince, 1 Mayis tatili henuz netlesmeden planlarimizi yapmistik :) Aslinda aklimiza ilk dusen Bursa'ya gidip Alpicoyu gormekti ama sonra onu yeniden birakip Istanbul'a yalniz geri donme fikrini sevmedik.. :(

  
Peki ne mi yaptik ? Ask ile 13 yillik askimiza en net taniklik etmis ve bu kadar derin ve degerli olmasinda cok emegi bulunan mekanlarimizdan birine nostaljik bir ziyaret gerceklestirdik.. Iliskimizin en basindan beri surekli gittigimiz, hem romantikligine, hem lezzetine, hem de muhtesem muziklerine asik oldugumuz ve Sile'de bulunan bu mekani size hemen tanitmak istiyorum..

O kadar cok resim cektim ki ! sonra oturup resim secmekte zorlaninca tek resim ile bir kac farkli gorsel sunmaya karar verdim.. (merak edenlere : Picture Frames uygulamasini kullaniyorum)

 
Mekan hakkinda ilk soylemem gereken muhtesem bir sahibi oldugu.. Okan Bey'i kisisel olarak tanimanizi cok isterim.. Uzun yillardir kalitesini hic eksiltmeden buyuk bir Ask ve zevkle yaptigi isin enerjisi misafirlerine o kadar net geciyor ki ! Bunu tatmalisiniz.. 
Okan Bey'in denizden cikarttigi amforalarindan olusan harika bir koleksiyonu var ve bu gorsel guzellikleri Istanbul Arkeoloji Muzesine kayit ettirdikten sonra misafirleri ile restoraninda paylasiyor..

 
Amforalar disinda da sayisiz keyifli parca gorebilirsiniz restoranin duvarlarinda..
 
Bizim askimiz icin mekanin en degerli yani muzikleri... Uzun yillar icinde olusmus muhtesem bir muzik arsivi var Okan Bey'in.. Acikcasi benim Jazz ve ozellikle Greek muzigi bu kadar cok sevmemin yegane sebebidir kendisi.. Hatta Buika'yi kimseler bilmezken kesfetmemizi de yine Okan Abi saglamistir.. :)) 

Tum muzik arsivinin original CD'lerde olustugunu da soylemeliyim.. Dolayisiyla mekanda muzik, lezzet kadar onemli.. :))

 
Gelelim bize ! Narince'nin iyi dinlenmis beyaz sarabini acip keyfimize Ajda Pekkan'in duru sesi ile basladik.. Tanju Okan'lar, Atilla Atasoy'lardan aonra da hafif hafif Yunan muzigine yol aldik..

 
Romantikligimize diyecek yoktu o gun ! Bir mekanda 6 saat gecirilir mi ? Vira'da nasil gectigini anlamazsiniz bile !!
 
Yersiniz.. yersiniz.. yersiniz... Istanbul'un en iyi restoranlarina gitseniz bulamayacaginiz lokum kalamarlarin hastasi olur, demek ki boylesi de yapilabilirmis dersiniz.. ;)



 
Ister ic mekanda oturun, ister salina gecip hafif hafif deniz uzerinde salinin.. Baliginizin denizden taze taze tutulmus olduguna emin olun ve hatta bu aralar ziyaret ederseniz salin kenarinda olan canli Kalkan Baliklarini kendi ellerinizle denizden disari cikartini ve mutfaga yollayin.. ;)

  
Vira'yi ziyaret edin..  

Muhtesem muzikleri ile ruhunuzu doyurun..
 http://www.virarestaurant.com/
NOT : Mekan mudavimlerinin yogun israrlari nedeniyle Okan Bey Istanbul/Kuzguncuk'ta da bir sube acmis.. Biz de orada ogrendik.. Belki ayni ambiyans olmayacaktir (ki bogaz manzarasi da cok baska bir keyif) ama lezzet kalitesinden adimiz gibi eminiz.. O nedenle en kisa surede Istanbul Vira'ya da bir ziyerette bulunacagiz hatta sonunda mudavimi olacagimiz bir Balik lokantamiz olacagi icin cok mutluyuz ;)
 sevgiler
lulu
xxx
 

26 yorum:

  1. Bir daha ne zaman gideriz kuzucum ? MÜmkünse İlk fırsatta kalamarın tadı hala damağımda :)

    YanıtlaSil
  2. Uzun zamandır güzel balık yemeğe hasret biri olarak ağzımın suyu aka aka okudum postunu :))

    YanıtlaSil
  3. Bursa'daki mekanı ilk defa duyuyorum. Gidince aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
  4. @alper once kuzguncuk ziyareti yapacagiz sevgilimmm.. ;)

    @j.d. hmmm agzini sulandirdim demek :)) hihih amacima ulasmisim sevindimmm ! Umarim deneme sansin olur tatlim..

    @Trendydolap Bursa'da neye ihtiyacin olursa bana iletmen yeter her turlu en iyi onerileri veririm sana canim ;) Bu arada Sile ya da Kuzguncuk yolun nereye duserse Vira'yi da denemeni tavsiye ediyorum gonulden ;)

    YanıtlaSil
  5. SILE deki VIRA restorana bayildim ben Lulucum yav, tok karnima agzimi sulandirdin simdi, ne kadar guzel anlatmissin. Ben Sile ye hic gitmedim, cok istiyorum gormeyi. Ama ilk etapta Kuzguncuk subesi cok daha kolay benim icin, hemen gidilecek restoranlar listeme yaziyorum : ) REsim uygulamasini da cok sevdim, kolajlar super olmus. Melekli bilekliginde de gozum kaldi : ) Askinla askiniz her gun daha da guclensin canim, nazarlar degmesin, nerede peki senin nazar boncugun, bana diyorsun ama senin de takman lazim kesin. Guzel haftasonlari canim : ) Tanti baci : )

    YanıtlaSil
  6. @Lila Moonlight Aylin'cim kuzguncuk sanirim senin icin yakin bir denem olacak.. Umarim begenirsin tatlim.. Bende ilk gidilecek mekanim olarak not aldim ! Resim uygulamasini kullanabilirsin cok keyifli ozellikle oglun icin super kolajlar yapabilirsin ;) Bileklik hikayemi anlattim sana son postuna yazdigim yorumda ;) Nazar boncugu da aslinda renkli olan bileklikte var.. ama resimde cikmamis.. O konuda pek dikkatli olmasam da arada takiyorum bende ;) sevgiler cnm..

    YanıtlaSil
  7. istanbula geliceğim 4 güne hangi birini sığdırabilirim bilmiyorum lulucum amaa burası da çok gidilesi bi yermiş ve senin anlatımınla büyüleyici geldiği kesin! =)

    YanıtlaSil
  8. resimler harika görünüyor çok merak ettim hiç gitmedim şile tarafına çok keyifli olduğu kesin ne iyi yapmışsınız gitmekle..

    YanıtlaSil
  9. Cok hos :) yemekler cok lezzetli görünüyor!

    iyi hafta sonlari!

    YanıtlaSil
  10. Mekan güzel, objeler güzel, yemekler güzel işletme sahibini de siz beğeniyorsunuz daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Cuma gunu okudum yazini ama yorum yazmadan Sevgiliye de gostermek istedim ask kokan bu mekani;) ilk Istanbul rotamiza ekledim burayi! O lokum kalamarlari bir an once tatmak ve yuzen salda keyif yapmak istiyorum;) sizin icin guzel anilari olan bu ozel mekani paylastigin icin tesekkurler Cupcake'im!!!

    YanıtlaSil
  12. Ay çok güzeeel çok hoooş :) Postuna ayrı, yorumlara ayrı, fotolara apayrı bayıldım :)) bende gtmek isterim
    bloguma da beklerim
    ozgecee.blogspot.com :))

    YanıtlaSil
  13. Lulucum baya bir ara girdi araya ama hep takip ediyordum Aylinle seni bu arada ama yorum bile yazamiyordum ,hep bir seylerle ugrasmam gerekiyordu, artik daha rahatim:) Hep guzel,degisik yerleri oneriyorsun,not aliyorum hep ,Sile'ye yillar var ki gitmedim,fotograflar da cok guzeller, twitterdaki Alpcan resimlerine ayrica bayiliyorum belirtmeden gecmeyeyim dedim o nasil bir tatliliktir oyle!!;) Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. @alice geliyor musunuuunn ? super bi program olsun cok iyi degerlendir.. ozledigin herseyi yap tatlimm :) ve ayrica cok tesekkur ederim tatli otesi yorumun icin.. ;)

    @sonsuz dekorasyon yaz aylarinda Sile gercekten cekilmez oluyor ama sadece Vira'ya gidip keyif yapip donebilirsin tatlim ;) ama asil vakitleri bahar aylari ve muhtesem kis zamanidir.. soba yanar citir citir ;) Kis versiyonunu da yapacagim bu postun ;)

    @ Aylin l Planes and Pleasure Tesekkurler cnm.. umarim hepimiz icin cok keyifli gecmistir.. ;)

    @Bolat Agzina saglik Bolat'cim ! Denemelisin ;)

    @GoNcha GoNcha cok tatlisin ama !! Sevgili'nin yeme zevkinden cok eminim o nedenle o lokum kalamarlari sevecegini biliyorummm :) Belki beraber yapariz bu keyfi ;)

    @ozgecee Tesekkurler ozge'cim.. Umarim gitme sansin olur.. Sile olmazsa Istanbul subelerini dene derim ;) Bu arada ziyaretine geiyorum.. ;)

    @Safaklook Ozledik !! Ozledim... Hadi bize sahane NYC postlari yap :) Bu arada oralardan takip ediyor oldugunu bilmek ayri bir keyif ! opuyorum cokkk hatta Alpcan'la opuyoruz tatlim.. ;)

    YanıtlaSil
  15. Lulucum, senin haftasonu postunu da bekliyorum. Biz pazar gunu yagmur sagolsun oglen annelerde yemek disinda hep evdeydik, ctesi kurtardi sagolsun, bir post daha var, degisik bir arac kullandim ilk defa : ) Canim kelebeklilere ben de cok bayiliyorum, en son Istanbul gezimde aldim, bir taktim takis o takis, hep bilegimdeler, turkuaz ve cobalt en sevdigim renklerden ya, yazin da bu renkleri cok kullanicam, kolay kolay cikmaz artik bunlar : ) Almak istersen, Atlas pasajinin icinde, sag kolu takip et, ilk minik kosedeki magaza, en dipteki degil ama, 2. merdivenlerden once. son postlardaki turkuaz kupelerimle bu iki bilekligi totalde 30 tl ye aldim, suppper : ) baska renkleri de var bu arada. BAci

    YanıtlaSil
  16. yolum da düşmüyoki arkadaş, geçerken ugrasak bi aksam, saatlerimizi geçirsek cucumla orda ^_^ ama olsun, notumu aldım ben yine de, belli mi olur:)
    şimdi öncelikle mekan şahane, yemekler de bir o kadar muhteşem görünüyo. ama hepsini geçtim bu ortamın sizin için özel olması, bi mazisinin olması en güzeli. ilerde çocuklarınıza bile anlatabileceginiz hatta onlara da gösterebileceginiz muhteşemlikte bi ortam. keşfetmek güzeldir, bide öperim tabikisi :*

    YanıtlaSil
  17. hem manzara, hem mekan, hem yemekler süper görünüyor, özendim :)

    YanıtlaSil
  18. ayyy çok güzel gözüküyor ve şuan açlığımın en doruk noktasındayken (saat 17:00) okuyorum bu postu, o midye ve kalamarlar eve gidip yemek yiyene kadar gözümün önünde dans edcecekler sanırım :) harika ve çok nostaljik bir gün geçirmişsinzi cnm, 6 saat ne demek yahu, ne güzel :)

    YanıtlaSil
  19. sızı ask bocuklerı sızlerın asklarının bır omur boyu devam etmesı dılegı ıle ...:) bıleklıklerıne bayıldım buarada bende boyle ıssız ama ruhu olan yerlere bayılıyorum cok nostaljık

    YanıtlaSil
  20. @Lila Moonlight Hazirlik asamasindaaaa ;) ayrica bilgiler icin coook tesekkur ederim.. Paylasmayi seven guzel arkadasim benim ! :)

    @minikkus cucunla git mutlaka.. o sarkilarla yeniden asik olun birbirinize.. ;) Bende operim pek tabisi !! ;)

    @sJ ohh sahane ! tesekkurler cnm.. ozenme ama.. :( daha iyileri guzelleri lezzizleri senin olsun ;)

    @Rainbow Gatherer hihih 6 saat hem romantik hem geveze hemde sessiz sakin gecti.. pek sekerdi.. Bende cok aciktim bu arada yahuu :))

    @Grace Happy Grace'imm bizim senle ruhumuz pek neseli ama ayrica da pek romantik sanki.. Gerci ben oyle fazla romantik ve arabesk durumu sevmem ama cool bi romantiklik tam benlik :)) opuyorum cok !

    YanıtlaSil
  21. Lulucum, bak ne buldum sana :

    http://www.goop.com/newsletter/163/en

    Ben GP yi severim ve neredeyse ilk actigindan beri takipteyim GOOP u, hatta Goncacima da tavsiye etmistim birkac yil evvel. Senin de sevecegini dusunuyorum, eger coktan kesfetmediysen : ) Birkac haftadir girememistim goop a yogunluktan, yenileri dolasirken ocak ayindan bu yazisi gozume ilisti tekrar ve hemen paylasayim dedim : )

    YanıtlaSil
  22. @Lila Moonlight tatlimm sahanesin.. Bi donem hatta "Gwyneth Paltrow" tavsiyesi ile takibe almistim ama sonra unuttum gitti.. :( Super bir hatirlatma oldu ! Tesekkur ederim tatlim.. Hemen takibe geciyorum ki Lizbon icin tam da arastirmalarim hizlanmisken harika oldu bu :)

    YanıtlaSil
  23. şile ve agvada bızım mekanızmızdır cok sevrım ayrıca her karesını bılırım..mutlulugunuz daım olsun super olmus bayıldım

    YanıtlaSil
  24. @Kokosss ;))) ohh sahane biliyorsun oralari avucunun ici gibi.. belki deneme firsatin da olur.. Ve cok tesekkur ederim cnm ! Hepimiz mutlu ve saglikli olalim ve nice keyfi beraber paylasalim kuzucuklarla..

    YanıtlaSil
  25. Lulucum,
    Binlerce kere maşallah demek istiyorummmm. :)
    Aşkınıza ve yaşam enerjinize hayranımmm :)
    Tekrar maşallah :)
    Sevgi

    YanıtlaSil
  26. @sevgi Sevgi'cimmm bende binlerce kere tesekkur ediyorum.. Bu enerji hepimizin icinde.. aciga cikartmak lazim sadece ;) Sende de ciddi bir istek var ve o bile yolun yarisi eder tatlim ;)

    YanıtlaSil